MS Windows
briani 27239
meget lav fps i mediaplayer
Fra : Cacba

Dato : 01-08-02 21:47

Hej gruppe..

For en uge eller 2 siden begyndte mit mediaplayer at lave MEGET lav fps i
fullscreen og i 200% størelse..

Den gør det ikke hvis jeg sætter opløsningen ned til 640*480.. men saa er
der meget daarlig kval i filmne.. (normal kører jeg 1600*1200)

Nogle som kender problemt.. evt. en løsning ?

Cacba Out..

Fra : Madsen

Dato : 01-08-02 22:13

Cacba skrev:

> Den gør det ikke hvis jeg sætter opløsningen ned til 640*480.. men
> saa er der meget daarlig kval i filmne.. (normal kører jeg
> 1600*1200)
>
> Nogle som kender problemt.. evt. en løsning ?

Har du prøvet at tjekke farvedybden på dit grafikkort? Altså om det
f.eks. er gået op fra 24 bit til 32 bit, eller noget i den stil?

Madsen.

Fra : Cacba

Dato : 01-08-02 23:45

kører altis 32Bit..

glemte at sige den bruger 100% af min cpu..

need help.. ikke sjovt at se film i 640*480 paa en 19"..

Cacba Out..

Fra : Edmund

Dato : 01-08-02 23:58

Cacba skrev:

> need help.. ikke sjovt at se film i 640*480 paa en 19"..

Hvad med farvedybden som Madsen spurgte om. Sæt den til 16 bit
Har du stoppet programmer der kører i baggrunden.
Er det divx eller wmv prøv at sænke kvaliteten

OS?
Player?

--
Mvh Edmund

Fra : Cacba

Dato : 02-08-02 00:13

[...]

det er hele problemet..

hjalp lidt med 16bit.. men ikke nok til at man gider se en film..

OS = win 2k
Player= Windows Mediaplayer.. classic..

har kunne se.. men ikke nu.. deb bryger 100% cpu naar jeg ser i højere end
100% størelse..

Cacba Out.

Fra : Edmund

Dato : 02-08-02 00:28

Cacba skrev:
> hjalp lidt med 16bit.. men ikke nok til at man gider se en film..
>
> OS = win 2k
> Player= Windows Mediaplayer.. classic..

Den nye player er bedre til fps på min pc.

Er det divx du ser, har du så installeret forskellige divx pakker
angelporsion, nimo osv. så prøv den orginale igen fra www.divx.com pas
på den med spyware. Har du testet om du har spyware med f.eks
http://www.lavasoft.nu

Hvad med kvaliteten på divx har du ændret den i mediaplayer
filer / egenskaber / divx

--
Mvh Edmund

Fra : Madsen

Dato : 02-08-02 00:37

Cacba skrev:

> Den gør det ikke hvis jeg sætter opløsningen ned til 640*480.. men
> saa er der meget daarlig kval i filmne.. (normal kører jeg
> 1600*1200)

Hmm, prøv at gå ned i Start > Kør og skriv: Dxdiag
Hvis den ikke virker i Win2000, hvad jeg ikke husker om den gør, så
gå ind i Start > Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > System-
oplysninger, op i menuen Funktioner og vælg DirectX Diagnostic Tool.

Hvis du så kigger under Display-fanebladet, står der så Enabled ud
for DirectDraw, Direct3D osv. som på følgende link:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/directx/directdraw.png ?

Alle tre skulle gerne være koblet til (Enabled).

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 00:29

In news:dk.edb.system.ms-windows Cacba wrote:

> [...]
>der meget daarlig kval i filmne.. (normal kører jeg 1600*1200)
>
>Nogle som kender problemt.. evt. en løsning ?

Et skud i tågen: Er det når du afspiller bestemte filtyper (avi, mpeg,
osv.)? Jeg har netop oplevet det samme, efter en geninstallering af et
AC3-codec der bruges til lyd i DivX-filer. Problemet opstod
tilsyneladende fordi jeg havde nøjedes med at installere AC3-codec'et
fra Nimo's Codec Pack. Jeg prøvede mig lidt frem med at installere
nogle andre codecs også, for jeg vidste at det på et eller andet
tidspunkt måtte komme til at virke. Jeg gav dog op til sidst og
installerede samtlige decodere. Det løste problemet.

Jeg er ikke sikker på om det er samme problem vi oplever, for jeg
havde også andre symtomer, nemlig at lyden havde meget lav pitch
(som at tale i sloooowmoootion). Hvis du oplever samme problem med
mpeg-filer, så vil mit "tip" nok ikke gøre nogen forskel...

Nimo Codec Pack: http://nimo.everwicked.com/

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Edmund

Dato : 02-08-02 00:36

Lars Stokholm skrev:

> installerede samtlige decodere. Det løste problemet.

Du mener afinstallerede ikk´

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 00:47

In news:dk.edb.system.ms-windows Edmund wrote:

>Du mener afinstallerede ikk´

Nej.

Fra : Edmund

Dato : 02-08-02 01:19

Lars Stokholm skrev:

> Nej.

Okey, men det kan måske hjælpe i nogle tilfælde. Jeg har læst et sted
at nogle codec er så ens at windows har svært ved at vælge det rigtige.
F.eks det samme codec med to forskellige navne, men med en lille
versions
forskel.

Så lige at divx codexet i Nimo hedder 5.01, hvis filmen så er lavet med
5.02
kan det måske give problemer.

--
Mvh Edmund

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-08-02 08:31

In news:dk.edb.system.ms-windows Edmund wrote:

>Okey, men det kan måske hjælpe i nogle tilfælde. Jeg har læst et sted
>at nogle codec er så ens at windows har svært ved at vælge det rigtige.

Tja, mit problem forekom med /kun/ to codecs installeret, DivX og AC3.
Disse tilsammen gav billede og lyd, men begge dele var ubrugelige. Jeg
ved ikke om det var et codec der rettede fejlen, eller om det var en
eller anden lille fejlrettelse. Hvad end det var, blev det installeret
sammen med decode'erne, da jeg valgte at installere det hele.