At børste en kat :-)
Fra : Pernille Scharff

Dato : 01-08-02 15:10

Hejsa,

jeg føler lige trang til at dele en sjov historie...

Silk har haft en periode hvor han har været meget fornærmet over at
blive børstet. Han begyndte at fælde, og eftersom han normalt kun skal
børstes en gang om ugen for at have fin pels så var vi ikke opmærksomme
på at hans pels filtrede lidt i forbindelse med at han fældede.
Selvfølgelig syntes han ikke det var ret sjovt når vi skulle fjerne
knuder i armhuler og lyske Så efter det har vi børstet ham dagligt,
og i starten brokkede han sig helt vildt. Han bed eller kradsede ikke,
men lå bare på ryggen og sagde "miaoooooooauuuuuuouuuuuooauuuu" - I
kender garanteret lyden! Så vi roste ham i høje toner og gav en godbid
hver gang han var blevet børstet, og det har faktisk hjulpet!

Nu synes han vist i virkeligheden det er helt hyggeligt. Jeg starter med
at lægge ham på ryggen på mit skød og ordne kraven, brystet og
"armhulerne" og han ligger bare og kigger. Når jeg så fortsætter ned ad
maven begynder han at ordne sine forpoter selv. Hans "bukser" er stadig
helt enorme, og det er nemmest at ordne dem ved at strække bagbenet ud
og børste bukserne. Så tager Silk med forpoterne fat om bagbenet og
ordner bagpoten mens jeg børster bukser! Det synes jeg er ret fint
klaret!! Når jeg så vender ham om for at børste ryggen og siderne
slapper han totalt af. Han vil hverken stå eller ligge så jeg kan komme
til, så derfor får han lov at stå på bagbenene mens jeg holder hans
overkrop, og han hænger bare som en anden klud.... På en god dag kommer
Polgara lige forbi og vasker hans ører mens vi alligevel er i gang med
soigneringen så det er slet ikke så besværligt som det har været!

Hilsen

Pernille og krammebamsen Silk

Fra : Denise

Dato : 02-08-02 17:47

Hej Pernille
Hihi, det lyder bare så hyggeligt. Dino er også nem, han smidder sig bare på
ryggen og så kan jeg så dreje ham lidt rundt så jeg får redt over det hele.
Så kommer Blonde og han _har_ altså ikke så meget pels at det behøver noget
pleje, men så får han lige en lille tur, for det elsker han.. Molly vil ikke
kæmmes bagtil, der er altså ikke nogle der skal tage hende på numsen, det
skal man ikke med en dame, så der slås vi nogle gange når jeg synes hun skal

Hilsen Denise