MS Windows
briani 27239
msn
Fra : Morten Lyngsø

Dato : 02-08-02 18:36

I min win xp home starter Windows messenger automatisk op (ligger dog og er
ikke logget på), hvordan bliver jeg HELT fri for Windows Messenger?

Fra : Klitgaard

Dato : 02-08-02 18:38

"Morten Lyngsø" <mortenly@image.dk> skrev i en meddelelse

> I min win xp home starter Windows messenger automatisk op (ligger dog og
er
> ikke logget på), hvordan bliver jeg HELT fri for Windows Messenger?

Start -> Kør -> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

--
....Klitgaard

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 18:39

In news:dk.edb.system.ms-windows Morten Lyngsø wrote:

> [...]

Start -> Kør ->
>-> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Morten Lyngsø

Dato : 02-08-02 18:41

Er det virkelig eneste måde? Kan man ikke gøre det mere brugervenligt, så
man senere kan huske hvordan. A la god gammel Tilføj/fjern, eller noget med
sysedit?

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 18:53

In news:dk.edb.system.ms-windows Morten Lyngsø wrote:

>Er det virkelig eneste måde?

Nej.

>Kan man ikke gøre det mere brugervenligt, så man senere kan huske
>hvordan.

Nej. Men hvorfor skal du også huske det igen? :)

Det kan være at dette er nemmere at huske:
http://www.google.com/search?q=uninstall+windows+messenger

>A la god gammel Tilføj/fjern, eller noget med sysedit?

Tja, for at kunne fjerne den med Tilføj/fjern programmer, skal du
først ændre lidt i filen sysoc.inf i \windows\inf\:

Fra: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

Til: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7

Fra : Madsen

Dato : 02-08-02 22:10

Morten Lyngsø skrev:

> Er det virkelig eneste måde? Kan man ikke gøre det mere
> brugervenligt, så man senere kan huske hvordan. A la god gammel
> Tilføj/fjern, eller noget med sysedit?

Vent til SP1 kommer. Så kan du afinstallere den via Tilføj/fjern.
Indtil da kan du nøjes med at slå den fra så den ikke starter
sammen med Windows. Så meget fylder den jo heller ikke og gør vel
ingen skade når den ikke kører.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 22:16

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

> [...]
>Indtil da kan du nøjes med at slå den fra så den ikke starter
>sammen med Windows. Så meget fylder den jo heller ikke og gør vel

Den startes med Outlook Express, men det kan man jo bare slå fra :)
Start -> Kør -> Regedit -> HLM \ SOFTWARE \ Microsoft \ Outlook
Express -> "Hide Messenger" = "2" (dword).

Fra : Madsen

Dato : 02-08-02 22:27

Lars Stokholm skrev:

> Den startes med Outlook Express, men det kan man jo bare slå fra :)
> Start -> Kør -> Regedit -> HLM \ SOFTWARE \ Microsoft \ Outlook
> Express -> "Hide Messenger" = "2" (dword).

Ja, eller Tools > Options > General > 'Automatically log on to
Windows Messenger' inde i OE, men den starter vel også med Windows
som et ikon i systray, gør den ikke? Det mener jeg da at kunne
huske.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 22:31

>Ja, eller Tools > Options > General > 'Automatically log on to
>Windows Messenger' inde i OE...

Det virker vist bare ikke så godt.

>...men den starter vel også med Windows som et ikon i systray, gør den
>ikke? Det mener jeg da at kunne huske.

Det kan du slå fra i Messenger selv.

Fra : Madsen

Dato : 02-08-02 22:44

Lars Stokholm skrev:

> Det virker vist bare ikke så godt.

Det er så muligt.

> Det kan du slå fra i Messenger selv.

Ja, eller vha. gpedit.msc. Der findes flere metoder at kvæle den på.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 22:50

In news:dk.edb.system.ms-windows Madsen wrote:

>Der findes flere metoder at kvæle den på.

Utallige... Heldigvis :)

Fra : Madsen

Dato : 02-08-02 22:55

Lars Stokholm skrev:

> Utallige... Heldigvis :)

Ja, det skal man vist ikke brokke sig over. :)

Madsen.

Fra : jsmogens

Dato : 03-08-02 11:06

xp-antispy indeholder en del muligheder bl.a. fjernelse eller disable
autostart af Messenger.

http://www.xp-antispy.de/index.html?/download.htm

Hilsen
jsmogens