Må ikke se pornofilm for kæresten
Fra : Jacob

Dato : 31-07-02 22:56

Hej!

Jeg har et problem med min kæreste gennem 2½ måned.
Hun fandt ud af jeg så pornofilm alene for få dage siden og nu vil hun
forbyde mig at se dem.
Hun mener det er nedværdigende for hende samt mangel på respekt for hendes
følelser. Jeg vil gerne høre om I synes det er rimeligt at jeg går på
kompromis med mine egne behov for at se pornofilm for ikke at såre hende?

Hilsen
Jacob

Fra : Mic

Dato : 01-08-02 02:54

"Jacob" <testmand@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> følelser. Jeg vil gerne høre om I synes det er rimeligt at jeg går på
> kompromis med mine egne behov for at se pornofilm for ikke at såre hende?

Hun skal da lukke skuffen og rende og skide, skal hun. Det næste bliver vel
at du heller ikke må spille pik, når du er alene hjemme? Og at hun vil
bestemme hvad tøj du skal have på, og hvem du må omgås og......
You get the picture.

Mic

Fra : Bo Warming

Dato : 01-08-02 08:52

"Mic" <mico@mandezonen.dk> wrote in message
> [...]
> at du heller ikke må spille pik, når du er alene hjemme? Og at hun vil
> bestemme hvad tøj du skal have på, og hvem du må omgås og......

"Mænd der har en kone, må have nok i hende, hævdede min mor engang vedr
porn.
Jo større sædblærespænding, jo mere er det sælgers marked når kæresten sir
"ikke i aften skat, jeg har hovedpine" indtil hun får sin minkpels.

Utroskab betyder også åbenhed for impulser, og at man ikke ligger under for
slavemoral. "Få appetit ude og spis hjemme" bør erstattes af "Få erfaringer
ude, så du kan forlyste lillemor særlig fantasifuldt hjemme".(og mens du
spiser øges appetitten)

St St Blicher skriver, at vil ham have succes hos kvinderne, skal man være
"bravt liderlig".
Og er du indestængt liderlig, flygter du fra land til by, hvor eneste job
blir at indrullere sig i kongens hær, så kongen lod sine præster præke, at
menighedens kvinder sku sige "hænderne over dynen" til deres sønner. Ellers
kunne kongen ikke få lydige soldater, og så tabte han sin kongemagten til
nabo-rigets konge, hvis denne havde mere styr på sit sexshow
( hvor eneste porn var altertavler med Jomfru Maria, der giver bryst til sit
barn.)
Jo - det hele hænger sammen, så klag nu til min udbyder, at dette indlæg
skulle have været 2/3 i dk.videnskab.historie og diverse religiøse grupper.
Selvfølgelig ska afstemning om dss ligge på dss, men efter fundatsen er den
mere OT end noget jeg har bedrevet. Tilmed er den så iscenesat og
vildledende, at ingen kan tilskrive den værdi, så jeg stemmer ikke. Tal med
en jurist om hvordan afstemninger kan udføres, så de kan kaldes
demokratiske.

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-08-02 06:47

Bo Warming <Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> Jo større sædblærespænding, jo mere er det sælgers marked når
> kæresten sir "ikke i aften skat, jeg har hovedpine" indtil hun får

Er der i historien ligefrem eksempler på sædblærespringning ?

--
Ejvind

Fra : Bo Warming

Dato : 02-08-02 09:37

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> wrote in message

> Er der i historien ligefrem eksempler på sædblærespringning ?

Selvfølgelig er det ikke det.
Vedr urinblæresprængning så hævdede man engang at Tyge Brahe ved sku tisse
under middagen i Prag, og hof-etiketten forbød at gå på toilettet når kongen
sad til bords, så hans blære sprængtes.
Men selvfølgelig løsnes ringmusklen når trykket er stort nok - uanset om
hvilken blære der er tale om.

"Englefisse" hedder natlige ufrivillige sædudtømninger - har jeg læst -
oplevet dem har jeg ikke - hvem har ? - mon ikke alle onanerer så flittigt i
vor frigjorte tid, at selv halvfyldt sædblære er så sjælden som en rigtig
sulten fattig mand.

Før jeg blev kønsmoden, hørte jeg efter lyset var slukket at min
storebror(som jeg delte værelse med) lave noget rytmisk under dynen, og jeg
spurgte hvad?
Tavshed og ikke længere sengerystelser..
Når mor skældte ham ud over pletter på lagnet, svarede han "det må være sket
mens jeg sov".
Godt at vi ikke havde råd til eget værelse til alle søskende - så havde jeg
ikke oplevet det!

Fra : Britta Larsen

Dato : 01-08-02 06:50

"Jacob" <testmand@yahoo.dk> skrev :

> Jeg har et problem med min kæreste gennem 2½ måned.

Det lyder ikke godt.

> Hun fandt ud af jeg så pornofilm alene for få dage siden og nu vil hun
> forbyde mig at se dem.

Er det noget du har gjort i smug?
Hvis det er det så forstår jeg godt hendes reaktion, det kan være at hun er
en af dem der syntes at man ikke er god nok i sengen når kæresten sidder og
glor pornofilm ved siden af.

> Hun mener det er nedværdigende for hende samt mangel på respekt for hendes
> følelser. Jeg vil gerne høre om I synes det er rimeligt at jeg går på
> kompromis med mine egne behov for at se pornofilm for ikke at såre hende?

Har du spurgt hende om hun vil være med til at se dem ?
Er det sådan et stort behov, eller er det fordi i ikke er så tit sammen at
du har brug for lidt ekstra?
Hvis du elsker hende så må i kunne finde ud af noget der er en løsning for
jer begge to og som i kan holde ud...

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Sanne Bülow

Dato : 01-08-02 10:32

Jacob <testmand@yahoo.dk> scribbled:

Hej

> Jeg har et problem med min kæreste gennem 2½ måned.
> Hun fandt ud af jeg så pornofilm alene for få dage siden og nu vil hun
> forbyde mig at se dem.

Uh den er ikke nem Hvordan fandt hun ud af det? Fortalte du det, eller
overraskede du hende? For mange kvinder er det enormt svært at acceptere at
manden ser pornofilm, fordi de kommer til at føle mindreværd (måske fordi de
oplever det som noget der bliver sat istedet for hende). Personligt er jeg
ligeglad, jeg ved min mand ser porno engang imellem, det generer mig ikke,
men det ville absolut såre mig, hvis jeg fandt ud af at han havde gjort det
i smug

> [...]
> hendes følelser. Jeg vil gerne høre om I synes det er rimeligt at jeg
> går på kompromis med mine egne behov for at se pornofilm for ikke at

Jeg syntes ikke du skal gå på kompromis med dine egne følelser, men måske
med hende?

Knus
--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-08-02 12:55

[Jacob | Wed, 31 Jul 2002 23:56:09 +0200]

>Jeg har et problem med min kæreste gennem 2½ måned.
>Hun fandt ud af jeg så pornofilm alene for få dage siden og nu vil hun
>forbyde mig at se dem.

Det er ganske urimeligt af hende.

Hvis det drejer sig om at I dyrker mindre sex sammen eller det på anden
måde forandrer/forværrer jeres sexliv er det forståeligt, men når det
blot - ford dig - er en form for krydderi, burde hun ikke have noget
problem med det.

>Hun mener det er nedværdigende for hende samt mangel på respekt for hendes
>følelser.

Jeg har aldrig forstået denne holdning hos nogle kvinder; der går sgu'
da ikke skår af dem fordi deres mand ser en pornofilm engang imellem,
når blot det - som sagt - ellers ikke berører deres sex- og samliv.

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Gudrun

Dato : 01-08-02 15:29

"Jacob" <testmand@yahoo.dk> ulejligede sig med at skrive:

>Hej!
>
>Jeg har et problem med min kæreste gennem 2½ måned.
>Hun fandt ud af jeg så pornofilm alene for få dage siden og nu vil hun
>forbyde mig at se dem.

Tjaaa - det er nok en typisk reaktion fra en lidt usikker kvinde...

>Hun mener det er nedværdigende for hende samt mangel på respekt for hendes
>følelser. Jeg vil gerne høre om I synes det er rimeligt at jeg går på
>kompromis med mine egne behov for at se pornofilm for ikke at såre hende?

Er I i stand til at tage en fornuftig snak hvor hun kan forklare dig
hvorfor hun mener det er nedværdigende og tegn på mangel på respekt
for hende?
Hvis I kan, opstår chancen naturligt for dig, for at forklare hvorfor
du nyder at se pornofilm og samtidig måske forklare hende, at de
pornofilm formentligt (jeg gætter) ikke har spor at gøre med det I to
har sammen udover at de sikkert giver dig lyst til hende bagefter...

Jeg synes det er svært at give dig gode råd uden at vide hvordan jeres
sexliv ellers fungerer.

Ofte er kvinder, som ikke er så trygge ved egen sexualitet og krop,
meget afvisende overfor porno - er det sådan noget måske?
Hvis hun mangler selvværd og selvtillid kan det nok opleves som meget
provokerende, at du finder disse pornomodeller spændende, fordi hun
måske ikke magter at leve op til de mange "spændende" ting de
foretager sig i filmene...
Hun føler sig måske presset til at skulle leve op til den sex du ser i
filmene og føler måske ikke hun kan?
Hun tror måske at det er sex, som det i filmene, du ønsker dig og
føler sig dermed stødt af måske ikke at kunne leve op til det i
forbindelse med jeres sexliv?

Tjaaa - der kunne findes masser af bud på hvorfor hun reagerer som hun
gør, men jeg tror det vigtigste er, at I to får snakket om hvad I hver
især ligger i det at kigge porno... Måske du kunne foreslå hende at
kigge med næste gang?

Knus Gudrun, som lader manden se al den porno han gider... og
forøvrigt selv kigger med og beder ham spole, når der er pauser i de
fysiske udfoldelser - det er bestemt ikke for modellernes talent for
skuespil jeg ser dem *gnæk*...

Blandt mennesker er der langt flere kopier end originaler.
Citat: Pablo Picasso

Fra : Kat

Dato : 01-08-02 20:22

"Jacob" skrev:

> Jeg har et problem med min kæreste gennem 2½ måned.

Hvor godt kender man hinanden og hinandens grænser efter så kort tid?
Giv lidt tid?

> [...]
hun
> forbyde mig at se dem.
> Hun mener det er nedværdigende for hende samt mangel på respekt for

Hvor gamle er i?

Sådan havde jeg det også i mine unge dage (ca. 20 års alderen).
Det bundede i min egen følelse af utilstrækkelighed og usikkerhed.

Min daværende kæreste så pornofilm for at få lidt mere krydderi i
hverdagen, men det kan ski være svært at forstå som ung kvinde, at man
ikke er nok!
Hvis det samme gælder din kæreste, så vil jeg foreslå, at du forklarer
hende sammenhængen og derud over sørger for at lade hende mærke, at
hun er dejlig og nok i sig selv, og at det er dig der har _problemet_.

Jeg er ikke sikker på, at det alligevel kommer til at gå, specielt
ikke hvis det er fordi i er unge. Det kræver, efter min mening, en vis
modenhed og forståelse for tingenes sammenhæng at kunne se og forstå
og acceptere, at det er lige så vigtigt at have en selvstændig
seksualitet, hvor man f.eks. ser pornofilm og ornanerer, som det er at
være sammen med den man elsker.
Idag tror jeg faktisk, at jeg er den, i mit nuværende forhold, som ser
mest/flest pornofilm for mig selv.
Sådan kan det også gå....med tiden.
Idag er jeg 12 år ældre og klogere på min egen seksualitet.

Jeg vil gerne høre om I synes det er rimeligt at jeg går på
> kompromis med mine egne behov for at se pornofilm for ikke at såre
hende?

Hvad synes du selv?
Kan/vil du vente på at evt. hun forstår/accepterer det?
Og hvad så hvis hun aldrig forstår, kan du så styre det resten af dit
liv?
Skal du så styre det? Eller bliver du _skabskigger_?
Her må du sku være ærlig overfor dig selv - og din kæreste.

Og en anden gang ville jeg nok, hvis jeg var dig, invitere kæresten
med til forevisningerne de første par gange, eller i det mindste
fortælle hende om det, så det ikke kommer bag på hende, hvad der
foregår. Så skal du se, så går det hele nok lidt lettere, tror jeg.
--

/kat
---