"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in
news:aicaoc$9gb$1@sunsite.dk:
> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:
>
>> Har selv læst den for et par år siden og været til eksamen i OSI
>> modellen på AAU-CS, men jeg kan godt nok ikke lige huske
>> detaljerne længere.
>> Jeg har lånt bogen ud i øjeblikket, men det er i hvert fald en
>> glimrende bog - Tanenbaum er en halvklog fætter, der skriver så
>> man kan forstå ham - hvilket ikke altid kan siges om forfatterne
>> til de bøger AAU's CS-afdeling bruger til undervisning.
>
> AAU-CS - Aalborg Universitet Counter Strike instituttet, eller ?
>
> Google var ikke til meget hjælp.
Aalborg Universitet - Computer Science.
Men dit gæt var faktisk ret godt. Der var faktisk en projektgruppe på
Dat4 i 2002 (tror jeg) ellers var det Dat2 som lavede strategier til
CounterStrike som semesterprojekt - jeg kender ikke detaljerne, men
kunne forestille mig at det var meningen at der var nogle bots der
skulle spille efter disse strategier. (Sikkert inden for verdenen af
beslutningsstøtte systemer - BSS)
Så man kan faktisk godt forske lidt i computer spil, og holde et
rimeligt fagligt niveau
Selv arbejder jeg mest med 3D eller VR-systemer - og har da haft kurser
i game-theori. Men det er mere den kunstige intelligens i
computerspillerne vi lærer om end grafikdelen. Grafikprogrammering på
spil-niveau er der ikke meget af - i hvert fald ikke på naturvidenskab.
Mvh
Flemming