HJÆÆLP min killing / ungkat ornanere!!
Fra : -[ F e r ]-

Dato : 31-07-02 08:49

Hej NG

Nu har Gizmo og Gixxer dejligt meget glæde af hinanden. Heldigvis :D Det tog
ca 3 dage, før de kunne være i rum sammen uden opsyn. DEt gik meget
smertfrit.

Gixxer, snart 6 mdr gammel. Hun har en meget belastende tendens. Hun
sidder/ligger og slikker sig selv på bryst vorterne, MEGET længe. hun kan
sagtens blive ved i 20 min. samtidig med hun spinder og klørene fare ind og
ud... TOTAL nydelse. For mig er det bare et maximalt irritations moment. hun
er helt væk og ærligt talt finder jeg det lidt ulækkert.

Tidligere har jeg stoppet hende ved at flytte hendes hoved og sagt NEJ.
eller sat hende på gulvet fra sofaen. Når men det har resulteret i jeg har
fået uendeligt mange dræber øjne!! Og nu er hun faktisk så sur på mig (nok i
kombination med killingen) at jeg ikke har fået lov til at snakke med hende
i 1 uge. sådan more or less. Hun har ihvertfald ikke haft lyst til at
snakke.

Idag kom vi i snak igen, hun ligger nu og sover bagved tastaturet, som vi
har haft det før, MEEEN hun skulle lige slikke 15min før hun døsede hen.

Det er sq lidt ulækkert syntes jeg. Har aldrig set en kat gøre det før.

Jeg mangler et råd... Hvad faen skal jeg gøre. Hun bliver monster fornærment
når jeg stopper hende. Lade hende gøre det?? Nej, helst ikke. hun skulle
nøde slikke/sutte sig til blods. (Seriøst er bange for det!)

Mon det hjælper når hun bliver steriliseret?

Bugger, er bare så meget i tvivl om hvad faen jeg skal.... måste smøre et
eller andet ilde smagende på brystvorterne?

Mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250
http://fer.adsl.dk
tommy@fer.com

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-07-02 11:16

In article <ai84p7$f6o$1@news.cybercity.dk>, -[ F e r ]- <fer@cool.dk>
wrote:

> Hej NG
>
> Nu har Gizmo og Gixxer dejligt meget glæde af hinanden. Heldigvis :D Det tog
> ca 3 dage, før de kunne være i rum sammen uden opsyn. DEt gik meget
> smertfrit.

Herligt!

> [...]
> ud... TOTAL nydelse. For mig er det bare et maximalt irritations moment. hun
> er helt væk og ærligt talt finder jeg det lidt ulækkert.

Hm - min tanke var, at du nok pådutter katten din menneskelige
tankegang Jeg tror ikke der nødvendigvis er noget sexuelt i det fra
kattens side. Men snarere, at det lyder som en slags tvangsmæssig
handling. En overspringshandling, der skal berolige hende selv. Var der
noget med, at Gixxer kom alt for tidligt fra sin mor? Der var også
noget med et urenligheds / tryghedsproblem, ikke? Og nu (her gætter
jeg) er der kommet en ny killing, der "tager jeres opmærksomhed". Hvis
Gixxer er en lille "tryghedsnarkoman" fordi hun er kommet for tidligt
ud i verden kunne man tænke sig, at hun i sin frustration begynder på
den slags uvaner som f.eks. at slikke sig for meget.
Og hvad skal du så gøre... Helt klart ikke skælde hende ud - det
forværrer nok bare det hele, hvis hun føler sig utryg. Give hende en
masse opmærksomhed er mit bud, så hun ikke føler at hun har mistet
noget i forhold til den nye kat. Og ja, så ville jeg få hende
steriliseret og i øvrigt chekket hos en dyrlæge med det samme du er
der, for at udelukke at der kan være andet galt. (noget fysisk -
hudproblemer, f.eks., eller kløe, eller...)
Hvad mener I andre, der ved mere om katteadfærd?

http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 31-07-02 13:24

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@macx.com> skrev i en meddelelse
> In article <ai84p7$f6o$1@news.cybercity.dk>, -[ F e r ]- <fer@cool.dk>

SNIP en masse kloghe ord

> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
> http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck
> fjern "x" fra e-mail adresse v. privat svar

Hej Ann.

Du har cirka ret i det hele. Men problemet har været der længe før den ny
lille kom til.

mvh Tommy Fer

Fra : marianne hellemose

Dato : 31-07-02 11:22

Hej Tommy
Hmm efter min ydmyge mening overreagere du lidt,
det Gixxer gør, svarer til et lille barn der har sin sut eller
en "trøstekud" det har INTET med ornanering at gøre,
bare en lille kat der søger trøst

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 31-07-02 13:25

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3d47ba5a$0$17804$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> det Gixxer gør, svarer til et lille barn der har sin sut eller
> en "trøstekud" det har INTET med ornanering at gøre,

Griner... du har måske nok ret. Det er bare ikke i ny og næ... det er
tit.... hun får alt den opmærksomhed hun vil havde. Faktisk nok for meget,
fordi det er altid hende der melder fra.

mvh Tommy Fer

Fra : Camilla Scharff

Dato : 31-07-02 21:36

" -[ F e r ]-" <fer@cool.dk> skrev...
> [...]
> tit.... hun får alt den opmærksomhed hun vil havde. Faktisk nok for meget,
> fordi det er altid hende der melder fra.

Jeg er helt enig i, at der intet seksuelt er i handlingen - men jeg tror til
gengæld, at det måske klør... Check hende ekstra-ekstra grundigt for lopper,
de sidder ofte på bugen og især omkring indersiden af bagbenene.

Mvh. Camilla

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 01-08-02 15:39

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lopper,
> de sidder ofte på bugen og især omkring indersiden af bagbenene.

Det er ikke lopper... det er med garanti....

hun har fået 2 loppe kure.... der ud over, er det lidt underligt at det er
ligepræcis alle bryst vorter som lopperne kun skulle angribe.

Om det er tryghed måske, men hvorfor kan hun ikke søge trykhed ved os? Hun
kan ligge ved ens fødder og gøre det, for an tastaturet, det er altid hende
der ikke vil kæle mere, og går ned og ligger sig under sofa bordet f.eks.
hvor der så ellers bare suttes løs.. og der er ingen tvivl om hun nyder det.
klørene går ind og ud af poterne og hun spinder højlydt. Idag opserverede
jeg hende falde i søvn imens, hun sad og slikkede/suttede sigselv i omkring
30 min, hvorefter hun sov med brystet i munden i 20 min ca.

mvh Tommy Fer

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 01-08-02 15:49

Hej
Jeg tror nu bare det er en "dum" vane.
Nogle af vore venner har en Sphynxkat ( I ved, den uden pels)der ikke ved
noget bedre end at ligge og sutte på sit eget forben. Det lyder ret sjovt på
sådan en bar hud
Jeg ved ikke om man kan gøre noget for at vænne katten af med det, men gør
det noget?
Hilsen Vibeke

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 31-07-02 15:29

Hej Tommy
Udfra hvad de andre har svaret, tænkte jeg på, hvis du vil bryde vanen, kan
du måske lægge en hånd på hendes mave og nusse hende, når hun begynder på
det, så hun ikke kan komme til?
Hilsen Birgitte

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 31-07-02 19:14

In article <ai84p7$f6o$1@news.cybercity.dk>, fer@cool.dk says...

> [...]
> ud... TOTAL nydelse. For mig er det bare et maximalt irritations moment. hun
> er helt væk og ærligt talt finder jeg det lidt ulækkert.

Hmm... Nu er jeg jo ikke den store mester i katte-opførsel. Men jeg kan
da konstatere at HVIS jeg kunne slikke mig selv på brystvorterne, så
ville jeg sgu' da også blive tosset hvis folk sagde til mig at det måtte
jeg ikke gøre derhjemme :D Det er da en meget fed ting.

Om det er onani-relateret eller ej, det din kat gør, det har jeg ingen
ide om.

Men lad da din kat være kat, og slikke sig selv på brystvorterne. Det er
da iøvrigt noget de fleste kvinder godt kan li', din lille kvinde kan så
bare li' det lidt mere end de fleste andre ))))

Pas nu på du ikke pålægger din kat din menneskelige natur... Den ER
altså en kat, med alle de små charmerende luner det nu medfører.

--
Jacob Saaby Nielsen