Problemer under win98 installation
Fra : Kalle

Dato : 01-08-02 19:06

Hej alle i gruppen .

Jeg er i gang med at installere Windows 98 SE På en Siemens Pc .
Men når jeg har skrevet A:/Install Checker den systemet og skriver følgende
: Standard Mode : Invalid DPMI Return from 0367:5F92
Hvorfor skriver den det og hvad kan jeg gøre for at fjerne det ?
Er der nogle der kan hjælpe mig ?
Når den endelig begynder at installere kommer den med en masse luknings fejl
, hvorfor gør den det ?

Kalle.

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 01-08-02 22:09

"Kalle" <trepo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der kan hjælpe mig ?
> Når den endelig begynder at installere kommer den med en masse luknings

Jeg ved ikke hvad DPMI er men
Prøv at køre opstart med cd.rom, tast: (d:) enter og (cd:\win98) enter (
format c:) enter . Når c drevet er formatteret går den automatisk til c
drev, så er det bare at taste: ( install ) så kører installationen. Det er
ikke nødvendig at bruge startdiskette til denne metode.
M.v.h.
Ernst A.

Fra : Ernst Andreasen

Dato : 01-08-02 22:41

Fra : Lyrik

Dato : 01-08-02 23:51

"Kalle" <trepo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Er der nogle der kan hjælpe mig ?
> Når den endelig begynder at installere kommer den med en masse luknings

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Det tyder på en af følgende fejl:
En partitioneringsfejl.
Man kan ramme uheldige partitionsindstillinger i 1024 cylinder grensen.
Begynder et logisk drev efter denne grænse så får du den fejlmelding du
fik.Prøv at ompartitionere.
Et forslag er følgende:
Fjern partitionerne med 98 opstartsdisketten. Lav en c partition. Format c.
Reboot. Installer cdromdriveren. Vælg andet valg Mitsumi cdrom. Installer.
Det kan også have noget med Biosopsætningen at gøre.
Cachinger i Biosen kan midlertidigt forsøges fjernet.
Endvidere kan en biosopdatering være nødvendig.

Hilsen
Jens

Fra : Leony

Dato : 02-08-02 08:24

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> En partitioneringsfejl.
> Man kan ramme uheldige partitionsindstillinger i 1024 cylinder grensen.
> Begynder et logisk drev efter denne grænse så får du den fejlmelding du
> fik.Prøv at ompartitionere.

Lidt læsning på tysk til dette forslag:
http://www.wintotaldb.de/Tipps/Eintrag.php?RBID=2&TID=155
http://www.winfaq.de/faq_html/tip0898.htm

> Endvidere kan en biosopdatering være nødvendig.

Dette foreslås også af Asus her:
http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b/faq.htm
(ca. midt på siden).

Endvidere kan jeg tilføje dette dokument:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q309472
fra Microsoft. Her foreslås defekt RAM, cache RAM eller CPU. Der er
forskellige løsnings forslag til de forskellige.
Du kan downloade et program til at teste for defekt RAM her:
www.memtest86.com

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/