MS Windows
briani 27239
automatisk frigørelse af ram ?
Fra : Simon Jakobsen

Dato : 31-07-02 22:13

Hej....

- Kan winxp ikke selv sørge for frigørelse af ram,
iflg. Dr.salman`s falder mine ram resurse til ca. 25%
(512mb) og efter kørsel af ram cleaner stiger den
til 60-70%..... 30min er den gal igen... og jeg kan
hente samme frigørelse igen er det normalt ?

Mvh

Simon

Fra : Henrik

Dato : 01-08-02 00:11

"Simon Jakobsen" <simon-j@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> (512mb) og efter kørsel af ram cleaner stiger den
> til 60-70%..... 30min er den gal igen... og jeg kan
> hente samme frigørelse igen er det normalt ?

Hent CustomizerXP eller MemTurbo, de fixer problemet.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-02 01:16

Meget normalt. Windows vil bruge mest muligt ledig RAM til cache og
frigive det når der er brug for det.

Fra : Sven

Dato : 01-08-02 22:14

> [...]
> (512mb) og efter kørsel af ram cleaner stiger den
> til 60-70%..... 30min er den gal igen... og jeg kan
> hente samme frigørelse igen er det normalt ?

Det er en normal reaktion. Helt fri ram er jo "spildt", så hvis Windows kan
cache noget i denne frie ram er det jo kun en fordel.
Penge i sig selv er jo heller ikke til noget (undskyld Joakim v. And), men
er først sjove når man skal bruge dem.

Sven

Fra : Simon Jakobsen

Dato : 04-08-02 12:09

Hej

- Ok, det kan jeg godt se, men stadig.... hvad med frigivelsen,
kan Winxp godt selv gøre det, og hurtigt nok nå det er påkrævet ?
- Det forekommer mig nemlig at det kniber lidt en gang i mellem,
men er der nogle negative sider ved at benytte et af de nævnte
programmer til at frigørelsen ?

Mvh

Simon