MS Windows
briani 27239
Image(Backup)
Fra : JP

Dato : 02-08-02 17:50

Hej
Jeg har to computere (win98 og win 2000), den ene med Drive Image 2002 fra
Powerquest. Jeg vil gerne lave en backup af C-drevet på den anden computer
og gemme imaget på computer 1. Kan det lade sig gøre over lokalnetværket?
Hvordan?
/JP

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 05-08-02 08:37

JP wrote:

> [...]
> og gemme imaget på computer 1. Kan det lade sig gøre over lokalnetværket?

1. Opret et delt bibliotek samt et brugernavn (f.eks. "backup" med
skriveadgang til dette bibliotek) på den maskine du vil gemme dit
backupimage på.
2. Sørg for at der er installeret Microsoft netværk samt TCP/IP på denne
maskine.
3. Lav et sæt "rescue" disketter vha af PQDI CD'en. Den vil så spørge
efter brugernavn/adgangskode den skal bruge når den (automatisk) logger
på det delte bibliotek, samt et drevbogstav til dette drev.
4. Start den maskine du vil lave backup af vha rescue disketterne. Den
vil automatisk logge på den anden maskine og tildele et drevbogstav til
det delte bibliotek. Dernæst startes Drive Image, og du kan gemme dit
backupimage på det delte drev på den anden maskine.

/klaus