PHP baseret hjemmesider
Fra : Bo Jakobsen

Dato : 16-02-01 14:47

Hej med Jer

Jeg skal forsøge at løse det klassiske problem med at hjemmesider
aldrig bliver vedligeholdt.

Jeg har tænkt at lave et system, hvor siderne på en eller anden måde
håndteres af PHP (enten med en database eller flade filer) så de
relevante personer kan rette i dele af indholdet af en given side, gennem en
almindelig browser.

Men da jeg ikke kan være den første person i verden som har fået denne
ide, ville jeg meget gerne høre om der er nogen her som kender til et
produkt som kan noget i denne retning.

Venligst
Bo

Bo Jakobsen, Linux administrator, Imfufa, RUC

e.mail            boj@ruc.dk
Hjemmeside (NYT Indhold) http://dirac.ruc.dk/~boj
ICQ          36930610

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-02-01 15:13

Bo Jakobsen skrev:

> [...]
>
> Men da jeg ikke kan være den første person i verden som har fået denne
> ide, ville jeg meget gerne høre om der er nogen her som kender til et

Midgard, Zope, Typo3.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Michael

Dato : 16-02-01 16:16

In article <811ysyg2p3.fsf@emmy.ruc.dk>, boj@dirac.ruc.dk says...
> [...]
>
> Men da jeg ikke kan være den første person i verden som har fået denne
> ide, ville jeg meget gerne høre om der er nogen her som kender til et

Nej, det er du heller ikke.
Det kaldes CMS, eller Content Management Systems.
De findes i UTALLIGE afskygninger.

Synkron, Web500, Eprise, Typo3, Midgaard, Zope, Participant Server,
Symphony etc etc etc.

- Michael