MS Windows
briani 27239
Aktivere XP
Fra : Johan Jensen

Dato : 01-08-02 18:00

Hejsa
Jeg har netop købt Windows XP idag, og kom til at tænke på hvor mange gange
man kan aktivere den på den samme nøgle ?
Jeg har nemlig allerede gjort det 2 gange fordi den havde kldt mit C: for F:
første gang og så mit D: hed pludselig C: :(
Men hvad er det magiske tal før man skal have en ny nøgle ?

Hilsen Johan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-02 01:10

Uendeligt på samme hardware.

Fra : Peter

Dato : 02-08-02 06:38

"Johan Jensen" <JohanJ@mail.tele.dk> wrote in message
> Hejsa
> Jeg har netop købt Windows XP idag, og kom til at tænke på hvor mange
gange
> man kan aktivere den på den samme nøgle ?

Når det er samme hardware kan du blive ved.
Du kan installere den på to maskiner uden problemer, men skifter du hardware
vil den komme og sige at den synes tingene ser ændrede ud og vil aktiveres.

Hilsen Peter

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 02-08-02 07:52

> Du kan installere den på to maskiner uden problemer, men skifter du
hardware
> vil den komme og sige at den synes tingene ser ændrede ud og vil
aktiveres.
her hos mig kan vi da kun have det på 1 maskine, med mindre du mener at det
er når de 2 maskiner er ens hardware mæssigt. Xp versionen er aktivert på
min, men hvis jeg prøver at lægge det ind på min forlovedes kommer den med
at den key er i brug og man kan ringe til microsoft bla bla bla

Hygge

Dorthe

Fra : Johan Jensen

Dato : 02-08-02 20:29

"Peter" <no_email@no.where> skrev i en meddelelse

> [...]
hardware
> vil den komme og sige at den synes tingene ser ændrede ud og vil

Hvor meget hardware skal udskiftes før den begynder at brokke sig ?

Hilsen Johan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-02 03:30

4 inklusive netkort.
6 uden.

Fra : Johan Jensen

Dato : 03-08-02 10:57

> 4 inklusive netkort.
> 6 uden.

Okay, så man skal ikke have en ny key bare fordi at man skifter grafik kort
eller noget...det er da altid noget

Hilsen Johan

Fra : Per S. Christensen

Dato : 05-08-02 20:35

<JohanJ@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>første gang og så mit D: hed pludselig C: :(
>Men hvad er det magiske tal før man skal have en ny nøgle ?

Du kan aktivere den samme nølge 2 gange så længe det er på den samme
PC. Tredje gang skal du ringe til MS activationcenter og få åbnet
nøglen igen.

Office XP kan kun aktiveres en gang. (eller også er det omvendt )

Hvis du skifter bundkort eller CPU ud skal du først ringe ind og få
åbnet din nøgle før du kan aktivere den.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-08-02 22:44

Helt hen i vejret. Du burde undersøge sagen før du kom med sådanne
udtalelser. F.eks. bare ved at læse de svar der allerede er blevet
givet i denne tråd.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 06-08-02 20:39

> Helt hen i vejret. Du burde undersøge sagen før du kom med sådanne
> udtalelser. F.eks. bare ved at læse de svar der allerede er blevet
> givet i denne tråd.
jeps, for jeg har da installeret xp på min pc mere end 3 gange uden
problemer, tilgengæld vil den kun ædes af min pc og ikke på min forlovedes
uden at skulle ringe til ms, hvor som Peter skrev længere oppe at det kunne
køre på 2 maskiner, passer vist ikke helt her, så skal man da have helt
samme harware config på begge pc'ere og det er vist de færrest der har det.

Hygge

Dorthe

Fra : Per S. Christensen

Dato : 06-08-02 22:06

On Mon, 05 Aug 2002 23:44:26 +0200, Jens Peter Karlsen
<jpkarlsen@mvps.org> wrote:

>Helt hen i vejret. Du burde undersøge sagen før du kom med sådanne
>udtalelser. F.eks. bare ved at læse de svar der allerede er blevet
>givet i denne tråd.

Rolig nu, jeg har skam undersøgt sagen.
Jeg læste forkert, du kan reaktiverer den samme nøgle så længe der
ikke er lavet ændringer i hardwaren.

Men tal lige pænt ikke !!!! Tak.
Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen