8 X AGP
Fra : Olsen

Dato : 01-08-02 18:49

Så er Soltek kommet med deres føreste 8X agp bundkort.

Snart vil Nvidia kommet med ny grafikteknologi, som sparker
ALT af vejen incl. deres egne GF4 TI kort.

Det lyder da lovende !

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 01-08-02 20:34

Jo jo, AGP8x er fint, bortset fra at AGP2x ikke engang endnu er udnyttet
fuldt ud, AGP4x er der ikke engang rørt ved.
Så det AGP8x er bare noget kommercielt prommoverings-halløj der skal lokke
os forbrugere til at købe noget som ikke engang bliver udnyttet.
-Niels-

Olsen <olesen@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aibsp8$1v5g$4@news.cybercity.dk...

Fra : Olsen

Dato : 01-08-02 21:06

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så det AGP8x er bare noget kommercielt prommoverings-halløj der skal lokke
> os forbrugere til at købe noget som ikke engang bliver udnyttet.

2 x ER udnyttet, selvom gennemsnittet af båndbredden
ikke er overstedet "de 2 x..".

4 x blir' også udnyttet af de nyeste grafikkort og når
der er en masse textures som skal fyldes og flyttes mv.

8 x er og blir' det næste, som skal føre os
et godt stykke ind i fremtiden, og med Nvidias
vanvittige grafikkort som snart er på markedet,
er 8 x kærkommen.

Nu har vi så flg. nyheder samlet, vi har sukket efter:

8 x AGP til fremtidige hidsige grafikkort/effekter.
USB 2.0 til externe enheder, lyd/video/brændere/cameraer mv.
ATA-133 til diske større end 137 GB
6 kanals stereolyd onboard.
Serial ATA som er lige på trapperne....

Fra : JAM

Dato : 01-08-02 21:22

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Så er Soltek kommet med deres føreste 8X agp bundkort.
>
> Snart vil Nvidia kommet med ny grafikteknologi, som sparker
> ALT af vejen incl. deres egne GF4 TI kort.
>
> Det lyder da lovende !

"Don't believe the hype", Public Enemy.

Mvh
JAM

Fra : Olsen

Dato : 01-08-02 21:24

"JAM" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse

> "Don't believe the hype", Public Enemy.

De har leveret varen hver gang, Nvidia, selvom
der er for mange udgaver at vælge imellem.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-08-02 22:34

Olsen wrote:
> De har leveret varen hver gang, Nvidia, selvom
> der er for mange udgaver at vælge imellem.

De er lige så svindske i deres måde at drive forretning på som Microsoft er!

Gang på gang gør de fx. brug af forvirende navngivning som lokker de
almindelige forbrugere til at tro de køber det bedst tilbud og så får
noget under standard, jeg nævner bare Vanta, Gf2MX, Gf4MX osv...

Og så er der lige deres løgnhistorier om konkurenterne, deres
mistænkelige timing af nye drivere samtidig med at konkurenterne sender
nye produkter ud (Hvorfor kom driverne samtidig med Radeon8500 og ikke
før), de såkaldt leaks af drivere (sludder), deres hype interviews osv.

Så har jeg faktisk mere respekt for BitBoys

Mvh

Bruno

Fra : Leony

Dato : 04-08-02 23:38

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> De er lige så svindske i deres måde at drive forretning på som Microsoft
er!

Al forretning er en kamp for overlevelse, alle kæmper med spidse albuer for
at komme først koste hvad det vil.

> Gang på gang gør de fx. brug af forvirende navngivning som lokker de
> almindelige forbrugere til at tro de køber det bedst tilbud og så får
> noget under standard, jeg nævner bare Vanta, Gf2MX, Gf4MX osv...

Det er vel folks egen skyld hvis de køber et Geforce 4 MX420 til 700 kr og
tror de får et lige så godt grafikkort som et Geforce 4 Ti4600 som koster
3500. 9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for.

> [...]
> nye produkter ud (Hvorfor kom driverne samtidig med Radeon8500 og ikke
> før), de såkaldt leaks af drivere (sludder), deres hype interviews osv.

Som sagt al forretning er en kamp, derfor prøver man at komme foran. Det
findes alle steder, ikke kun i hardwarebranchen.
Næste gang du kommer i Bilka så prøv følgende:
Kig på Omo vaskepulver, hvilken skyllemiddel anbefaler de, en gang var det
Bamseline (nu Snuggle). Bamseline skyllemiddel er sjovt nok, lavet af samme
firma som Omo.
Prøv også at tage en flaske med Grøn Linie skurepulver (flydende) og en
flaske med Mille skurepulver (flydende) og sammenlign dem. Der er ingen
grund til at Mille koster 2 kr mere end Grøn Linie, indholdet er det samme,
de er lavet samme sted, flaskens design er det samme osv.
Disse eksempler er måske uddaterede, da de er et par år gamle.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-08-02 00:19

Leony wrote:
> Al forretning er en kamp for overlevelse, alle kæmper med spidse albuer for
> at komme først koste hvad det vil.

Der er altså forskel på de forskellige firmaers forretningsmoral.

> Det er vel folks egen skyld hvis de køber et Geforce 4 MX420 til 700 kr og
> tror de får et lige så godt grafikkort som et Geforce 4 Ti4600 som koster
> 3500. 9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for.

Et seriøst firma som ønsker at være i branchen længe snyder ikke sine
kunder, jeg bliver ikke naret af Nvidia kalder deres Gf4MX for netop det
blot er det svært for dem som ikke er meget inde i tingene.

> Som sagt al forretning er en kamp, derfor prøver man at komme foran. Det
> findes alle steder, ikke kun i hardwarebranchen.

En ting er reklame, men noget andet er altså at fortælle løgnhistorier
om konkurenterne.

> Næste gang du kommer i Bilka så prøv følgende:

Hader det sted, butikker hvor de sælger alt mellem himmel og jord og
halvdelen er bras burde være forbudt.

> Kig på Omo vaskepulver, hvilken skyllemiddel anbefaler de, en gang var det
> Bamseline (nu Snuggle). Bamseline skyllemiddel er sjovt nok, lavet af samme
> firma som Omo.

Det er reklame, hvis de nu skrev at man fik udslet af at bruge et andet
mærke så var det en anden sag.

> [...]
> grund til at Mille koster 2 kr mere end Grøn Linie, indholdet er det samme,
> de er lavet samme sted, flaskens design er det samme osv.

Sludder, selvfølgelig er der en årsag. Når man køber en vare så køber
man ikke bare indholdet, men også embalagen og hele oplevelsen og
historien bag varen. Det er derfor CocaCola og Pepsi kan sælge
sukkervand til 10 gange mere end hvad det koster for Harboe at lave en
Cola.

> Disse eksempler er måske uddaterede, da de er et par år gamle.

Dine eksempler holder ikke for de produkter forsøger ikke at give
indtryk af at være noget andet end det de er, det gør Nvidia's GF4MX
linie tilgengæld.

Mvh

Bruno

Fra : Leony

Dato : 05-08-02 09:56

> Der er altså forskel på de forskellige firmaers forretningsmoral.

Det tror jeg ikke nogle er bare mere ivrige end andre og dermed dækker de
ikke deres spor så godt.

> Et seriøst firma som ønsker at være i branchen længe snyder ikke sine
> kunder, jeg bliver ikke naret af Nvidia kalder deres Gf4MX for netop det
> blot er det svært for dem som ikke er meget inde i tingene.

Hvordan kan det være snyd at udgive en discountmodel af noget.
Der findes jo også dyre og billige monitorer fra samme producent osv.

> En ting er reklame, men noget andet er altså at fortælle løgnhistorier
> om konkurenterne.

Kan du nævne nogle af de løgnehistorier de har fortalt og samtidig give en
kilde.

> Hader det sted, butikker hvor de sælger alt mellem himmel og jord og
> halvdelen er bras burde være forbudt.

Sådan er det vist i alle butikker.

> Dine eksempler holder ikke for de produkter forsøger ikke at give
> indtryk af at være noget andet end det de er, det gør Nvidia's GF4MX
> linie tilgengæld.

Mine eksempler skulle blot illustrere at man gør meget for at tjene penge.
Kan du give et eksempel, da dette ikke er noget jeg har observeret på det
med GF4MX.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 06-08-02 01:15

Leony wrote:
> Det tror jeg ikke nogle er bare mere ivrige end andre og dermed dækker de
> ikke deres spor så godt.

Vås. Det er lige som at påstå vi alle er kriminelle og nogle bare er
uheldige at blive opdaget.

> Hvordan kan det være snyd at udgive en discountmodel af noget.
> Der findes jo også dyre og billige monitorer fra samme producent osv.

Problemet er at de snyder folk med deres navngivning, der er mange som
har købt en PC med gf4mx i den tro de fik en maskine der understøttede
alt det nye. Gf4mx burde snarer hedde gf2+ eller noget i den stil.

> Kan du nævne nogle af de løgnehistorier de har fortalt og samtidig give en
> kilde.

http://www.theregister.co.uk/content/archive/18092.html beskriver vist
meget godt de halve og hele løgne Nvidia kom med om PowerVR's KyroII
kort. Især den pdf-fil som Nvidia sendte til forretningsforbindelser er
en fin illustration af hvad jeg mener.

> Sådan er det vist i alle butikker.

Hvis du tror det, så handler du de forkerte steder. Du behøver bare
besøge en ordentlig computerbutik hvor de ikke forsøger at sælge sidst
års teknologi med en påstånd om at det har masser af power og forøvrigt
er sat rigtig meget ned, den slags finder du ikke hos fx. Zitech
tilgengæld har de mængder af sådanne tilbud hos Fona/Fredgaard/Merlin...

Eller du kan besøg en rigtig cykelhandler, en sådanne kunne fx. aldrig
finde på at sælge en såkaldt "fuldt adfjedret mountainbike" som ikke kan
holde en halv time ude i terrænet og som i realiteten er farlig at køre
på, stakkels den dreng/pige hvis forældre ikke ved bedre og tror de gødr
det så godt når de køber sådan en cykel.

> Mine eksempler skulle blot illustrere at man gør meget for at tjene penge.
> Kan du give et eksempel, da dette ikke er noget jeg har observeret på det
> med GF4MX.

Så er du blind, alene navnet fungerer som misledning af forbrugerne. Min
poite er at der er stor forskel på hvad forskellige firmaer vil gøre for
at tjene penge.

Hvis du vil kigge på noget andet så prøv og søg på Shell og Greenpeace
på nettet, og søg derefter på Statoil og Greenpeace - man skulle ikke
tro de var i den samme branche.

Mvh

Bruno

Fra : Leony

Dato : 06-08-02 12:40

> Vås. Det er lige som at påstå vi alle er kriminelle og nogle bare er
> uheldige at blive opdaget.

Jeg vil vove den påstand at alle har foretaget sig et eller andet ulovligt i
den tid de har været på jorden. Det kan være at gå over for rødt eller det
kan være mord. Hvis du aldrig har foretaget dig noget ulovligt, så mere magt
til dig.
Men ok jeg vil gerne give dig ret i at der er forskel på forskellige
> [...]

> har købt en PC med gf4mx i den tro de fik en maskine der understøttede
> alt det nye. Gf4mx burde snarer hedde gf2+ eller noget i den stil.

Jeg vil stadig holde fast ved at det er folks egen skyld. Hvis et produkt er
3000 kr billigere end et andet så bør der, hos almindelige mennesker, ringe
en klokke der siger:
Man får hvad man betaler for.

> [...]
> meget godt de halve og hele løgne Nvidia kom med om PowerVR's KyroII
> kort. Især den pdf-fil som Nvidia sendte til forretningsforbindelser er

Kan godt huske det med Kyro. Det har du helt ret i er ufine
forretningmetoder.

Dette var nu mest sagt i relation til at du ikke handlede i Bilka.

> [...]
> års teknologi med en påstånd om at det har masser af power og forøvrigt
> er sat rigtig meget ned, den slags finder du ikke hos fx. Zitech

Nej, det har du ret i, Zitech har aldrig noget der er sat rigtig meget ned.
De er generelt 3-500 kr dyrere end alle andre forhandlere.
Nu siger du selv ordentlig computerbutik og det synes jeg også at Zitech er.
I mine øjne er en computerbutik et sted hvor de handler med computere og
tilhørende udstyr. Ikke et sted hvor du samtidig kan købe hamburgerryg,
mobiltelefoner og toiletpapir. Hvis man køber sine ting sådanne steder, så
bør man være klar over at serviceniveauet er ringe, da ekspedienten skal
vide noget om meget, i stedet for meget om lidt.

> tilgengæld har de mængder af sådanne tilbud hos Fona/Fredgaard/Merlin...

Som du har ret til at sige nej til, der er ingen købetvang.
Fona/Fredgaard/Merlin lever til dels af at opkøbe restpartier og sælge dem
billigt. Det er der vel ikke noget ulovligt i. Vi kan hurtigt blive enige om
at det måske er en smule uldent, men ikke ulovligt (den kloge narrer den
mindre kloge).
Folk der vil bruge 10000 kr på noget, uden at have begreb om det, bør læse
en masse om emnet, snakke med venner der ved lidt mere end dem selv og ikke
købe det første og det bedste der viser sig og være kloge nok til ikke at
lade sig forblænde af sælgerens flotte ord. Den slags mennesker er selv ude
om det.

> [...]
> på, stakkels den dreng/pige hvis forældre ikke ved bedre og tror de gødr
> det så godt når de køber sådan en cykel.

Står der 2 tilsyneladende ens cykler, den ene koster 2000 og den anden
koster 10000, så spørger man sig selv:
Hvad mon der er galt med den til 2000
Hvis man køber den og forventer at den er ligeså god som den til 10000, så
er man for naiv og man får som fortjent.

> Så er du blind, alene navnet fungerer som misledning af forbrugerne. Min
> poite er at der er stor forskel på hvad forskellige firmaer vil gøre for
> at tjene penge.

Det tror jeg ikke, jeg er kun lettere nærsynet (-3 på begge øjne).
Alle ved at MX er Geforcekortenes discount udgave. Hvis man ikke er klar
over det, bør man igen studse over prisforskellen.

> Hvis du vil kigge på noget andet så prøv og søg på Shell og Greenpeace
> på nettet, og søg derefter på Statoil og Greenpeace - man skulle ikke
> tro de var i den samme branche.

Har søgt, men jeg er ikke helt klar over hvad du mener.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 22:00

> Snart vil Nvidia kommet med ny grafikteknologi, som sparker
> ALT af vejen incl. deres egne GF4 TI kort.

tjae - ATi Radeon 9700 har nu sat en ok standard, så Geforce 5 skal
ikke fejle ret meget før at jeg hellere ville vælge Radeon 9700. Der er
vel en grund til at ID software (udviklere af diverse Doom, og Quake
titler) valgte at fremvise deres Doom III preview ,på den nyligt
overståede E3 messe, på et ATi kort og ikke et nvidia kort.

Efter hvad jeg har hørt, så er "snart" i starten af november, så ATi
har trods alt et par måneder at sælge Radeon 9700 i, hvor de vil være
det absolut hurtigste kort man kan få fingrene i, uanset at Geforce 5
måske er hurtigere når det så kommer.

Jeg synes det er fedt at ATi er kommet med et godt kort der kan give
nvidia lidt modstand, og ikke mindst konkurrere på prisen.

Flemming

Fra : Bachelor

Dato : 02-08-02 00:20

> [...]
>
> Snart vil Nvidia kommet med ny grafikteknologi, som sparker
> ALT af vejen incl. deres egne GF4 TI kort.

Hvorfor - hvad er det du ikke kan afvikle tilfredsstillende ?

Fra : Olsen

Dato : 02-08-02 19:20

"Bachelor" <not.working@nospam.net> skrev i en meddelelse

> "Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor - hvad er det du ikke kan afvikle tilfredsstillende ?

Intet PT. Men jeg spiller meget sjældent, lidt SOFII, GTIII og andet...

MEN mine hardcore gamer-venner siger et GF2 GTS 64 DDR ikke
længere er sagen, men forskellen i ydelsen til de nyeste er ikke
prisen værd, men sådan er der jo så meget..

Iøvrigt har de hurtigste kort PT også svært ved at kapêre
de nyeste spil, i højeste opløsning med alt øjeguf slået til.

Skruen uden ende, så godt man ikke spiller alverden.. $$$

Fra : Bachelor

Dato : 04-08-02 00:11

"Olsen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:aieii4$22rs$1@news.cybercity.dk...

> Iøvrigt har de hurtigste kort PT også svært ved at kapêre
> de nyeste spil, i højeste opløsning med alt øjeguf slået til.

Jamen det er det jeg mener, kan vi ikke godt leve med
det som det er. Jeg mener da ikke, at systemerne vi
har i dag behøves betragtet som værende noget i mangel
af bedre.