ADVARSEL, konventering fra ISDN til Analog
Fra : Jens.

Dato : 16-02-01 13:50

Pas på TDC - Tele DK fra konventering fra ISDN til analog.
Jeg bestilte Netexpres og ville derfor opsige mit abonnement på ISDN linje
for at få analog. Dette ville Bredbåndsafdelingen have 450,00 kr for at
gøre. Jeg fortalte at jeg ikke ville betale dette da jeg havde papir fra
Forbrugerombudsmanden der sagde at konventering fra ISDN til analog på ISDN
aftaler indgået før d.1/5 2000 ikke kunne pålægges sådan et gebyr. TDC sagde
mere eller mindre at dette var løgn. Jeg oplyste at jeg var i besiddelse af
ombudsmandens papirer hvortil hun svarede om jeg ikke kunne sende en kopi -
dette nægtede jeg selvfølgelig under henvisning til at TDC selv burde kende
afgørelser mellem TDC og ombudsmanden. Hun ville så spørge sin chef om dette
var rigtigt og hvad var HANS svar: det kender jeg ikke noget til !!!!. Jeg
opgav så umiddelbart men understregede dog at jeg IKKE agtede at betale de
450,00 kr når regningen kom. Vi mødes i retten sagde jeg.
Jeg tog hjem, fandt papirene frem og der står bl.a:
Betaling for tilbagekonventering fra ISDN til almindeligt telefonabonnement.

Tele DK har for så vidt angår dette punkt oplyst, at det ikke fremover vil
koste penge at skifte tilbage fra ISDN til en almindelig telefonforbindelse,
hvis der forud for oprettelsen af ISDN-forbindelse var et almindeligt
telefonstik på adressen. Citat slut.

Jeg ringede så til Internet kundeservice og forklarede, blev stillet om til
regningsservice der heller ikke vidste noget men dog mente regningsservice
at det nok var ISDN afdelingen jeg skulle have fat i. Så efter tre
omstillinger og masser af tid brugt på at forklare om mit problem havnede
jeg sgu det rigtige sted !!. Det viste sig at den pige jeg nu snakkede med
vidste alt om mit problem og at jeg selvfølgelig IKKE skulle betale for en
tilbagekonventering !!!!!!

Men havde jeg ikke protesteret og været ret ihærdig var jeg sgu blevet snydt
for 450,00 kr. Jeg syntes at det er svindel når ikke engang chefen for
Bredbåndsafdelingen ikke "ved noget om sagen".
Hvor mange bliver ikke snydt for et beløb på 450,00 kr.
Hvornår begynder TDC mon op med at begå kriminelle handlinger - for det er
kriminelt når man ikke retter sig efter afgørelser fra
Forbrugerombudsmanden.

Så pas på når du omkonventerer.

Jeg har postet dette i ISDN NG, xDSL og internet da jeg mener dette er
yderst relevant i alle 3 grupper.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-01 14:39

Jens. skrev:

>Det viste sig at den pige jeg nu snakkede med
>vidste alt om mit problem og at jeg selvfølgelig IKKE skulle betale for en
>tilbagekonventering !!!!!!

Du slap altså?

>Hvor mange bliver ikke snydt for et beløb på 450,00 kr.

Jeg har betalt det...

>Jeg har postet dette i ISDN NG, xDSL og internet da jeg mener dette er
>yderst relevant i alle 3 grupper.

Nej, den hører om muligt både hjemme i dk.teknik.telefoni.isdn og
dk.teknik.telefoni, og jeg ville nok have valgt at sætte fut til den
sidste egentlig.

Jeg har lige snakket med TDK, og de siger at de ALTID opkræver de
450,-. Hvis man er utilfreds med det, skal man sende dem en klage.
--
venligst
/Lasse

Printserver til 3 printere sælges - startbud 399,-
http://www.qxl.com/cgi-bin/qxl.filereader?982095376+DA/products/Q1005535199/_13639972

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-01 18:49

Fri, 16 Feb 2001 14:39:08 +0100, skrev Lasse Hedegaard
<laxxe@nospam.dk>:

>Nej, den hører om muligt både hjemme i dk.teknik.telefoni.isdn og
>dk.teknik.telefoni, og jeg ville nok have valgt at sætte fut til den
>sidste egentlig.

Det er et forbrugerspørgsmål og hører derfor hjemme i
news:dk.forbruger og konverteringsspørgsmålet har jævnligt været oppe
at vende der.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-01 14:47

Jens. skrev: [citat fra Forbrugerstyrelsens hjemmeside]

> [...]
>hvis der forud for oprettelsen af ISDN-forbindelse var et almindeligt

Glemte du ikke sidste del af citatet? - det som endda står med fed på
den side jeg kigger på:

|Tilføjet på hjemmesiden efter brevets afsendelse: "Dette punkt har
|givet anledning til misforståelser, hvorfor det skal præciseres, at
|der her alene tænkes på den situation, at en person, der i forvejen
|har et almindeligt telefonabonnement, flytter til en adresse, hvor den
|tidligere beboer havde et ISDN-abonnement. I disse tilfælde opkrævede
|Tele Danmark tidligere et gebyr for "tilbagekonvertering".

(fra http://www.fs.dk/jura/fjura/sager/isdn2.htm )

Er det tilfældet? At du flyttede ind på en adresse hvor der var ISDN,
men du ikke ønskede ISDN, og så alligevel fik regningen? For så er den
god nok. Der står (i mine øjne), altså IKKE, at man slipper for
gebyret, hvis man blot ønsker at konvertere fra ISDN til PSTN, uden en
samtidig flytning.

Hvilken sag er det du referrer til? Hvem snakkede du med der
krediterede de 450,- ?

Fra : Jens.

Dato : 16-02-01 16:05

Det er da lige godt fandens Hr. Lasse Hedegaard at du ikke tror på mig. Tror
du virkelig jeg gider bruge tid på denne sag hvis det ikke passede.
JEG SNAKKEDE MED EN PIGE KLOKKEN CA: 13.00 fra afdelingen af ISDN . Jeg blev
sendt derover direkte fra REGNINGSSSERVICE. Pigen sagde med det samme at der
IKKE skulle betales hvis mit ISDN ABONNENMENT VAR OPRETTE FØR d. 1/5/2000.
Hun sagde endvidere at hun ville tage kontakt til Bredbåndafdelingen således
de ikke kunne misinformere folk mere - OG DET ER SGU SANDT.
Med hensyn til dit citat kan jeg kun sige det er din sag. Jeg har citeret
100% korrekt ifølge de papirer jeg er i besiddelse af.
Og jeg havde en analog forbindelse INDEN jeg i okt. måned 1999 fik ISDN
linje.
At du så har betalt for din tilbagekonventereing er jo ikke min skyld - men
der er måske noget du har misforstået.
En sidste gang: jeg SKAL IKKE BETALE FOR TILBAGEKONVENTEREING.
/Jens
NB. Nu du er efter mig med hensyn til at poste i de rigtige NG - er det så
tilladt at sælge noget i denne NG??.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-01 16:50

Jens. skrev:

>Det er da lige godt fandens Hr. Lasse Hedegaard at du ikke tror på mig.

Det har jeg da ikke påstået?! Og hvorfor dog ikke tale pænt!? Du skal
også være velkommen til bare at kalde mig Lasse - det gør de fleste
andre.

>Tror du virkelig jeg gider bruge tid på denne sag hvis det ikke passede.

Jeg har ikke sagt jeg ikke tror på det, men tro så også på mig når jeg
siger, at der tit og ofte er nogle mærkelige typer der skriver en
masse usandt på usenet. Ikke at jeg påstår du er en af dem, det kan
jeg ikke se jeg har gjort.

>JEG SNAKKEDE MED EN PIGE KLOKKEN CA: 13.00 fra afdelingen af ISDN.

Lad venligst være med at råbe:
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

>Jeg blev
>sendt derover direkte fra REGNINGSSSERVICE. Pigen sagde med det samme at der
>IKKE skulle betales hvis mit ISDN ABONNENMENT VAR OPRETTE FØR d. 1/5/2000.

Fint nok. Det er ikke sådan du har pigens navn. For hvis det er
muligt, så vil jeg da selvfølgelig gerne spare de 450,- kr. Og min
ISDN er også oprettet før 1/5/2000 (hvad skete der denne dag?)

>Hun sagde endvidere at hun ville tage kontakt til Bredbåndafdelingen således
>de ikke kunne misinformere folk mere - OG DET ER SGU SANDT.

Tja, jeg har ikke påstået jeg ikke tror dig. TeleDanmark siger dog
noget andet når jeg ringer, og de vil ikke tilbagebetale de 450,- kr.

>Med hensyn til dit citat kan jeg kun sige det er din sag. Jeg har citeret
>100% korrekt ifølge de papirer jeg er i besiddelse af.

Jeg spurgte jo også bare? Hvad har jeg gjort dig?
Det ser ud til, at det med fed på siden er kommet til senere, netop
fordi der skete en masse misforstålser. Ifølge det der står på siden
(som Forbrugerstyrelsen har skrevet), så SKAL man betale 450,- for
tilbagekonvertering. Det papir du har er det selvfølgelig ikke blevet
rettet på, men meningen er jo den samme [hvis det er samme sag vi
snakker om].

> [...]
>linje.
>At du så har betalt for din tilbagekonventereing er jo ikke min skyld - men

Jeg har heller ikke påstået det er din skyld.
Jeg undrer mig blot over, at du i første omgang ikke kan undgå at
betale de 450,- - og så pludselig kan. For ifølge den sag jeg henviser
til (som jeg tror du også snakker om), så handler den netop IKKE om at
man kan spare det gebyr, med mindre det er i forbindelse med en
flytning.

Hvis du har navnet på hende der har lovet dig det, så ville det da
være dejligt. Så kan jeg tage en snak med hende.

>En sidste gang: jeg SKAL IKKE BETALE FOR TILBAGEKONVENTEREING.

Det er forstået.

>NB. Nu du er efter mig med hensyn til at poste i de rigtige NG - er det så
>tilladt at sælge noget i denne NG??

Næh, men hvis du tænker på min signatur, så er det et fristed, altså
må jeg skrive lige hvad jeg har lyst til.
Se: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Jeg vil også foreslå dig at læse dette om citater/quotes:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-02-01 17:30

> Fint nok. Det er ikke sådan du har pigens navn. For hvis det er
> muligt, så vil jeg da selvfølgelig gerne spare de 450,- kr. Og min
> ISDN er også oprettet før 1/5/2000 (hvad skete der denne dag?)

Som vidt jeg husker var det noget med,at før den dato stod der i TDC's
prisliste ikke noget om at det kostede 450,- at konvertere ISDN->PSTN.

Forbrugerstyrelsen mente at det var lige lovlig smart markedsføring,
så de fastslog at PSTN->ISDN konverteringer før denne dato skulle
kunne konvertere tilbage uden at betale gebyr.

Efter 1/5/2000 blev gebyret tilføjet i prislisten fra TDC, så man på
forhånd kendte prisen.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-01 18:09

Michael Nielsen skrev:

>Som vidt jeg husker var det noget med,at før den dato stod der i TDC's
>prisliste ikke noget om at det kostede 450,- at konvertere ISDN->PSTN.

Ahh...

>Forbrugerstyrelsen mente at det var lige lovlig smart markedsføring,
>så de fastslog at PSTN->ISDN konverteringer før denne dato skulle
>kunne konvertere tilbage uden at betale gebyr.

Det tror jeg er rigtigt. Men hvordan finder jeg noget dokumentation
(til TDK) for det?

>Efter 1/5/2000 blev gebyret tilføjet i prislisten fra TDC, så man på
>forhånd kendte prisen.

Yup.

Fra : Henning

Dato : 16-02-01 16:52

On Fri, 16 Feb 2001 15:04:53 GMT, "Jens." <cow-one@sol.dk> wrote:

> [...]
>du virkelig jeg gider bruge tid på denne sag hvis det ikke passede.
>JEG SNAKKEDE MED EN PIGE KLOKKEN CA: 13.00 fra afdelingen af ISDN . Jeg blev
"En pige" - har denne pige et navn?
Vi andre kan ikke konfrontere TDC med "en pige har sagt"...

>NB. Nu du er efter mig med hensyn til at poste i de rigtige NG - er det så
>tilladt at sælge noget i denne NG??.
Jeg formoder du hentyder til LH's signatur? Iflg reglerne er
signaturen 100% fri, du må skrive i den lige hvad du vil

Henning
hsb@image.dk

Fra : Jens.

Dato : 16-02-01 18:46

Selvfølgelig har denne pige et navn, men hvad hun hed kan jeg ikke huske.
Og da der INGEN problemer var med hende ang. gebyret og at det var hende der
oplyste datoen 1/5/2000 hang jeg mig ikke i navnet. Jeg havde fundet den
afdeling der vidste noget om problemet og pigen var flink, vidste noget om
sagen og ville påtale det overfor Bredbåndsafdelingen føler jeg selvfølgelig
at alting er i den skønneste orden
Jeg stoler selv 100% på pigen fra TDC og jeg regner ikke med at der
alligevel kommer en regning.
Jeg har min ombudsmands udskrift fra NG under udbydere fra den 25. juli 2000
som svar på en anden NG læsers problemer.
Dette er det sidste indlæg fra mig i denne sag
/Jens.

Fra : Jens.

Dato : 17-02-01 17:36

Prøv at gå til dk.edb.internet.udbydere.xDSL der bliver min historie
godkendt. Svaret er meget uddybende.