Tyverisikring af påhængsmotor (øv)
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-07-02 21:27

Hej

Til min store forundring opdagede jeg her til aften af der er nogle tølpere
der har forsøgt at klippe wirelåsen på min påhængsmotor. Til mit held uden
at det lykkedes dem. De undre mig lidt de overhovedet forsøger da det er en
5HK Mariner fra 1986, nå men folk stjæler jo de mærkligste ting.

Jeg har nu sat en ny wirelås på, hvor jeg har sat en hængelås på, så låsen
på wirelåsen vender nedad. Låst de to man spænder motoren fast med sammen
med en hængelås, og sat en hængelås på så de ikke kan drejes. Egentligt
burde det kunne gøre det, men med det rette værktøj er det jo hurtigt
fjernet så...

Er der nogle der har en bedre løsning udover at tage motoren med hjem hver
gang man har sejlet?

Mvh

Stefan (der er meget glad for han endeligt fik sin wirelås pakket ud efter
den har lagt i 4 år)

Fra : enn

Dato : 31-07-02 21:34

Jeg har hørt at hvis man fjerner motordækslet - og tager det med hjem (samt
sætter en plasticpose over motoren) så gider ingen stjæle den - måske virker
det?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-07-02 21:40

Jeg har godt nok set en del motor'ere med poser over, men havde ikke lige
tænkt hvad grunden kunne være. Jeg troede det var for at holde den pæn, det
var da et godt forslag.

Stef

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-08-02 21:00

Hvor har du hørt det henne? !!!!

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-08-02 22:38

Her til aften kom der yderligere en 15 mm tyk wirelås på. Så håber jeg den
bliver der, jeg har sgu ikke råd til en anden motor pt.

Stef

Fra : Ole

Dato : 04-08-02 23:34

>Her til aften kom der yderligere en 15 mm tyk wirelås på. Så håber jeg den
>bliver der, jeg har sgu ikke råd til en anden motor pt.
>
>Stef

Håb på at eventuelle tyve ikke har en motorsav med !
Det er billigere at erstatte en motor, end en motor + stort hul i båden (det
er set før)

Ole

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 05-08-02 22:23