Kvindemagt korrumperer,TAPE, spoiler
Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-02 00:44

Kvindemagt korrumperer

Magt gør korrupt, meget magt gør meget korrupt.

Kvinder er efterstræbt af næsten alle mænd, når de er unge, så de har magt
over samfundet

De udvikler tidligt intution og overlegen social intelligens, og skaffer
sig derfor forsørgelse og status, der bevarer deres overlegenhed også i
alderdomsårene, hvor de ikke er sexuelt attraktive.

Nietzsche inspirerede Strindberg til genial psykologisk kunst, om kvinders
overlegenhed og tendens til at misbruge deres magt. En god advarsel. At vore
overfladiske kvindeforherligende massemedier kalder Strindberg for "
kvindehader" er helt urimeligt.

En arvtager til Strindberg har lavet filmen "Tape" der spilles i Gloria Bio,
og som kan anbefales.

Her mødes på et motelrum to mænd og en pige, som har gået i gymnasiet sammen
ti år inden.

Een er blevet berømt filmproducent, een er narkosælger og pigen er jurist
og skal snart giftes med statens chefanklager, som er hendes kollega.

Hun har været forelsket i både narko- og film-manden og de er stadig i
konkurrence.

Narko-manden aftvinger filmmanden en tilståelse om, at han har voldtaget
pigen, der nu er jurist, og han optager det på bånd.

Pigen lyver for sig selv og de to klassekammerater at "hun aldrig er blevet
voldtaget" - hun har været forelsket og elsket - kun.

Da bånd-beviset kommer frem , bliver hun vred over at få stjålet sin
livsløgn - og hun misbruger sin stilling til at straffe narko-manden - helt
meningsløst, ondt og hævngerrigt. Lige før har hun bedyret, at han var
hendes første kærlighed og har en stor plads i hendes hjerte.

Kvinder er langt mere hævngerrige end mænd, mente Nietzsche , og hævn er
roden til meget ondt.

Vanetænkning om "undertrykte kvinder", bør revideres.

--------------------

"Nej" som facade: voldtægt på TAPE

En fyr der længe kom sammen med den kyske pige, oplevede at hans bedste ven
havde en kort flirt med hende og kom i seng med hende .

Han har en god snak med sin ven længe efter, og vennen indrømmer at han
drejede armene om på pigen og voldtog hende,

Fordi hans tilståelse optages på tape, siger han undskyld til pigen.

Men pigen der står for at skulle giftes med politianklagerchefen bliver
sindsygt aggressiv af beviserne, for hun har fortrængt sandheden og
insisterer på, at hun var forelsket i dem begge, og aldrig er blevet
voldtaget.

Med overbevisende og kunstnerisk Strindberg-agtig realisme vises dette i
filmen "Tape" (Gloria Bio), som bør ses af alt retspersonel, der har
berøring med voldtægtssager.

En pige der vælger at være i rum med en mand uden vidner, har sat sig i en
bevismæssig umulig situation, og der bør kun kunne dømmes for voldtægt, hvis
hun er mentalt retarderet på en måde som fremgik for den anklagede (eller
hvis anklagede tilstår).

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 02-08-02 01:57

Hvorfor er der altid så stor mellemrum i dine indlæg? Er det bare hos mig?

Peet

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-08-02 01:59

On Fri, 2 Aug 2002 02:56:56 +0200, "Peter Tønnesen"
<dali909@direkte.org> wrote:

>Hvorfor er der altid så stor mellemrum i dine indlæg? Er det bare hos mig?

Nææ

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 02-08-02 02:02

On Fri, 2 Aug 2002 01:43:41 +0200, "Bo Warming"
<Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote:

Skrev i Message-ID: <aich3f$t0t$1@sunsite.dk>

Udover dine altid skjulte holdninger, så lyder det da som en film der
godt kunne tåle at blive set.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Kevin & Tina

Dato : 02-08-02 14:45

PLONK Igen igen

Fra : dumdum

Dato : 02-08-02 20:06

Interessant film. Jeg mener ikke kvinder er specielt mere hævngerrige end
mænd. Jeg tror slet ikke man kan generalisere på den måde. Det kommer an på
opvækst, kultur og miljø. Og jeg er desuden enig i at folk går lidt FOR
agurk med det der kvindeundertrykkelses noget. Nogle gange bliver mænd da
også undertrykt.

Mvh fra Louise

--
Masser af online spil, chat, sjov og konkurrencer på:
http://www.neopets.com/refer.phtml?username=nulre

Fra : Kevin & Tina

Dato : 03-08-02 00:21

> Nogle gange bliver mænd da