Re: Scannet 8 killinger
Fra : marianne hellemose

Dato : 31-07-02 20:52

Gitte skrev
<altid bruger killingefoder til de drægtige, samt selvfølgelig killingerne
*S*.>

Hmm måske skal I være "lidt" forsigtige med killinge-
foderet til Nicole, det kan være svært at føde hvis katten
er "for" stor, måske kunne du "kaste" hendes vægt og
normale størrelse ud på listen, så de "garvede" skov-
katteejere kan "vurdere" det

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 01-08-02 06:35

Hej Marianne

Jeg snakkede med opdrætteren tidligerer ang. Nicole str, og de syntes at hun
er pæn stor hun-kat, men også at hun har taget så rigeligt på, jeg tænkte på
jeg skulle prøve at fodre hende med RC fit ? Da der jo ikke er så mange
kalorier i det som i killingefoderet(evt. blande det).
Og så skifte hende til killigefoder igen når hun har født ?

Det kan være Lars som tidligere var så sød at svarer evt. kan hjælpe på det
med vægt ang skovkatte *SS*
Jeg skal ringe til dyrlægen kl. 8.00 så jeg venter spændt på hvad han så
siger.

VH
Gitte

Fra : Hanne Dahl

Dato : 01-08-02 08:22

Hej Gitte.

Lars sover hans "skønheds-søvn" )) Så jeg tillader mig at ligge et
lille svar indtil han er stået op og kan svarer*S*

Vores missemor løb ind i et problem med mælke produktionen da hun
sikkert ikke have taget nok på.Så efter 3 uger måtte jeg hjælpe først en
der efter alle 5 killinger. Hertil skal lige siges at killingerne fik lov
til at sutte
på moderen"Bambie" med de fik ikke nok ud af det, desværre.

Killingerne klare det fint med vores hjælp og de vokser stødt.Vi føler dem
intenst da de er vores første kuld *S*

Bambie er det man kalder en pæn hun skovkat idet hun ligger lige omkring de
4 kilo .Hun ser slank ud. Hvordan så din kat ud inden hun blev gravid?
Det har meget at sige nemlig,for vægte kan svinge efter typen på
skovkatten.
Hvis din på trods af vægten før graviditeten så slank ud så vil jeg trække
vejret
dybt og slappe af. Også give hende hendes nomale foder eller fit hvis du har
det
hjemme*s* Baby Cat feder godt ,det så vi på Bambie. Men desværre fandtes
det ikke på market inden hun blev gravid. Efter fødslen giver du hende
Baby Cat igen, for hun skal ikke tabe sig for meget når hun har killinger.

Hva´sage din læge så? Hvor langt har hun igen til fødslen?
Jeg håber disse ord hjælper dig lidt.
Venlig hilsen Hanne Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Gitte Sacala Eriksen <DKSACALA@mail.dk> skrev i

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 01-08-02 10:32

Hej

Tak for svaret, Nicole var på trods af 5 kg en pæn dame at kigge på, slet
ikke tyk.

Jeg løb ind i lidt problemer hertil morgen da min lille datter på 9 mdr. har
været syg med lungebetændelse osv. i snart 14 dage, men da hun vågnede var
hun så hævet i hovedet at hun så helt forkert ud, så jeg måtte til lægen med
hende.
Claus har istedet snakket/haft besøg af vores egen dyrlæge, han mener at
Nicole nok skulle klare det, og tror at Putte sikkert gerne vil tage et par
killinger til sig, hvis det skulle blive aktuelt

Han syntes det var en god ide at blande killingefoderet med fit indtil
fødselen, og derefter give hende killingefoder, han tror der går 2-3 dage
til fødselen, men desværre jeg nok ikke hjemme og Claus må så tage over, da
jeg skal indlægges på sygehuset med vores datter her i eftermiddag.
Claus fik vores dyrlæges privat nr. og besked på bare at ringe til ham hvis
der skulle opstå nogle problemer, også selv om han ikke måske lige skulle
have vagt den dag, så det må man da kalde service *G*

Nå jeg vil smutte ind og pakke tøj til Linea og mig selv inden vi skal
afsted.
Men skal nok holder jer opdateret når jeg kommer hjem

VH
Gitte

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-08-02 11:15

Hej Gitte
her krydses der poter og fingre for både Linea og
Nicole, og jer andre osse.

knus