Hvor længe holder en maxtor fluid harddisk~
Fra : o&u

Dato : 31-07-02 11:11

Jeg har spurgt MSI, hvilken hastighed pci bussen kører med på mit msi
815ept pro bundkort med Intel 815ep chipset, når fsb er 125 MHz.

De svarer:

Halo!
100-132Mhz, it will be 1.25 /3 = 41.5 MHz
133Mhz and above will be divided by 4

så divider for pci er åbenbart 1/3.

Hvor længe mon harddisken holder til det ?

Mon min brænder vil være med ? Jeg har faktisk ikke prøvet endnu.

Kender nogen et program, som kan teste pci og agp bus clock ?

Sisoft 2002 kan jeg ikke få til at fortælle det.

mvh

John

Fra : danni plougmann

Dato : 31-07-02 15:52

ARGH 41.5 pci bushastighed
er 37 ikke absolut max, mener jeg har læst flere gange her i gruppen
husk at det ikke kun går ud over din harddisk, men det hele i maskinen

måske er der et bedre svar i dk.edb.hardware.overclocking

/danni.plougmann

Fra : Flemming Joensson

Dato : 31-07-02 16:22

> [...]

> 133Mhz and above will be divided by 4
>
> så divider for pci er åbenbart 1/3.
>
> Hvor længe mon harddisken holder til det ?

Jeg har hørt flere der siger 37MHz max - så det er nok bedre at tage de
sidste 8MHz på FSB og køre 133 så PCI og AGP kører med normale
hastigheder, eller måske endda gå op på max 37*4=148.

Mvh
Flemming