/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
w2k langsom på tcp/ip hjemme-netværk ???
Fra : Peter Dall


Dato : 16-02-01 13:49

Hej.

Jeg har to maskiner som deler drev med hinanden, en med win ME og en med
win2k, den med win ME ser alle drev fra maskinen med win2k omgående, når jeg
klikker ind på (andre computere) Ja, det heder vist noget andet, men på
win98 hed det sådan.....

Derimod er win2k maskinen omkring 45 sekunder om at finde drevene som win ME
deler med den når jeg går ind i /denne computer på win 2k maskinen.

Begge maskiner har faste IP-adresser, og fungere ellers helt ok, men hvorfor
denne ventetid på w2k-maskinen ??

TCP/IP er den eneste protokol der er sat op på begge maskiner, og de deler
fint den internet-forbindelse som er tilsluttet på w2k maskinen.

Mvh.
Peter Dall



 
 
Bjarke Andersen (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 16-02-01 14:17

"Peter Dall" <peter_dall@hotmail.com> wrote in message
news:1h9j6.102$i%3.4639@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Jeg har to maskiner som deler drev med hinanden, en med win ME og en med
> win2k, den med win ME ser alle drev fra maskinen med win2k omgående, når
jeg
> klikker ind på (andre computere) Ja, det heder vist noget andet, men på
> win98 hed det sådan.....
>
> Derimod er win2k maskinen omkring 45 sekunder om at finde drevene som win
ME
> deler med den når jeg går ind i /denne computer på win 2k maskinen.
>
> Begge maskiner har faste IP-adresser, og fungere ellers helt ok, men
hvorfor
> denne ventetid på w2k-maskinen ??
>
> TCP/IP er den eneste protokol der er sat op på begge maskiner, og de deler
> fint den internet-forbindelse som er tilsluttet på w2k maskinen.

Du kører ikke fuld duplex på det ene af netkortene?

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Otto Meurer (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Otto Meurer


Dato : 16-02-01 19:48

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
news:96j957$i9g$1@news.proaccess.dk...

> Du kører ikke fuld duplex på det ene af netkortene?

Jeg har samme problem og har begge netkort i fuld duplex =((
Kunne der være tale om en anden fejl?

Otto Meurer



Bjarne Duelund (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 16-02-01 19:48

Hej Otto (og Peter)

"Otto Meurer" <webmaster@gugzel.dk> skrev i en meddelelse news:96jsgg$5kn$1@news.inet.tele.dk...
> "Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> news:96j957$i9g$1@news.proaccess.dk...
>
> > Du kører ikke fuld duplex på det ene af netkortene?
>
> Jeg har samme problem og har begge netkort i fuld duplex =((
> Kunne der være tale om en anden fejl?

Manglende NetBIOS på TCP/IP måske ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/
!-! Remove _X_ from Email address


Otto Meurer (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Otto Meurer


Dato : 16-02-01 20:19

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:LBej6.6003$PC4.267972@news010.worldonline.dk...

> Manglende NetBIOS på TCP/IP måske ?

NetBIOS er aktiveret !!

Jeg skylder måske at fortælle lidt om min opstilling.
4 PC'er via LAN over en 10/100 switch (3 com, officeconnect).
OS w2k og win98.
Der er installeret følgende protokoller på alle maskiner NetBEUI, TCP/IP med
fast IP som holder sig indenfor Class C.

Håber du kan hjælpe da det da er mega træls, at vente de der ca. 30-60
sekunder for at se hinanden på nettet...
Problemet er kun fra w2k til 98 og ikke omvendt.

Håber du kan gennemskue det fordi jeg kan ikke =((

Otto Meurer



PsHdO (16-02-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 16-02-01 21:28

Hej.

> Jeg skylder måske at fortælle lidt om min opstilling.
> 4 PC'er via LAN over en 10/100 switch (3 com, officeconnect).

Jeg mener at have læst på www.net-faq.dk at hvis man benytter en hub så skal
man køre "halv duplex", eller hvad det så lige heder.....

Mvh.
Peter



Otto Meurer (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Otto Meurer


Dato : 16-02-01 22:30


"PsHdO" <pshdo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:e%fj6.448$i%3.10334@news.get2net.dk...

> Jeg mener at have læst på www.net-faq.dk at hvis man benytter en hub så
skal
> man køre "halv duplex", eller hvad det så lige heder.....

Hej Peter

Som jeg skrev brugte jeg en switch og ikke en HUB =))
Den skulle kunne køre fuld duplex jf. www.net-faq.dk

Otto Meurer



PsHdO (17-02-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 17-02-01 12:28

Hej.

> Som jeg skrev brugte jeg en switch og ikke en HUB =))

Undskyld, jeg så forkert........

Mvh.
Peter



Bjarne Duelund (16-02-2001)
Kommentar
Fra : Bjarne Duelund


Dato : 16-02-01 23:57

Hej Otto (og Peter)

"Otto Meurer" <webmaster@gugzel.dk> skrev i en meddelelse news:96jub9$bpr$1@news.inet.tele.dk...
>
> Håber du kan hjælpe da det da er mega træls, at vente de der ca. 30-60
> sekunder for at se hinanden på nettet...
> Problemet er kun fra w2k til 98 og ikke omvendt.

Jeg har lige prøvet det imellem en Win2kServer og Win98.
Min Win2k kører kun TCP/IP, i samme workgroup som mine
Win98, alle med faste IP adresser.

Jeg synes ikke det er langsommere end det kan være imellem
to Win98 maskiner, 10-20 sekunder.

Det er vel et spørgsmål om at der først skal electes en ny Master-browser,
dernæst skal browse listen opbygges og distribueres til backup browsere
som så stiller den til rådighed for øvrige PC. Det tager jo alt sammen lidt tid.

Måske hjælper det hvis du tænder din Win2k først, den skulle så gerne
vedblive at være Master-browser. Eller ved at lave en genvej på din Win2k
til din Win98 ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk
!-! Remove _X_ from Email address



Jesper Frank Nemholt (17-02-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Frank Nemholt


Dato : 17-02-01 12:34

"Otto Meurer" <webmaster@gugzel.dk> wrote in message
news:96jub9$bpr$1@news.inet.tele.dk...
> "Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> news:LBej6.6003$PC4.267972@news010.worldonline.dk...
>
> > Manglende NetBIOS på TCP/IP måske ?
>
> NetBIOS er aktiveret !!
>
> Jeg skylder måske at fortælle lidt om min opstilling.
> 4 PC'er via LAN over en 10/100 switch (3 com, officeconnect).
> OS w2k og win98.
> Der er installeret følgende protokoller på alle maskiner NetBEUI, TCP/IP
med
> fast IP som holder sig indenfor Class C.

Der er ingen grund til at have NetBEUI hvis du i forvejen kører NetBIOS over
TCP/IP.

M.h.t. det primære problem så kan det enten skyldes det med halv/fuld
duplex. Det at man har en switch og sætter (låser) alle sine kort til fuld
duplex løser ikke nødvendigvis problemerne. "Hjemme"-switche er normalt ikke
manageable og kan derfor ikke låses på een bestemt hastighed. De vil altid
prøve selv at finde ud af hastigheden, hvilket i teorien skulle være ret
let. I praksis virker det ovenikøbet nogle gange, men der er _mange_ netkort
& switche/hubs der har endda meget svært med at blive enige tingene, f.eks.
netkort baseret på Tulip chipsættet (Digital) op imod udstyr fra Cisco, HP,
3Com, Extreme (og dermed Compaq). Indtil man har låst alle led i kæden på en
bestemt hastighed og slået alt auto halløjsa fra skal man ikke regne med
mere end 200 KB/s fra et fast ethernet kort.


Næste mulige problem er som allerede nævnt den måde Windows Networking
fungerer på. Uden en dedikeret master (WINS server) fungerer dette ikke
altid lige godt.


l8r/Jspr




PsHdO (17-02-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 17-02-01 13:43

Hej.

> Uden en dedikeret master (WINS server) fungerer dette ikke
> altid lige godt.

Ok, det kunne jeg godt tænke mig at prøve.
Da det altid er min w2k-maskine der startes op først, ville det være fint
hvis den er WINS-server....
Hvordan / hvilket software skal bruges for at dette kan lade sig gøre ???

Mvh.
Peter



PsHdO (16-02-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 16-02-01 21:25

Hej.

Ja, netbios er også aktiveret her.

Jeg har ikke engang en hub, der er bare et patch-kabel eller krydset
patch-kabel eller hvad det heder imellem dem.

(Det er et standard kabel hvor jeg mener at der er 4 ledere der er byttet
rundt så hub´en ikke er nødvendig)

Mvh.
Peter




PsHdO (16-02-2001)
Kommentar
Fra : PsHdO


Dato : 16-02-01 16:16

Hej.

> Du kører ikke fuld duplex på det ene af netkortene?

Jo, begge maskiner er sat til "100 fuld tilstand" (Jeg har lige kontrolleret
en gang til.....)
Derudover er Netværksadresse for kortene sat til 000000000001 hhv.
000000000002.

Den ene har IP-adresse: 192.168.0.1
Og den anden: 192.168.0.2
Begge med undernetmaske 255.255.255.0

Jeg kan ikke forstå hvad der er galt......
Så jeg vil blive MEGET glad for al den hjælp jeg kan få....

Mvh.
Peter Dall




Asbjorn Hojmark (18-02-2001)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 18-02-01 23:20

On Fri, 16 Feb 2001 16:15:38 +0100, "PsHdO" <pshdo@get2net.dk>
wrote:

> Derudover er Netværksadresse for kortene sat til 000000000001 hhv.
> 000000000002.

Lad være med at sætte det.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.org/networking/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste