Emails til mobilen
Fra : Peter

Dato : 01-08-02 17:51

Hej

I de gode gamle dage kunne man jo sende en email til en mobiltelefon.

Så vidt jeg har hørt skal man nu anvende en rigtigt gateway.

Den er dog rimeligt dyr, men er der nogen der ved, hvor man kan leje sig ind
på en sådan en?

Hilsen Peter

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 01-08-02 19:36

On Thu, 1 Aug 2002 18:51:18 +0200, "Peter" <no_spam@no.where> wrote:

> [...]
>Så vidt jeg har hørt skal man nu anvende en rigtigt gateway.
>Den er dog rimeligt dyr, men er der nogen der ved, hvor man kan leje sig ind

Jeg tror næppe, du kan leje dig ind på en SMS gateway til en rimelig fast
pris.

Et alternativ kan være http://SMSNu.dk.

Det vil dog primært være afsenderen af emailen, der skal have en konto hos
der, så han kan sende til <dit_nr>@<hans SMSnu-adresse>

Hvis du som modtager, opretter en konto og offentliggør adressen, så risikerer
du, at den bliver tømt ved mail-bombning, selvom der er visse filtre mod det
hos SMSnu.dk.
Det er kun mobiloperatørerne, der risikofrit kan tilbyde en sådan konto til en
fast pris, for deres omkostning ved at sende en SMS er minimal, hvorimod alle
andre må betale en pæn pris til gateways for at sende en SMS.

Jørgen Thomsen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere, dyn. IP, dk + int. domæner
http://SMSnu.dk/ Op til 7 SMS pr. sek. via browser eller email

Fra : Finn

Dato : 03-08-02 01:39

Hej...

Hvis du har TDC Mobil som mobil udbyder kan du bruge Besked Robot det
er gratis og virker eminet godt, har selv brugt det i 3 måneder nu.

www.besked-robot.dk

Venlig Hilsen
Finn