MS Windows
briani 27239
Vil gemme JPG i BMP format?
Fra : Peter Jensen

Dato : 01-08-02 12:53

Hejsa NG

Min MSIE 6.0 på XP Pro (UK) vil pludselig gemme billeder fra nettet i BMP
format,
selvom jeg i URL'en kan se det er et JPG billede?

Andre der har prøvet ligende, og evt. ved hvordan man retter fejlen?

TakeCare
Peter

Fra : Mogens

Dato : 01-08-02 13:04

On Thu, 1 Aug 2002 13:52:49 +0200, "Peter Jensen" <mail@icedesign.dk>
wrote:

> [...]
>selvom jeg i URL'en kan se det er et JPG billede?
>
>Andre der har prøvet ligende, og evt. ved hvordan man retter fejlen?

Hej

Ja, det er nemt. I MSIE skal du ind i Internetindstillinger
og tømme mappen med Midlertidige Internetfiler.
( midt på første side )

Luk så MSIE og genstart maskinen
Prøv så igen.

Problemet er at indstillingen ( samme sted )
sikkert er sat til bare at bruge løs af harddisken,
så du har mange tusind små filer i denne mappe
og der er altså en grænse for hvor mange filer
MSIE kan overskue, så den kløjs i det
Jeg plejer at sætte denne indstilling til ca 25 MB

mvh Mogens

Fra : Gevaldi

Dato : 01-08-02 13:05

Peter Jensen skrev:

> [...]
> selvom jeg i URL'en kan se det er et JPG billede?
>
> Andre der har prøvet ligende, og evt. ved hvordan man retter fejlen?

Tøm din internet cache, så er problemet løst.

--
/Gevaldi (remove 369)
http://www.wintip.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 13:13

Thu, 1 Aug 2002 13:52:49 +0200, skrev "Peter Jensen"
<mail@icedesign.dk>:

>Min MSIE 6.0 på XP Pro (UK) vil pludselig gemme billeder fra nettet i BMP
>format, selvom jeg i URL'en kan se det er et JPG billede?

Tøm Temporary Internet Files i Funktioner =>
Internetindstillinger.

En genstart er muligvis nødvendig.

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-08-02 13:44

> Tøm Temporary Internet Files i Funktioner =>
> Internetindstillinger.

Tak til alle for det hurtige svar - det hjalp.
Cachen var indstillet til 1.5 Mb, måske lidt i overkanten
(Er nu droslet til 25 Mb)

MSIE er nu også i stand til (igen) at "vise kilde" på de enkelte website's.
Kan kan forøvrigt får den til at "vise kilde" i en anden editor end notepad
Har TextPad installeret og ville hellere benytte den.?

Med Venlig Hilsen
Peter Jensen

Fra : Gevaldi

Dato : 01-08-02 14:03

Peter Jensen skrev:

> Tak til alle for det hurtige svar - det hjalp.
> Cachen var indstillet til 1.5 Mb, måske lidt i overkanten
> (Er nu droslet til 25 Mb)

Droslet op:)

Min er sat til det mindst mulige = 1 MB

Fra : Svend Emil

Dato : 01-08-02 15:39

> Droslet op:)
>
> Min er sat til det mindst mulige = 1 MB

Når den er sat til så lidt, tømmer den så hele tiden sig selv???
Hvad nu hvis man "streamer", eller ser videoklip på nettet???

Håber at få svar på mine "nysgerrige" spørgsmål
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Anders Lund

Dato : 01-08-02 19:39

Svend Emil <svendemil@hotmail.com> wrote:

> Når den er sat til så lidt, tømmer den så hele tiden sig selv???

Det jeg har oplevet er at cachen størrelsen bliver overskrevet, men dog
slettet igen, når browseren lukkes.

> Hvad nu hvis man "streamer", eller ser videoklip på nettet???

Disse bliver oftes ikke gemt på din harddisk, men afspillet direkte fra din
afspiller.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-08-02 20:10

> Droslet op:)
>
> Min er sat til det mindst mulige = 1 MB

Kan nu huske hvorfor min CACHE var oppe i den størrelse.
Brugte easynews meget en overgang, de anbefalde at man satte cachen op
da man ellers ikke ville være i stand til at Resume en evt. afbrudt
download.

Pakkerne jeg hentede hos dem var tit i størrelsesorden 1.0-1.5 Mb pr. stk

Mvh
Peter Jensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-02 01:04

Sæt textpad til at være default for *.txt filer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 09:57

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Sæt textpad til at være default for *.txt filer.

> On Thu, 1 Aug 2002 14:44:19 +0200, "Peter Jensen" <mail@icedesign.dk>

Svar _efter_ spørgsmål... Er det så svært?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-02 12:36

Nej. Og hvis du havde fulgt tråden ville du sikkert også have indset
at jeg først svarede efter at der var blevet spurgt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 12:41

> Nej. Og hvis du havde fulgt tråden ville du sikkert også have indset
> at jeg først svarede efter at der var blevet spurgt.

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html LÆS dette, forstå dette og
ret dig efter dette.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-08-02 16:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse news:aidr8b$2d4$1@sunsite.dk...
> [...]
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
> - Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.

Hej Jesper
Du ved godt at nogle mennesker tror at hvis de kan skrive noget
med Microsoft efter deres navn kan de også optræde ligesom dem
nemlig gøre lige som det passer dem, og så se stort på reglerne
sådan har Jens Peter altid gjort
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 17:00

Fra : Madsen

Dato : 01-08-02 14:14

Peter Jensen skrev:

> Kan kan forøvrigt får den til at "vise kilde" i en anden editor
> end notepad Har TextPad installeret og ville hellere benytte den.?

Prøv at kigge her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q163606&
Jeg ved ikke om det virker i IE 6, men det vil jeg tro det gør.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 14:45

Thu, 01 Aug 2002 15:13:55 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Prøv at kigge her:

Ellers kan den berømte/berygtede TweakUi for XP klare det.

Fra : Madsen

Dato : 01-08-02 14:53

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ellers kan den berømte/berygtede TweakUi for XP klare det.

Nå ja. Det er jo meget lettere at bruge den. ;)

Madsen.