disable ctrl+alt+delete
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 31-07-02 12:01

Hej

Her kommer et af de sikkert klassisk spørgsmål, men jeg har søgt gruppen
igennem på google og fandt ikke noget brug bart svar.

Jeg har behov for at disable ctrl+alt+delete på en Windows XP home og en XP
pro og gerne ctrl+esc samt windows tasterne.

/Thomas

Fra : Carsten Jessen

Dato : 31-07-02 23:12

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> wrote in message
> [...]
XP
> pro og gerne ctrl+esc samt windows tasterne.

Hej Thomas
Følgende klarer ctrl+alt+del.

SystemParametersInfo SPI_SCREENSAVERRUNNING, True, "", 0

De nødvendige definitioner er:
Declare Function SystemParametersInfo Lib "user32" Alias
"SystemParametersInfoA" (ByVal uAction As Long, ByVal uParam As Long, ByVal
lpvParam As Any, ByVal fuWinIni As Long) As Long
Public Const SPI_SCREENSAVERRUNNING = 97

Husk at rydde op med følgende ellers er ctrl+alt+del stadigt deaktiverede
når du afslutter dit program:
SystemParametersInfo SPI_SCREENSAVERRUNNING, False, "", 0

Mvh Carsten

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 01-08-02 07:03

Hej Carsten,

Tak for koden men jeg kan absolut ikke få det til at virke. Lige meget
hvordan og hvorledes jeg drejer det stykke kode jeg fik af dig eller andre
ligende metoder på nettet fungerer ctrl+alt+delete fint på min windows xp
pro.

/Thomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-08-02 23:14

Thomas Nielsen skrev:
> [...]
andre
> ligende metoder på nettet fungerer ctrl+alt+delete fint på min

Det er da vist osgå kun på de såkaldt "ikke sikre" versioner af
Windows som 95, 98 og Me??? at man kan få lov til sådan noget "snavs"
som at disable en af de grundlæggende sikkerhedsforanstaltninger i
Windows.

Der er faktisk en grund til, at du ikke kan (må) disable ctrl-alt-del!

Hvis du kunne, ville du også kunne fange tastekombinationen af dit
program, og dermed skabe en trojansk hest, som får brugeren til at
tro, at han (m/k) rent faktisk logger ind i Windows...

-------
Tomas

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 02-08-02 06:49

"Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows som 95, 98 og Me??? at man kan få lov til sådan noget "snavs"
> som at disable en af de grundlæggende sikkerhedsforanstaltninger i

Jeg tror godt jeg vil vædde 1:2 på at det kan lade sig gøre i stort set alle
windows versoiner.

> Der er faktisk en grund til, at du ikke kan (må) disable ctrl-alt-del!
Enig men jeg SKAL bruge funktionen.

> Hvis du kunne, ville du også kunne fange tastekombinationen af dit
> program, og dermed skabe en trojansk hest, som får brugeren til at
> tro, at han (m/k) rent faktisk logger ind i Windows...
Enig igen. Men jeg skal bruge det til et sikkerhedsprogram som skal styre
udlejninger på en netcafe så derfor må maskinen ikke kunne bruges når mit
program køre.

/Thomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-08-02 07:34

Thomas Nielsen skrev:
> Jeg tror godt jeg vil vædde 1:2 på at det kan lade sig gøre i stort
set alle
> windows versoiner.

Ikke desto mindre var det da vist ét af de argumenter, som M$ brugte
allerede i forbindelse med Windows NT, for at NU havde verden fået et
sikkert styresystem. Man kan så diskutere hvorvidt Windows er et
styresystem (hvor meget af Windows er rent faktisk styresystem) og
hvorvidt det (uanset version) er "sikkert"...

Men bortset fra det, hvad så med at bruge autologon? Kunne det være en
løsning?

Prøv iøvrigt at se på dette link:
http://www.resource-communications.com/kidnet/v200/help/setuphelp/setu
phelp4.html

Og check også dette link, hvor de (ligesom jeg) forklarer at det IKKE
kan lade sig gøre:
http://www.isware.com/wkdfaq.shtml

Faktisk tror jeg at den eneste måde, som du kan løse problemet på, er
ændre direkte i programmet winlogon.exe eller lignende. Det er vist da
ikke lovligt, og formentlig heller ikke særlig nemt.

Go' jagt!

-------
Tomas

Fra : Barney Gumble

Dato : 08-08-02 21:05

??? Er der ikke nok med Windows sikkerhedstyring/bruger rettigheder?

BG

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 03-08-02 19:45

> [...]
XP
> pro og gerne ctrl+esc samt windows tasterne.

Her er en stump kode jeg bruger og den virker på windows 2000, XP-home, XP
Prof og NT

du laver blot en liste der holder alle åbne winduer, faktisk kan du nu lukke
eg hvilket som helst program ned med denne metode hvis blot du kender dets
caption.

Du kan også blot lukke alt ned minus værtsprogrammet.
kræver et par if løkker

Public Sub CloseTaskManaGer()
Dim strin As String, i As Boolean, j As Integer

For j = 0 To ListOpenNewWindows.ListCount - 1
ListOpenNewWindows.ListIndex = j
strin = ListOpenNewWindows.Text

If strin = "Windows Task Manager" _
Or strin = "Windows Jobliste" Then
i = CloseApplication(strin)
End If

Next j

End Sub

Opfang tastetryk og taster man f.eks crtl - alt ind fyrer du en timer a der
så kører proceduren indtil taskmanager er lukket.

Metoden lukker simpelt hen taskmanager ned hvis den er åben.

Mvh
Bjarne Østergård

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 04-08-02 08:42

Der er mig bekendt kun en måde at gøre det på, næsten alt andet er som at
lede efter får for at få høns (Få mig ikke til at forklare det, det er jo
ret tidligt om morgenen ;-p)

Jeg har desværre ikke tid til at skrive den lige nu, men jeg skriver den i
aften eller i morgen...
sry...

Fra : Mads Chr. Olesen

Dato : 04-08-02 20:36

Ok, nu har jeg haft lidt tid, og har fundet at der måske er 2 metoder:
http://www.thescarms.com/VBasic/StopReBoot.asp
Har en løsning som jeg ikke har testet...

Den løsning jeg har testet, og som virkede er:
* Gør som beskrevet i
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q310584
(Eller du kan sætte automatisk logon til vha. kontrolpanelet)

* Derefter ændrer du
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\Auto
AdminLogon til 2
Som der står beskrevet i linket ovenfor, kan AutoAdminLogon enten være 1
(slået til) eller 0 (slået fra). Der er bare det, at hvis du sætter den til
den udokumenterede og ikke-supportede værdi 2, bliver auto-logon slået til
SAMTIDIG med at CTRL+ALT+DEL bliver slået fra.

Nu da jeg har skrevet det her, ser jeg at du vil have det i WinXP...Derfor
må jeg tilstå at jeg så forkert, men ovenstående er testet + virker i Win2k,
så mon ik