MS Windows
briani 27239
Hvordan ændres stien til "billeder" i Wind~
Fra : Sven

Dato : 31-07-02 22:40

Hej.
Da jeg har en hel del billeder fra mit digitale kamera, synes jeg ikke de
skal ligge og flyde på mit Crev (bootdrevet), men hvordan får jeg ændret
stien til et andet sted? Det ikon der er under START-knappen henviser til
C:\Documents and Settings\Sven\Dokumenter, det vil jeg have til E:\billeder.
Altså så dette ikon peger på E:\billeder. Hvordan gør jeg det?

Sven

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-02 23:30

In news:dk.edb.system.ms-windows Sven wrote:

> [...]
>C:\Documents and Settings\Sven\Dokumenter, det vil jeg have til E:\billeder.
>Altså så dette ikon peger på E:\billeder. Hvordan gør jeg det?

TweakUI -> My Computer -> Special Folders.

TweakUI kan hentes her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Sven

Dato : 31-07-02 23:44

> [...]
> Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
> "We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Tak, Lars.

Sven

Fra : Supermulen

Dato : 01-08-02 00:02

Er det ikke muligt uden det pågældende program???
--
Hilsen Tonny.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-08-02 00:33

Thu, 1 Aug 2002 01:01:35 +0200, skrev "Supermulen"
<tonnyh@stofanet.dk>:

>Er det ikke muligt uden det pågældende program?

Jo, f.eks. mappen »My Pictures« kan blot flyttes (ikke kopiere)
til den ønskede placering.

Det er også det man får at vide i TweakUi.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-02 01:22

Jo da, meget let.
Højreklik | Properties, sæt target til det ønskede.

Fra : Supermulen

Dato : 01-08-02 11:39

> Jo da, meget let.
> Højreklik | Properties, sæt target til det ønskede.

Ved ikke om det er mig, der er håbløs tungnem, men det funker ved ikke blot
at flytte mappen incl. indholdet til den ønskede destination.

Mht.:
> Jo da, meget let.
> Højreklik | Properties, sæt target til det ønskede.

Jeg har XP Pro Dk.
Har prøvet alt, jeg kunne finde ud af. Uden resultat.
Kan jeg ikke få forklaringen engang til (for Prins Knud.)?
Evt. lidt mere udspecificeret.

Hilsen Tonny.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-02 17:14

Jeg har Engelsk udgave men kan da sige at Properties oversættes til
Egenskaber. Hvad Target lige er oversat til ved jeg ikke men det burde
være let at se da der kun er den samme boks at skrive i.

Fra : Supermulen

Dato : 01-08-02 22:27

Forsøger hermed sidste gang.
Tror ikke du forstod mit spørgsmål.
Højreklik på HVAD? Og hvor?

--
Hilsen Tonny. Tungt kørende, men glad for dyr.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-08-02 00:57

"Mine Dokumenter" på start menuen.
Var det ikke den tilhørende mappe du ville flytte?

Fra : Supermulen

Dato : 02-08-02 07:03

Aarrrrrhhhh, der! ;-P

Tak.
--
Hilsen Tonny. Som lige har haft en Aarrrrrhhhh-oplevelse.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 01-08-02 11:58

Husk lige at sige til dem i vil hjælpe at.

8< snip

PowerToys will only work with US-English regional settings

>8 snap

Ikke fordi der går ged i den. Men det er klart en mulighed.

Mvh
/Flemming

"Lars Stokholm" skrev

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-08-02 12:11

In news:dk.edb.system.ms-windows Flemming Jacobsen wrote:

>PowerToys will only work with US-English regional settings

Jeg har aldrig hørt om nogen der har oplevet problemer med dette.

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 01-08-02 12:57

Fint nok, jeg skrev jo også.:
"Ikke fordi der går ged i den. Men det er klart en mulighed."

(;-p)

Jeg har ikke selv haft brug for Tweak UI, efter installation af xp
men brugte den meget under win9x
problemet skulle være at den er udviklet til US-English regional settings
og programmet derfor _kan_ pege på noget forkert eller noget der ikke
findes.
så der er altså en mulighed for at programmet ikke gør som forventet.
Dette har jeg prøvet under win9x f.eks. blev autologon forbedret med v1.33
og der er sikkert også færre bug´s ved denne udgave end tidligere,
men stadig ingen garanti for at alle bug´s er væk.

Jeg vil ikke skræmme folk væk fra Tweak UI som er et _ok_ program
bare fortælle at "træerne" ikke vokser ind i himmelen.

Mvh

/Flemming

"Lars Stokholm" skrev >

Fra : Madsen

Dato : 01-08-02 14:16

Lars Stokholm skrev:

> Jeg har aldrig hørt om nogen der har oplevet problemer med dette.

Heller ikke her, og jeg har brugt det lige siden den første Win95
kom på gaden både til danske og engelske versioner.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-08-02 17:20

Jens Peter Karlsen skrev:

> Hvad Target lige er oversat til ved jeg ikke

Sti, så vidt jeg ved.

Madsen.