den "grillede" kat
Fra : marianne hellemose

Dato : 31-07-02 10:39

der er en "on-line-petition" for at den "mand" der grillede
katten skal have højest mulig straf, de skal bare have navn og email, ikke
land eller lign, så jeg vil "anbefale" at så
mange som muligt skriver under. 1000 tak

http://www.petitiononline.com/delwin04/petition.html

Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Freedom

Dato : 31-07-02 13:06

Hvad skal det hjælpe vi skriver under? Skal juruen have underskrifterne og
så tage stilling til straffen ud fra det?

Iben

Fra : Niels Peter

Dato : 31-07-02 13:15

"Freedom" <freedom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad skal det hjælpe vi skriver under? Skal juruen have underskrifterne og
> så tage stilling til straffen ud fra det?
>
> Iben

Næ, juryer må slet ikke læse sådan noget eller på anden måde lade sig
påvirke af andet end hvad der lægges frem i retten...
Så vidt jeg kan læse mig frem til, drejer det sig om at påvirke anklageren
til at gå efter maximum...
Om det så hjælper, kan jo altid diskuteres ...

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-07-02 13:43

Niels Peter skrev
<Om det så hjælper, kan jo altid diskuteres ...>

det har du ret i, men det hjælper ihvertfald ikke en brik
at vende hovedet den anden vej, og JEG vil godt bruge
2 min. og håbe at det hjælper, frem for at lege "struds"

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 31-07-02 18:32

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d47dfad$0$17788$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> det har du ret i, men det hjælper ihvertfald ikke en brik
> at vende hovedet den anden vej, og JEG vil godt bruge

Det har du ret i 2 min af min tid er ny gået til en underskrift:)

og håbe at det hjælper, frem for at lege "struds"

Lige en fodbemærkning... Det er altså en skrøne at strudsen stikker hovedet
i en busk/hul *LOL*

Hilsen Randi

Fra : Jette

Dato : 31-07-02 21:40

"Freedom" skrev:
> Hvad skal det hjælpe vi skriver under? Skal juruen have
underskrifterne og
> så tage stilling til straffen ud fra det?
>
> Iben

Nej, det skal de ikke. En jury skal bedømme det fremlagte bevismateriale
og de afgivede vidneforklaringer.

Men et eller andet sted, håber man altid at det kan påvirke, når mange
mennesker enstemmigt giver en bestemt mening til kende offentligt.
Nøjagtig som når man demonstrerer eller samler underskrifter.

Mariannes kamp mod dyrlægen Breth, foregår lidt efter samme princip. De
medier som Marianne henvender sig til, er klar over at der står en masse
mennesker bag hende, der deler hendes foragt for Breth og hans metoder.

Et kor bliver bedre hørt, end et menneske der råber alene.

Mvh. Jette

Fra : Freedom

Dato : 31-07-02 22:09

> Et kor bliver bedre hørt, end et menneske der råber alene.
>
> Mvh. Jette

Jeg vil give dig ret med det meste. Men desværre sker det at dem som råber
høst og i kor...ikke altid ved hvad de råber om eller har ret;) Men det er
en anden diskussion og ikke så relevant lige ift dette....
--
Jeg ville ønske man også ville lave underskriftsindsamlinger når et menneske
i Danmark myrdes og morderen får 5 år, når en far har begået incest og

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-07-02 22:21

Freedom skrev
>Jeg ville ønske man også ville lave underskrifts-
indsamlinger når et menneskei Danmark myrdes og morderen får 5 år<

jeg kender godt den følelse, har du overvejet at melde
dig ind i amnesty ??

Fra : Freedom

Dato : 01-08-02 07:22

> jeg kender godt den følelse, har du overvejet at melde
> dig ind i amnesty ??
> --
> Marianne

Marianne, det har jeg været i mange år;) Jeg er også medlem af en række
dyreværnsforeninger;) Min familie anser mig for at være en nutty;)

Iben

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-08-02 07:55

Iben skrev
< Min familie anser mig for at være en nutty;)>

He he det kender jeg godt, og jeg har nået det punkt
hvor jeg faktisk er lidt stolt af at være "nutty" jeg har
fået min del af "tåbelige" bemærkninger fra min familie
i tidens løb, nu har mine unger vænnet sig til at sådan er
JEG altså, men jeg har også fået mange kram og ord
som "jeg er altså stolt af at du er min mor" specielt omkring Tortie og
Breth, så det er fint nok. Jeg har
den livsanskuelse at jeg ikke er sat her på jorden for
at vinde en popularitets-konkurence, så jeg kan godt leve
med at mange mennesker synes at jeg er komplet
åndsvag, hvis bare jeg kan holde ud at se mig selv i spejlet.

Fra : Freedom

Dato : 01-08-02 08:28

TAK fordi i er så forstående;)))

Iben

Fra : Line Wolff

Dato : 01-08-02 06:45

<snip> men folk vil
> heller skrive under på at man skal stoppe pelsningen af hunde og katte end
> at man skal gøre noget ved volden mod mennesker... Men sådan er der vel så
> meget....

Menneskene kan tale for sig selv - det kan dyrene ikke. Menneskene er også
beskyttet af langt bedre love end dyrene. Derfor tror jeg at mange folk
vælger at "råbe" op om dyrenes vilkår fremfor at råbe op hvergang der begåes
en menneskelig forbrydelse mod et andet menneske. Det er ikke snæversyn, men
desperation. Der er jo også flere folk der råber op om kriminalitet mod børn
end mod andre mennesker; igen, fordi vi føler, at nogle skal tage ordet på
børnenes vegne, fordi de ikke selv kan. Præcis samme motiv, som når man går
ind for dyrenes sag. Dyrene er så bare stillet endnu værre end børnene....

--
mvh Line
http://www.nelja.dk

Fra : Freedom

Dato : 01-08-02 07:20

> [...]
går
> ind for dyrenes sag. Dyrene er så bare stillet endnu værre end børnene....

Ja det er rigtgt, men alligevel;( Dyr ses ikke som værdig på sammen måde som
mennesket, i mine øjne er et liv et liv...

Iben

Fra : Line Wolff

Dato : 01-08-02 08:09

> Ja det er rigtgt, men alligevel;( Dyr ses ikke som værdig på sammen måde
som
> mennesket, i mine øjne er et liv et liv...

Ja, det er trist at det er nødvendigt, men en lille trøst er det ihvertfald,
at vi trodsalt er mange som, ligesom dig, mener at alle liv er lige. Hvis
man husker på det er verden ikke så grum alligevel

--
mvh Line
http://www.nelja.dk