MSI KT3 ULTRA RAID + XP 1700+
Fra : Budbil

Dato : 31-07-02 12:28

Jeg havde en Duron 700 siddende på før (og har sat den i igen) hvor det hele
kører fint.

Problem :

Jeg købte en helt ny XP 1700+ og satte på mit bundkort, første gang den
booter op når den til der hvor den tjekker min raid controller for arrays.
Der slukker den ned, som hvis jeg havde slukket på knappen. Jeg prøver så at
starte den igen, men nu forbliver der HELT sort skærmbillede og numlock,
Capslock og scrolllock lyser (keyboardet reagere ikke hvis jeg prøver at slå
dem fra).

jeg har reset bios (ved at pille batteriet ud og vente 1 minut) den siger
det samme. Jeg har så sat min Duron 700 tilbage i og nu kører den perfekt
(som den gjorde før)

nogen der har prøvet det samme? eller evt. kan hjælpe?

OS:
Win XP Pro

hardware :
MSI KT3 Ultra Raid
AMD XP 1700+
Thermal Take 7+ Pro
2x256 MB PC2700 DDR 333 (1 kingston og 1 samsung)
Soundblaster Audigy
ASUS TI4400
IBM DESKSTAR GXP60
Jensen netværkskort (kan ik huske model)
Plextor 24X IDE brænder
Toshiba 48X CD-ROM

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 31-07-02 13:06

On Wed, 31 Jul 2002 13:27:40 +0200, "Budbil" <pl@budbil.dk> wrote:

> [...]
>(som den gjorde før)
>
>nogen der har prøvet det samme? eller evt. kan hjælpe?

Ikke umiddelbart. Prøv evt at strippe maskinen for alt overflødigt
hardware og se om du kan få den til at boote fra en diskette.

Prøv også at poste dit indlæg i
alt.comp.periphs.mainboard.msi-microstar
hvor der diskuteres bundkort fra MSI, måske er der nogen der der ved
hvad der er galt.

Fra : Budbil

Dato : 31-07-02 13:23

Jeg har haft strippet den for alt.

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 31-07-02 15:06

> [...]
> starte den igen, men nu forbliver der HELT sort skærmbillede og numlock,
> Capslock og scrolllock lyser (keyboardet reagere ikke hvis jeg prøver at

Hej,

Først jeg kender ikke det pågældende bundkort, men nogenlunde det samme er
sket på et af mine socket a bundkort(abit og asus). Jeg vil tro at det måske
skyldes din køler, er det en ny eller bruger du den gamle? Tjekker dit
bundkort også for omdrejningerne på blæseren? Ellers virker til at din nye
cpu måske er stået af, enten pga. køling eller at den var defekt. Men flere
informationer omkring brug af køler vil jeg gerne have inden jeg kommer med
et mere kvalificeret bud?

mvh
Lasse

Fra : Budbil

Dato : 01-08-02 07:31

Køleren er en forholdsvis ny Thermal Take 7+ Pro, men den har kørt med min
Duron i 3-4 måneder efter hånden. Jeg har dog ikke brugt kølepaste fordi jeg
ville tjekke om CPUen var defekt (den første jeg modtog var defekt)

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-02 11:41

Budbil wrote:
> [...]
> Duron i 3-4 måneder efter hånden. Jeg har dog ikke brugt kølepaste fordi jeg
> ville tjekke om CPUen var defekt (den første jeg modtog var defekt)

Hvis man vil køre en cpu som kan smide 64 Watt af sig, uden kølepasta
eller "kølepude", i den varme som vi har nu, så er man efter min mening
selv ude om det, god køler eller ej.

Har du checket om cpu'en er blevet brun eller sort nogen steder?
Er køleren blevet monteret skævt eller på anden måde forkert?

Fra : Budbil

Dato : 01-08-02 15:24

Ja jeg har tjekket og kan ikke umiddelbart se noget.
Men uanset hvad så burde en køler af den kaliber da sagtens kunne køle
CPUen, ihvertfald mere end de første 5-10 sek.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 16:19

"Budbil" <pl@budbil.dk> wrote in

> [...]
>
> jeg har reset bios (ved at pille batteriet ud og vente 1 minut)
> den siger det samme. Jeg har så sat min Duron 700 tilbage i og nu

Hvilken BIOS version har du?

På AMD's side hvor bundkortet står som XP recommended står der at det
er recommended med BIOS version:
AMI 5.4 4/24/02

(http://www.amd.com/us-
en/Processors/ProductInformation/0,,30_182_869_4348^4378|120_1_XP,00.ht
ml)

Mvh
Flemming