SOYO SY-K7V Dragon Plus! vs. XP2200 ?
Fra : Simon...

Dato : 02-08-02 11:51

Hejsa,

er det muligt at få det motherboard til at køre med en XP2200, da jeg lige
har købt en da min XP1800 døde ? Jeg har prøvet at få det til at virke,
men indtil videre uden held, jeg sidder pt. på en gammel duron 750, som mb
fint booter med.

Jeg har kigget efter bios opdateringer men den sidste var fra 2. april og
var til xp2100 cpu'er.... nogen der ved om der snart kommer en til xp2200,
eller
om det kan omgåes ?

tror problemet ligger i den skal bruge 13.5 på multiplieren, og den kun kan
13 eller 14... har prøvet at sætte den til auto (det har den hele tiden
været) men det vil ikke virke :((

1000 tak for hjælpen !

mvh.Simon

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-08-02 12:34

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in

> [...]
> den kun kan 13 eller 14... har prøvet at sætte den til auto (det
> har den hele tiden været) men det vil ikke virke :((

Hvad står CPU-spændingen til?
En XP2200 er jo med Thoroughbred kerne som sikkert ikke skal have lige
så høj spænding som en Palomino kerne som der sidder på en XP1800.

Eller er det lige meget?
Flemming

Fra : Simon...

Dato : 02-08-02 12:57

hmm det er selvfølgeligt rigtigt, men jeg kiggede på amd.com og der var en
spec chart, hvor xp2200 skulle have 1.65v hvilket var det højeste, men måske
det er hvis det er en palomino xp2200 kerne ?
.... kan ikke lige finde nogen steder hvad en thoroughbred skal have ??

tak

mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 02-08-02 13:08

nå, så fadnt jeg et forum på soyo's side, der skal åbenbart ændres en
resistor for at det virker.... øv bøv...

http://groups.google.com/groups?dq=&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&threadm=ukj27
kri43fk95%40corp.supernews.com&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF8%26
oe%3DUTF8%26group%3Dalt.comp.periphs.mainboard.soyo

-Simon