bygselv arcademaskine.
Fra : danni plougmann

Dato : 31-07-02 16:33

jeg har beslutte mig for jeg selv vil bygge mig en arcademaskine
det skal være en af de helt almindelige, en stor sort kasse med 2 joystiks
og knapper.
jeg har tænkt mig at bruge en almindelig pcer til formålet.
jeg søger en masse tips om hvordan jeg kommer igang.
evt. konstruksion tegninger på selve kassen ophæng af skærm og spejl også
videre.

jeg har alt det værktøj der er brug for lige fra skruetræker til svejser.
jeg har prøvet søge med google uden noget særlig godt resultat.

/MVH danni plougmann

Fra : Morten

Dato : 31-07-02 16:42

> jeg har beslutte mig for jeg selv vil bygge mig en arcademaskine
> jeg søger en masse tips om hvordan jeg kommer igang.

Ak, de glade dage fra arcadehallerne kommer aldrig tilbage, men
du kan da komme tæt på

> jeg har prøvet søge med google uden noget særlig godt resultat.

Så har du måske overset det øverste link her:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=build+arcade+machine
På Kevins side vælger du Cabinet.

God fornøjelse, og smid gerne en henvisning til nogle billeder i dk.binaer,
når du engang er færdig med vidunderet

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 31-07-02 16:46

Jeg kan ikke lade være med at smide dette link ind også - det ser
seriøst ud, og med flere gode links på siden:
http://netbox.home.mindspring.com/arcade/

Mvh.
Morten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 16:50

danni plougmann wrote:
> [...]
>
> jeg har alt det værktøj der er brug for lige fra skruetræker til
> svejser. jeg har prøvet søge med google uden noget særlig godt

Hej Danni. her er et site der kan hjælpe dig til at komme igang:
http://www.arcadecontrols.com
Prøv at søge på "mame cab" med google, så skal du nok få nogle
resultater du kan bruge til noget.
Ellers, hvis du får problemer eller der er noget du vil spørge om, så
kig over i news:alt.games.mame der er masser af erfarne folk at trække
på. Hvis du har det svært med engelsk, så post på dansk, så skal jeg nok
hjælpe med at oversætte. Held og lykke med det!

-Sune

Fra : danni plougmann

Dato : 31-07-02 17:46

tusind tak for alle linkene
der var godt nok meget at se på
nogen der ved hvor man købe de specielle dele som joystik og kanpper
convertere til skærm osv.
helst i danmark

et spørgsmål til hvad er 1 INCH
jeg har nemlig fundet en del tegninger over kabinetter og der mange der
bruger måleenhed INCH

Fra : Morten

Dato : 31-07-02 18:06

> et spørgsmål til hvad er 1 INCH
> jeg har nemlig fundet en del tegninger over kabinetter og der mange der
> bruger måleenhed INCH

Google kan det hele
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=inch+cm
som i hit nr. 2 oplyser, at det forholder sig således:
http://recipes.lycos.com/conversion.asp?conv=3

Mvh.
Morten

Fra : Devast8or

Dato : 31-07-02 18:24

Inch er det engelske ord for Tomme, altså ca. 2,6 centimeter.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 18:32

danni plougmann wrote:
> tusind tak for alle linkene
> der var godt nok meget at se på
> nogen der ved hvor man købe de specielle dele som joystik og kanpper
> convertere til skærm osv.
> helst i danmark

Du skulle hellere prøve at se om du kan finde et JAMMA-kabinet uden spil
i, der allerede har en skærm og et kontrolpanel. Så kan du jo bare male
det hvis det f.eks. er et af de der forfærdelige Compugame-kabinetter
Hvis du kan finde dig sådan et, så kan du nemlig klare dig med
Opti-Pac og J-Pac fra http://www.ultimarc.com/ Andy Warne sælger de her
små interfaces til at forbinde en JAMMA monitor og et hvilketsomhelst
joystick-panel til en PC. Han bygger dem selv og virker som en flink
fyr.

Jeg har selv en I-PAC som jeg har købt af Andy - jeg bruger den med et
kontrolpanel jeg har klunset fra et spil der var sat ud til storskrald i
en baggård. Det er vanvittigt grimt (det ligner køkkenbordet i din
farmors kolonihavehus), men det er nogle super fede joysticks der sidder
på.

-Sune

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-07-02 20:36

danni plougmann wrote:
> [...]
> jeg søger en masse tips om hvordan jeg kommer igang.
> evt. konstruksion tegninger på selve kassen ophæng af skærm og spejl også

Fed ide, måske kan den her dims hjælpe dig med at komme nærmere målet.

http://hanaho.com/products/HotRodJoystick/

Mvh

Bruno

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 31-07-02 20:51

iddqd@worldonline.dk wrote:

Snip

> måske kan den her dims hjælpe dig med at komme nærmere målet.
>
> http://hanaho.com/products/HotRodJoystick/

Ja, hvis man er millionær.

-Sune

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-08-02 00:12

Sune Mika Salminen wrote:
> Ja, hvis man er millionær.

Tjah, kvalitet koster.

Jeg har fx. stadig stor glæde af mit første PC Joystick som jeg købte
tilbage i starten af halvfemserne. Dengang kostede mit Fightstick Pro
ca. 1500.- og hvis man omregner det til nutidskroner er det en
respektabel sum, Ch laver det forresten stadig væk så jeg er ikke den
eneste som er glad for det.

Mvh

Bruno

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-08-02 10:06

iddqd@worldonline.dk wrote:

> [...]
> ca. 1500.- og hvis man omregner det til nutidskroner er det en
> respektabel sum, Ch laver det forresten stadig væk så jeg er ikke den

Jeg har også mit første joystick endnu. Det er et "The Arcade" fra 1986,
som jeg har brugt med Min ZX Spectrum og C64. Nu bruger jeg det med min
PC via en omformer. Det er kram!

-Sune

Fra : danni plougmann

Dato : 01-08-02 22:27

> Jeg har også mit første joystick endnu. Det er et "The Arcade" fra 1986,
> som jeg har brugt med Min ZX Spectrum og C64. Nu bruger jeg det med min
> PC via en omformer. Det er kram!
>
> -Sune

the arcade joysticket var det ikke den der sort og med 2 gule firkantede
kanpper i hver hjørne, havde selv det joystik i C64/amiga tiderne.

det var simpelt hen umuligt at ødelægge, den kunne kyles ind i væggen ud af
vinduet i irretesion over de spil jeg konstant døde i.
jeg var i min yngre dage lidt får hård ved mien joystik bånd diskketter.

/danni plougmann

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-08-02 22:40

danni plougmann wrote:

> the arcade joysticket var det ikke den der sort og med 2 gule
> firkantede kanpper i hver hjørne, havde selv det joystik i C64/amiga
> tiderne.

Nej, det du beskriver var en billig kopi af det der hed "Competition
Pro". Det havde to røde knapper og et rødt stick på en sort firkantet
base. Dem har jeg også et par stykker af.
"The Arcade" er nærmest trekantet og har kun en enkelt rød knap og et
sort stick. Begge sticks er lavet af nogen der hedder STC Rotterdam. Kan
du huske det der var formet som en håndgranat?!? Elendigt at spille med,
men godt til at imponere vennerne!

> [...]
> ud af vinduet i irretesion over de spil jeg konstant døde i.
> jeg var i min yngre dage lidt får hård ved mien joystik bånd

Ja, der kom nogle gode opsparede agressioner ud på den måde! Jeg
afreagerede godt og grundigt på Bruce Lee eller International Karate
efter et skænderi med min stedmor Forresten, du har vel ikke stadig
nogle af dine gamle disketter liggende et eller andet sted?

Held og lykke med "dyret"

-Sune

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-08-02 22:47

iddqd@worldonline.dk wrote:

> Tjah, kvalitet koster.

Det jeg egentlig mener er, at der er billigere alternativer til Hotrod,
og de fleste er lavet med samme mekanik, fra Happ Controls. Desværre er
der ikke nogen af dem der ser lige så godt ud. Og når man køber et
Hotrod, følger der en CD med r0mZ fra Capcom, som man så bliver den
glade, og ikke at forglemme, lovlige ejer af.

En af de billigste måder at få noget der ligner på, er at købe en USB
omformer til Playstation joysticks, og så købe et af de der Arcadesticks
til Playstation. Så kan man bruge det på sin PC via omformeren. Det
virker fint med MAME skulle jeg hilse og sige.

Men det er stadig billigst at bygge det selv, hvis man altså går efter
kvalitet og har styr på sin øje/hånd koordination - med undtagelse af
ovenstående alternativ, selvfølgelig.

-Sune

Fra : Pipeline

Dato : 01-08-02 00:30

I Privat Computer nr. 7 er der en artikel der hedder "Byg din egen
arcademaskine".

Fra : danni plougmann

Dato : 01-08-02 22:20

nogen der gidder at scanne de sidder fra privat computer bladet ang.
selvbygning af arcademaskine som jpeg eller pdf filer, og smide dem ind i
dk.binaer.

på PC hjemmeside skal man betale for at læse deres artikler online, plat!!

jeg søger stadig et sted hvor man kan købe knapper joystiks osv..i danmark
har fået nogle gode links til udlanske webshops

/danni plougmann

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 01-08-02 22:42

danni plougmann wrote:

Snip

> jeg søger stadig et sted hvor man kan købe knapper joystiks osv..i
> danmark

Jeg tror ikke de findes. Men prøv at kigge i de gule sider efter folk
der udlejer/opsætter spillemaskiner, måske er der nogen der har nogle
dele liggende.

-Sune

Fra : Morten

Dato : 01-08-02 22:41

> nogen der gidder at scanne de sidder fra privat computer bladet ang.
> selvbygning af arcademaskine som jpeg eller pdf filer, og smide dem ind i
> dk.binaer.

De fleste biblioteker abonnerer de på bladet.

> på PC hjemmeside skal man betale for at læse deres artikler online, plat!!

Tja, de skal jo også leve. Men måske de burde stoppe salget til bibliotekerne

Mvh.
Morten