Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A20 og net-adapter
Fra : TP

Dato : 01-08-02 20:26

Jeg er den lykkelige ejer af et Canon A20, som normalt strømfødes af 4
NiMH batterier. Ind imellem (fx ved overførsel til PC eller
fremvisning på TV) savner jeg at kunne slutte det til lysnettet.
Desværre koster den officielle Canon 4,3 V adapter en halv bondegård.
Er der nogen, der ved, om jeg kan bruge en universal-adapter på 4,5 V
uden at skade kameraet?

Lidt hovedregning siger mig, at det ikke burde være et problem, da 4
batterier jo summer op til enten 6 V (alkaline) eller 4,8 V (NiMH),
men der kan jo være et eller andet, jeg har glemt at tage højde for???

Mvh
Thomas

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 01-08-02 23:25

> [...]
> batterier jo summer op til enten 6 V (alkaline) eller 4,8 V (NiMH),
> men der kan jo være et eller andet, jeg har glemt at tage højde for???

I forummet på www.powershot-a.com/ så jeg for noget tid siden nogle, der
havde brugt div. strømforsyninger til deres A10/20/30/40, måske du kan finde
noget hjælp der. Men jo, jeg tror fint, at det kan lade sig gøre med 4,5 V,
men læg mærke til at jeg skriver *tror*, jeg vil ikke hænge op på noget

mvh Frank