MS Windows
briani 27239
Windows XP og NT domæner
Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 02-08-02 09:47

Jeg har maskine med XP Pro som jeg godt vil have logget på et domæne.

Jeg har naturligvis søgt lidt omkring på nettet for at finde
oplysninger men intet af det har rigtigt været til den store hjælp.

Den fejl jeg får er beskrevet i
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q258832&

Umiddelbart har jeg forsøgt at bruge "Enable NetBIOS over TCP/IP" men
det afhjalp beklageligvis ikke problemet.

Er der nogen, der har erfaringer med dette og hvad der evt. kan/skal
gøres?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Mikkel

Dato : 07-08-02 10:32

> Er der nogen, der har erfaringer med dette og hvad der evt. kan/skal
> gøres?

Sidder både Domæne controller og klient på samme subnet? Hvis ikke, skal du,
som der er også står i den artikel du henviser til, være sikker på at Wins
er OK.

/Mikkel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 07-08-02 17:47

"Mikkel" <palle_bib@hotmail.com> skrev:

> Sidder både Domæne controller og klient på samme subnet? Hvis
> ikke, skal du, som der er også står i den artikel du henviser til,
> være sikker på at Wins er OK.

Tak for dit svar.

Det "morsomme" er dog, at jeg har fået løst problemet på anden vis. Jeg
tænkte meget over, hvad der kunne være galt og fandt frem til, at der
måske ikke var oprettet en computer account på serveren som flere
hjemmesider har nævnt, at der skal være, hvis NT baserede maskiner skal
kobles på et domæne. Jeg skrev derefter til IT supporten hos mit
specialested og lige efter at have afsendt mailen og uden at have fået
svar kom jeg i tanker om, at de havde en LMHOST fil liggende. Den
indlæste jeg og så kunne jeg fint koble på domænet og få adgang til
alle netværksdrev mv.

Hvorfor kommer man altid i tanke om løsningerne lige efter, at man har
spurgt?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Emil

Dato : 07-08-02 20:18

On Wed, 7 Aug 2002, Morten Bjergstrøm wrote:

>Hvorfor kommer man altid i tanke om løsningerne lige efter, at man har
>spurgt?

Det er et spørgsmål om at lede tankerne ind i de rette baner.
En metode til at finde løsninger er at beskrive problemet meget
detaljeret. Det giver næsten altid pote.

m.v.h. Emil

Fra : Madsen

Dato : 07-08-02 18:19

Morten Bjergstrøm skrev:

> Hvorfor kommer man altid i tanke om løsningerne lige efter, at man
> har spurgt?

Godt spørgsmål.

Madsen.