søvejsregler
Fra : jens skov

Dato : 01-08-02 14:36

Hvor i søvejsreglerne hører "selvmordskandidaterne" (havkajakkerne)
hjemme, hermed mener jeg vigepligtsmæssigt i forhold til en sejlbåd?

med venlig hilsen
jens skov
svaneke

Fra : Casper Mønster

Dato : 01-08-02 16:04

Alt der er mindre end dig selv skal du vige for, med undtaglese af coster og
færger.

Efter dette liste

Motorbåde (og sejlbåde for motor)
Sejlbåde
Robåde
Svømmere

/Casper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-08-02 16:23

"Casper Mønster" <FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> wrote in message
> Alt der er mindre end dig selv skal du vige for, med undtaglese af coster
> [...]
Hmm. Er du sikker på at det er søvejsregler, det nærmeste man der kommer er
vist noget med "hæmmet af sin dybgang". Jeg kan ikke huske svømmere og
robåde omtalt da jeg tog duelighedsbevis, men det er også mange år siden
(ca. 20)

Hvad med "Tons giver retten til vejen" ? Ikke i reglerne, men hvis man er
den lille hjælper det på ens sikkerhed.

/Martin

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 01-08-02 19:38

"jens skov" <js@bph.image.dk> wrote in message
> Hvor i søvejsreglerne hører "selvmordskandidaterne" (havkajakkerne)
> hjemme, hermed mener jeg vigepligtsmæssigt i forhold til en sejlbåd?

Sejlbåde skal (alt andet lige) vige for robåde og kajakker.