MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp mig med at tynde ud i programmer der~
Fra : Sunz

Dato : 31-07-02 21:42

Jeg ku godt tænke mig at få nogle af de programmer, som WIN98 starter op,
når jeg kommer ind i windows til ikke at starte op!!

F.eks. er det irriterende at realplayer og winamp starter op med et ikon
nede i højre hjørne!!

Hva skal jeg gøre for selv at kunne vælge hvilke programmer der skal starte
op når jeg tænder for min pc???

--
-Sunz

Fra : Jonni

Dato : 31-07-02 21:51

Sunz <sune23@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> ikon nede i højre hjørne!!
>
> Hva skal jeg gøre for selv at kunne vælge hvilke programmer der skal

Vælg kør - msconfig, og fjern hakket fra de programmer du ikke ønsker
skal starte op, nogle af dem er nødvendige for win98.
Sammenlign dem evt. først med denne side:
http://www2.whidbey.com/djdenham/Uncheck.htm

De to du nævner kan du bare konfigurere i deres egne indstillinger,
specielt realplayer skal du fjerne hakket fra sysagent eller hvad den nu
hedder(har den ikke længere installeret), ellers aktiverer den selv
'kørsel i baggrunden' igen, næste gang du bruger den.
Jonni

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-07-02 21:58

In news:dk.edb.system.ms-windows Sunz wrote:

> [...]
>når jeg kommer ind i windows til ikke at starte op!!
>
>F.eks. er det irriterende at realplayer og winamp starter op med et ikon

RealPlayer: Så vidt jeg husker kan man højreklikke på ikonet og herfra
slå autostart fra.

Winamp: Slå Winamp Agent fra under Options -> Preferences -> Setup ->
Agent.

>Hva skal jeg gøre for selv at kunne vælge hvilke programmer der skal starte
>op når jeg tænder for min pc???

Som regel kan det lade sig gøre fra programmernes indstillinger. Hvis
ikke det kan, så kan du slå dem fra med Start -> Kør -> msconfig.

--
Lars Stokholm (resided somewhere in North Zealand, Denmark)
"We just like the dots" - Michael Stipe on R.E.M.'s name.

Fra : Sunz

Dato : 31-07-02 22:11

Tak for den hurtige hjælp, begge 2!!

-Sunz