Force påhængsmotor vil ikke gå i gear
Fra : Jan Birk

Dato : 01-08-02 10:36

Hi

Min Force 5HK påhængsmotor vil ikke længere gå i gear! Er der nogen der
har en ide om hvad der kan være sket? og ikke mindst, hvordan jeg får den
til at gå i gear igen?

Mvh

Jan

Fra : pp

Dato : 01-08-02 19:12

"Jan Birk" <jb@amukbh.dk> skrev i en meddelelse
> Hi
>
> Min Force 5HK påhængsmotor vil ikke længere gå i gear! Er der nogen der
> har en ide om hvad der kan være sket? og ikke mindst, hvordan jeg får den
> til at gå i gear igen?

Blokeringen der hindrer at du sætter motoren i gear hvis gashåndtaget er
drejet for meget op kan være i udu?

mvh Poul

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-08-02 20:57

Kan også være den går i gear, men at brudstiften er knækket, så derejer
propellen ikke rundt, og man kan være forfalden til at tro den ikke er gået
i gear.

Fra : Jan Birk

Dato : 02-08-02 09:31

hi

> Kan også være den går i gear, men at brudstiften er knækket, så derejer
> propellen ikke rundt, og man kan være forfalden til at tro den ikke er
> gået i gear.

Det lyder meget sandsynligt! Hvor sidder en 'brudstift'?

Mvh

Jan

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-08-02 23:30

Brudstiften er en stift der sidder på gear navet, hvorpå skruen er
monteret...

Dens funktion er at knække hvis den rammer en sten eller lign. i vandet.
således ikke gear skrue m.v. bliver vredet i stykker.

prøv at afmontere skruen og se efter om der er en stift, rester af en, eller
plads til en... og spørg så din lokale forhandler om en brudstift til din
motortype, så finder han en ny til dig du kan montere