virker, virker ikke
Fra : tohj

Dato : 01-08-02 13:18

Hejsa

I vores firma har vi fået ADSL med en firewall, det der er problemet er at
nogle kan koble sig på mens andre ikke kan.
Vi har 10 brugere der skal på, men der er 3 der ikke kan komme på, det
eneste der skulle ændres fra vores nuværende opsætning er DNS, så det
lykkedes med de 7 men ikke med de sidste 3, alle er NT maskiner der går
gennem en novell server, vores gode gamle ISDN linie fungerede på alle 10
brugere, hvad er der galt???

TOHJ

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-08-02 13:34

"tohj" <tj@doublet-record.com> wrote in

> [...]
> maskiner der går gennem en novell server, vores gode gamle ISDN
> linie fungerede på alle 10 brugere, hvad er der galt???

Får maskinerne IP gennem DHCP eller hvordan er de sat op. Hvilken
firewall er der tale om?

Fleming

Fra : tohj

Dato : 01-08-02 14:36

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> "tohj" <tj@doublet-record.com> wrote in

> Får maskinerne IP gennem DHCP eller hvordan er de sat op. Hvilken
> firewall er der tale om?
>
> Fleming

vores ip adresser på vores pc'er er faste (192.6.1.131 olign. subnet
255.255.255.0) og firewall'en er en Sonicwall som tdc Zillion har leveret
til 10 brugere

Det fungere sådan at de lokale pc'er går igennem novell serveren, hvor så
forbindelsen til ADSL bliver "gatet" til firewallens IP addresse.
det jeg synes der er mystisk, er at der ud af de 10 pc'er der er koblet til
ADSL er der 6 ens pc'er hvor kun de 3 kan få forbindelse, mens de sidste 3
bare ikke vil , og opsætningen, er så vidt jeg kan se den samme, men der må
jo være noget der ikke er helt ens alligevel.. ??

TOHJ

Fra : ebbe

Dato : 02-08-02 15:31

> [...]
> bare ikke vil , og opsætningen, er så vidt jeg kan se den samme, men der

> jo være noget der ikke er helt ens alligevel.. ??

For mig lyder det som om, at der er for meget på, i er ti brugere og hvor
mange servere?
De sidste tre kommer ikke på, fordi serverne har hugget deres "pladser", så
det er et licensproblem du står med.
Håber at det klarer din hovedpine
ebbe

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-02 11:55

Den Thu, 1 Aug 2002 15:35:36 +0200 skrev tohj:

>vores ip adresser på vores pc'er er faste (192.6.1.131 olign. subnet
>255.255.255.0) og firewall'en er en Sonicwall som tdc Zillion har leveret
>til 10 brugere

kfr:kfr$ whois -h whois.arin.net 192.6.1.131
Hewlett-Packard Company (NETBLK-HP) HP-NETS 192.6.0.0 - 192.6.2.255
Jennison Associates (NETBLK-JENN-NET) JENN-NET1 192.6.1.0 - 192.6.1.255

Øh, de ip-adresser du nævner er ikke TDC-adresser. Er det jeres
officielle adreser (nu ved jeg jo ikke lige hvilket firma det er), eller
er det en der ikke kunne finde ud af at bruge 192.168.x.x adresser?

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?