MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
brænderprogram i XP
Fra : FILIP RAVN

Dato : 02-08-02 12:23

Jeg har hørt at der er et indbygget brænderprogram i Win XP. Hvordan får jeg
fundet det???

Filip

Fra : Madsen

Dato : 02-08-02 12:40

FILIP RAVN skrev:

> Jeg har hørt at der er et indbygget brænderprogram i Win XP.
> Hvordan får jeg fundet det???

Det er ikke et decideret program. Du kan f.eks. højreklikke på en eller
flere filer og vælge 'Send til > Brænder'. Der bliver så oprettet en
genvej til de filer du vil brænde. Genvejene kan du se ved at dobbelt-
klikke på brænderdrevet inde i Denne Computer f.eks. Når du vil brænde
vælger du 'Filer > Brænd filer til cd', eller hvad det nu hedder på
dansk.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 12:40

In news:dk.edb.system.ms-windows FILIP RAVN wrote:

>Jeg har hørt at der er et indbygget brænderprogram i Win XP. Hvordan får jeg
>fundet det???

Højreklik på en eller flere fil(er) og vælg Send to... (Send til?).
Her skulle du gerne have mulighed for at sende til dit CD-RW drev. Når
det er gjort, kan du vist nok vælge at brænde en CD, ved at åbne dit
CD-RW drev i Explorer (Stifinder) . Jeg er dog ikke specielt imponeret
over dette brænderprogram. Det du vil brænde _kopieres_ til en mappe
på C-drevet og ligger derfor og flyder her, i stedet for at blive
brændt "on the fly". Forestil dig at du brænder 700 MB, det vil altså
kræve ekstra 700 MB på C-drevet at brænde.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : FILIP RAVN

Dato : 05-08-02 12:49

Jeg har ikke den mulighed i min XP Der er ikke nogen "send til cdrw" ell.
lign.
Kan det være fordi jeg mangler driveren til mit drev???

Filip

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-08-02 14:35

In news:dk.edb.system.ms-windows FILIP RAVN wrote:

>Jeg har ikke den mulighed i min XP Der er ikke nogen "send til cdrw" ell.
>lign. Kan det være fordi jeg mangler driveren til mit drev???

Din brænder skal selvfølgeligt være installeret ordentligt på
systemet, men derudover burde det ikke være nødvendigt at gøre noget
for at få det til at virke. Er din brænder installeret? Har du kigget
under enhedshåndtering?