Apropos kattetænder
Fra : marianne hellemose

Dato : 02-08-02 17:33

Hej alle katteelskere på Birma-listen, FD-Opdrætter listen og Katte-DK
listen

Birmaklubben afholder et særdeles interessant medlemsmøde

onsdag den 14. august kl. 19.30 i "Galleriet" i Mantziusgården, Johan
Mantziusvej 7A, 3460 Birkerød

Dyrlæge Jens Ruhnau kommer og fortæller om tand- og mundsygdomme hos katte.
Jens Ruhnau har som den eneste danske dyrlæge taget en overbyggende
uddannelse inden for tand- og mundhulebehandling hos European School for
Advanced Veterinary Studies i Luxembourg. Jens påpeger, at den hyppigste
lidelse overhovedet hos voksne katte er FORL (Feline Odentoclastic
Resorptive Lesions) eller "Neck-lesions", en slags huller i tænderne, som
kun kattedyr får. Det er ekstremt smertevoldende og bør behandles.

Kom til dette meget interessante møde, der omhandler noget relativt nyt
inden for behandling af vores kattes tænder.

Flere af mine egne katte er blevet behandlet for tandsygdomme hos Jens
Ruhnau, og jeg kan berette om en helt anden og langt bedre livskvalitet hos
kattene efter behandlingen.

Alle er velkomne, også ikke-medlemmer af klubben. Mødet er gratis for
medlemmer, men koster 25 kr. pr. person for ikke-medlemmer. Der serveres
gratis kaffe, te og småkager - øl og vand kan købes til rimelige priser.

Tilmelding til mig pr. email nanna.brandt@tdcadsl.dk eller tlf. 45 81 10 11.
Jeg er ikke hjemme fra søndag den 4.- til fredag den 9. august, begge dage
incl., men vi har "catsitters" boende i huset, som også vil kunne tage imod
besked.
Seneste tilmelding: tirsdag den 13. august kl. 18.00.

På gensyn!

Mange hilsener
Klubben for Den Hellige Birma
Nanna Brandt, formand
nanna.brandt@tdcadsl.dk

[Dele uden tekst er blevet fjernet fra denne meddelelse]

du kan ændre dine indstillinger, uploade filer, fotos og meget mere!

Din brug af Yahoo! Grupper er underlagt
http://dk.docs.yahoo.com/info/utos.html

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-08-02 18:23

In article <aiec8r$k1s$1@sunsite.dk>, marianne hellemose
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

> onsdag den 14. august kl. 19.30 i "Galleriet" i Mantziusgården, Johan
> Mantziusvej 7A, 3460 Birkerød
>
> Dyrlæge Jens Ruhnau kommer og fortæller om tand- og mundsygdomme hos katte.

Øj, det ville jeg gerne have hørt. Men jeg regner med at skulle sidde
og holde Donna i poten på det tidspunkt, fordi hun netop den dag har
været i narkose p.g.a. - en tandbehandling...

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar