Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sommerbilleder fra Sverige
Fra : Hans Kruse

Dato : 01-08-02 23:41

Hej,
Flere billeder, denne gang fra Sverige med blomster, insekter og anden
natur.
http://megapixel.dk/vis/album/509
Mvh,
Hans

Fra : Charley Braun

Dato : 03-08-02 10:23

Wauw hvilket Digital Camera er disse taget med ?????

Hilsen
Charley.

Fra : PI

Dato : 03-08-02 10:52

Hejsa

Jeg kan se at det er et "Canon PowerShot G2"

MvH
PI

Fra : PI

Dato : 03-08-02 10:55

Jah Hvorfor kan det?

Ved at klikke på "optagelsesdata (exif)" under billede!!!

MvH
PI

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-08-02 22:26

Ja, det er ganske rigtigt et Canon G2 kamera. Billederne er taget i RAW
format. Specielt sommerfuglene var noget af en udfordring pga. manglende
mulighed for at styre fokus manuelt og se detaljer ved optagelse. Kun ved at
skyde en masse og udvælge lykkedes det at få nogle billeder, som jeg
ønskede. Autofokus hastigheden udelukkede visse sommerfugle, som ikke sad
længe nok til at autofokus have stillet skarpt!
Mvh,
Hans

Fra : Aragorn_DK

Dato : 03-08-02 16:55

Hejsa.

Sikke da nogle hammerflotte billeder - det ser ud som om du har hygget dig
med dit kamera - god ting!

Venlig hilsen Aragorn

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-08-02 22:29

Tak og jeg hyggede mig, men det var også samtidigt lidt frustrerende, som
jeg skrev i det andet indlæg i denne tråd. Autofokushastigheden er
achilleshælen ved dette kamera, når der skal arbejdes hurtigt.
Mvh, Hans

Fra : Aragorn_DK

Dato : 07-08-02 07:47

"Hans Kruse" (snip) wrote in message (snip)...
> [...]
> jeg skrev i det andet indlæg i denne tråd. Autofokushastigheden er
> achilleshælen ved dette kamera, når der skal arbejdes hurtigt.

Også ved dit kamera? Jeg bruger et Ricoh RDC-7, og da jeg skulle nappe
billeder ved en falke- og ørneopvisning i Østrig fik jeg problemer - langt
de fleste billeder fik ikke fuglene med fordi det gik for langsomt, og
desværre er jeg ikke erfaren nok endnu med dette kamera til at bruge den
manuelle fokus - som i øvrigt er indrettet så "smart" at man skal åbne
LED-skærmen der dækker og beskytter kontrollerne og dermed aktiverer skærmen
så man ikke kan se en dyt af motivet...hmpf! *GGG* Det går nu nok med lidt
øvelse...ønskede dog at jeg havde taget spejlrefleksen med op til borgen.

MvH Aragorn

Fra : Hans Kruse

Dato : 07-08-02 22:56

Ved macrofotografering er det umuligt at anvende manuel fokus. Ved større
afstand kan man gøre følgende, som der sikkert findes en tilsvarende feature
på dit kamera: Stil skarpt på en afstand tilsvarende det beværgelige motiv
og tryk samtidig på manuel fokus knappen. Derefter er fokus låst på denne
afstand. Hvis du samtidig har masser af lys, så vælg blændestyret
indstilling og sæt blænde på en stor værdi for at få stor dybdeskarphed
(selvfølgelig skal man checke hvad tiden bliver sådan at der er en passende
hurtig tid, ellers juster ISO værdien et trin f.eks.). Derefter kan du skyde
hurtigt og der vil kun være måske 100ms mellem tryk af udløseren og tagning
af billedet (sådan er det på min G2'er).