Vejledninger! Afstemning!
Fra : Henning

Dato : 31-07-02 03:49

Peter Juhl, kendt skribent i dk.snak.mudderkastning,
ser det som en del af sin opgave at få undertegnede
fjernet som vejleder her i gruppen og ønsker at det
unikke kendetegn ved valg af faste vejledere i gruppen
skal ophører, måske subsidiært valg af ny vejleder for
gruppen, derfor beder jeg gruppens skribenter at tage
stilling til følgende:

1.
Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
Ja Nej
2.
Skal jeg fortsætte?
Ja Nej

3.
Skal Knud fortsætte?
Ja Nej

Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
og anarkiet får lov at råde.

Så fremt man fra de aktive skribenters side ønsker
at bibeholde status quo, håber jeg dette tilkendegives
klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg
giver vejledninger!

Hvem har kan stemme?

Da det er de aktive skribenter, der kendetegner gruppens
eksistens og måde at fungere på, må det vel være et kreterie,
at man har været aktivt on topic debatterende gennem nogle
uger/måneder for at være stemme berettiget og ikke bare har
fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene
an på?

4.
Enige i dette synspunkt: Kun aktive skribenter med flere seriøse
indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring
for at afgive stemmer)
Ja Nej

Andet?

Såfremt man bibeholder undertegnede som vejleder, vil
alle fremtidige vejledninger ved behov, blive futtet over i
news:dk.snak.snik også netikette spørgsmål, da vejledninger
her i gruppen kun har interesse for dk.snak.seksualitets
skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn
med valgte vejledere.)

Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Kort sagt: Vælges en eller flere vejledere i gruppen,
optræder denne/disse officielt på hele gruppens
vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Med Venlig Hilsen
Henning

På grund af sagens interne natur, bedes alle indlæg om
ovenstående beholdes i gruppen og ikke futtes til anden
gruppe, da det handler om gruppens liv og funktion i
bred forstand og kun kommer til at foregå i en begrænset
periode.

Ovenstående indlæg er inspireret af H P Holm.

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-02 07:03

Henning <h2m@madsen.mail.dk> wrote:
> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja.

> Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
> fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Godtaget her fra.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Vind 25.000kr til at forsøde sommeren med.

Fra : Anita

Dato : 31-07-02 08:40

"John Sahl" skrev

> Ja.

> Ja.

> Ja.

> Ja.

> Godtaget her fra.

Helt enig
Venligst Anita

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 09:21

Anita <anita@stofanet.dk> wrote:
> "John Sahl" skrev

> Helt enig

også enig...... henning holder du regnskab??

vi skulle jo nødigt tabe nogle stemmer på gulvet

--
knus sabina
Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 31-07-02 13:45

On Wed, 31 Jul 2002 10:20:53 +0200, "Sabina Hertzum"
<sabina@worldonline.dk> wrote:

>også enig...... henning holder du regnskab??
>
>vi skulle jo nødigt tabe nogle stemmer på gulvet

yes og for en go orden skyld - så SKAL MAN have skrevet i dss og haft
minimum 4-5 topick debat indlæg for at ens stemmer er gyldig dvs man
er blvet svaret topick det er ikke nok at skrive sprm er godt 7 gange
- endeligt så skal disse indlæg have fundet sted før afstemning !
og det er der ingen grund itl at debatere !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 13:54

"Chokmah Rabias The d@g" wrote...

> [...]
> dvs man er blvet svaret topick det er ikke nok at skrive sprm er godt
> 7 gange - endeligt så skal disse indlæg have fundet sted før

Udtaler du dig officelt - eller er det dine private kriterier, som er afgørende
for hvorledes man er en "DSS'er" ?

> og det er der ingen grund itl at debatere !

Bestemmer du herinde ?

Kan jeg finde det i fundats ?

/Peter

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 31-07-02 07:42

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Lad os sige der er f.eks 25 seriøse anonyme alias, men der er
kun 15 af disse der stemmer, så kan hvem som helst gå ind og
benytte disse resterende alias til at stemme sidst i
stemmeperioden ?
Men de er måske ikke stemmeberettigede de anonyme
skribenter, selv om de er nok så seriøse ?

Hvordan vi du i det hele taget sikre dig at det er de "rigtige"
der stemmer, det bliver da et værre cirkus hvis du skal hen
og kontrollere ægtheden af hver enkelt stemme og hvordan
vil du rent praktisk gribe det an ?

--
Ejvind

Fra : Keld Gydum

Dato : 31-07-02 08:25

Ejvind Kruse skriver bla ...:

> Hvordan vi du i det hele taget sikre dig at det er de "rigtige"
> der stemmer, det bliver da et værre cirkus hvis du skal hen
> og kontrollere ægtheden af hver enkelt stemme og hvordan
> vil du rent praktisk gribe det an ?

Ønsker man en Fundatsændring er der kun den hårde måde
et [OTD] alt andet kan som Ejvind skriver kun ende i _kaos_ !

I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor der kræves ændringer folk
skulle måske blot tage sig lidt sammen ... ... :-/

Med venlig hilsen
Keld
--
Bangsbo Design - Danmark
Farver - Kunst - Mad - og Musik er subjektive oplevelser.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 08:32

Keld Gydum <kg@lite.dk> wrote:
> I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor der kræves ændringer folk
> skulle måske blot tage sig lidt sammen ... ... :-/

ændringen er foreslået i dk.admin.netikette men vedkommende der valgte at
foreslå det først vil tilsyneladende ikke stå ved sit forslag.....

og ja... IMO kræves der ingen ændringer, blot folk gider tage sig lidt
sammen..... dene gruppe har fungeret fint i lang tid men de sidste måneder
er den blevet fyldt med pladder, chat og mudder som tydeligt hører til andre
steder.....

det handler om at respektere hinanden og gruppen som en helhed..... noget
som nogle personer åbenbart har svært ved.....

fut: dk.snak.snik ( da jeg ikke synes hele denne debat bør føres i dss da
den reelt ikke omhandler seksualitet eller samliv.....)

Fra : Norman

Dato : 31-07-02 17:21

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message news:<2nM19.25$m15.4425@news010.worldonline.dk>...

> [...]
>
> fut: dk.snak.snik ( da jeg ikke synes hele denne debat bør føres i dss da
> den reelt ikke omhandler seksualitet eller samliv.....)

Det er det der konstante 'fut' misbrug der gør gruppen går ned. Hold
dog op med at futte hver gang nogen slår en fis!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 17:32

Norman <Crighton@beer.com> wrote:

> Det er det der konstante 'fut' misbrug der gør gruppen går ned. Hold
> dog op med at futte hver gang nogen slår en fis!

jeg synes mit indlæg taler for sig selv ved denne bemærkning.....
i dette ovenstående svar er der ingen respekt og ingen hensyntagen til
andre... og slet ikke når fut ignoreres.......

det handler ikke om at "futte hver gang nogen slår en fis" men om at holde
off-topic debatter uden for denne gruppe.... det kunne nogen lære meget
af.......

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 17:38

Sabina Hertzum wrote...

> jeg synes mit indlæg taler for sig selv ved denne bemærkning.....
> i dette ovenstående svar er der ingen respekt og ingen hensyntagen
> til andre... og slet ikke når fut ignoreres.......

Det er mangel på respekt for deltagerne i dk.snak.snik at du futter
netikette/fundats/whatever diskussioner derover - hold venligst op
med det.

/Peter

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 17:46

Peter Juhl <peter@post.tele.dk> wrote:

> Det er mangel på respekt for deltagerne i dk.snak.snik at du futter
> netikette/fundats/whatever diskussioner derover - hold venligst op
> med det.

kom nu... ræk nu tunge af mig*G* du venter jo bare på at få lov......
det er aftalt mellem dk.snak.seksualitets brugere at indlæg kan futtes til
dk.snak.snik.....
jeg futter hvorhenjeg finder det relevant og denne debat hører bestemt ikke
til i dk.snak.seksualitet....

derudover var denne samtale futtet til dk.snak.off-topic så den udtalelse
holder ikke længere...... et fut du iøvrigt også ignorerede.....
hvis du ikke mener denne debat hører til hvor jeg futter den hen bør du
futte den i det rette forum i stedet for blot at fable videre om at jeg er
galt på den........

derudover står det dk.snak.sniks brugere frit for at futte debatterne ud af
gruppen hvis de mener det nødvendigt.....

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 19:14

"Sabina Hertzum" wrote...

> kom nu... ræk nu tunge af mig*G* du venter jo bare på at få
> lov......

At du føler dig personligt ramt af det der stod er dit problem
ikke mit.

> det er aftalt mellem dk.snak.seksualitets brugere at indlæg
> kan futtes til dk.snak.snik.....

Der står intet i fundats for dk.snak.snik at brugerne af
dk.snak.seksualitet kan bruge den som sin private losseplads
for netikette spørgsmål - jeg er ligeglad med hvad brugerne
hér så har aftalt om det.

> jeg futter hvorhenjeg finder det relevant og denne debat hører
> bestemt ikke til i dk.snak.seksualitet....

Ja, men så futter du forkert - debatten er ikke relevant i
dk.snak.snik - jeg har X-Postet dette indlæg til dk.admin.netikette
og vi kan fortsætte debatten derinde.

FUT: dk.admin.netikette

/Peter

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 31-07-02 09:12

Keld Gydum <kg@lite.dk> wrote:
> Ejvind Kruse skriver bla ...:

> Ønsker man en Fundatsændring er der kun den hårde måde
> et [OTD] alt andet kan som Ejvind skriver kun ende i _kaos_ !

Hvis denne afstemningsform bibeholdes vil jeg gerne tegne mig
for mindst 6 måske flere stemmer.
Hvad siger du så Henning ?

--
Ejvind

Fra : Knold

Dato : 31-07-02 11:31

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis denne afstemningsform bibeholdes vil jeg gerne tegne mig
> for mindst 6 måske flere stemmer.
> Hvad siger du så Henning ?

Det er ikke KUN Henning der har noget at skulle have sagt i den forbindelse
Ejvind.

Så jeg tillader mig at svare dig.
Den slags forhånds tilsagn og fusk, hvis "man" ikke får sin vilje, er i
hvert fald ikke gangbart her.
Det har aldrig været det og bliver det aldrig.
En af grundene til de sidste måneder morads er:
gruppens tolerente holdning, denne er også demokratisk. Hvis du ikke vil
respektere det:
Såskrub et andet sted hen - TAK

Knold

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 11:47

Knold wrote...

> Så jeg tillader mig at svare dig.
> Den slags forhånds tilsagn og fusk, hvis "man" ikke får sin vilje, er i
> hvert fald ikke gangbart her.

Jo, det er tilladt at stille forslag hvor man spørgsmålene og teksten
ikke er udformet objektivt - det er tilladt at søge at udelukke bestemte
personer fra afstemningen allerede før den er begyndt.

Florida er stolte af jer !

> Det har aldrig været det og bliver det aldrig.

Jo, det er lige blevet det - vågn op.

> En af grundene til de sidste måneder morads er:
> gruppens tolerente holdning, denne er også demokratisk. Hvis du ikke
> vil respektere det: Såskrub et andet sted hen - TAK

Nej, det vil jeg da hjertens gerne - men ikke på den måde.

/Peter

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 31-07-02 13:45

On Wed, 31 Jul 2002 10:12:13 +0200, "Ejvind Kruse"
<hejwin@mail.tele.dk> wrote:

>Hvis denne afstemningsform bibeholdes vil jeg gerne tegne mig
>for mindst 6 måske flere stemmer.
>Hvad siger du så Henning ?

Øhh Ejwind du kan gøre hvad du vil - men uanste hvad du beslutter dig
for vil det ikke have nogen reel indflydelse på dss efter som du ikke
er skirbent i gruppen og som sådan ikke kan have interesse eller noget
sagligt formål for at tjene den interessser - jeg kan selvføligt godt
se det er spænnende at flame lidt uden for dsm - og i et vist omfang
går den også .... men nogen betydning for det ikke - skirbenter i dss
bør se bort fra indlæg af Peter Juhl & Ejwin da de ikke er skribenter
i dss og som sådan ikke har nogen fornuftig mening eller forhold til
hvordan gruppen gang er - de kan selvføligt blive det - men det kræver
en serie topick debat indlæg og det kommer der næppe !

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 13:52

Chokmah Rabias The d@g wrote...

> [...]
> hvordan gruppen gang er - de kan selvføligt blive det - men det kræver
> en serie topick debat indlæg og det kommer der næppe !

Betyder din enorme mængde af OT indlæg herinde så at man heller
ikke kan tage din mening seriøst ?

/Peter

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-08-02 15:33

"Ejvind Kruse" wrote

> Lad os sige der er f.eks 25 seriøse anonyme alias, men der er
> kun 15 af disse der stemmer, så kan hvem som helst gå ind og
> benytte disse resterende alias til at stemme sidst i
> stemmeperioden ?

Jada, det kan du sagtens. Du kan også blive vippet af pinden af din
udbyder for at forsøge at udgive dig for at være en anden, hvis den
pågældende person synes.

> [...]
> stemmer, det bliver da et værre cirkus hvis du skal hen og kontrol-
> lere ægtheden af hver enkelt stemme og hvordan vil du rent praktisk

Hvis han undlader at fortælle om det, ved du ikke hvad du skal gøre for
at snyde ved afstemningen.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 31-07-02 08:32

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

JA!

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

JA!

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

JA!

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

JA!

> [...]
> med valgte vejledere.)
>
> Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
> fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Fint.

> Kort sagt: Vælges en eller flere vejledere i gruppen,
> optræder denne/disse officielt på hele gruppens
> vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Klart.

> Med Venlig Hilsen
> Henning
Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-07-02 08:49

Henning <h2m@madsen.mail.dk> scribbled:

Hej Henning

> [...]
> stilling til følgende:
>
> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?

Ja.

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Det ville være skidt.

> [...]
> klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
> optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg

Ja, og det fungerer fint.

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

For at være stemmeberettiget skal man have skrevet et on-topic-indlæg i den
sidste måned.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja.

> [...]

> optræder denne/disse officielt på hele gruppens
> vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Lyder fint.

Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Sanne Bülow

Dato : 31-07-02 09:36

Henning <h2m@madsen.mail.dk> scribbled:

Jeg er relativt ny i gruppen, og jeg må indrømme i den første tid fandt jeg
det noget irriterende at se nogen vejlede uden samtidig at svare på den man
vejledtes indlæg, men fandt så ud af, at det var fordi man havde faste
vejledere, hvilket jeg i bund og grund syntes er en rigtig god idé, primært
fordi jeg ikke selv vejleder nogen, da jeg så ofte oplever at det i andre
grupper fører til en masse OT diskussion og derfor ikke rigtig gider det.

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

JA

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

JA

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

JA (Jeg syntes dog godt man ind imellem kunne kombinere det med man
alligevel svarer på pågældendes indlæg, da jeg selv i sin tid "blev vejledt"
oplevede jeg det som en stor frustration, at man havde skrevet et indlæg man
gerne ville have respons på og så fik man "bare" en henstilling om et eller
andet)

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Det ville være meget træls, i forvejen er der meget i denne gruppe man
bliver nødt til at ignorere og det er irriterende.

> [...]
> klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
> optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg

Selvfølgelig,

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Nu har jeg som sagt ikke være i gruppen så længe, og har ikke været med
dengang mange snakker om, hvor der ikke var så meget OT i gruppen, men jeg
tror ikke på løsningen er at droppe faste vejleder, så ender man da bare med
en masse diskussioner om vejledning.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Nu abbonere jeg slet ikke på mudder, så Ja enig.

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Syntes jeg er en god ide, da det er lidt skræmmende som ny at blive futtet
over i etikette gruppen.

Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-02 10:15

Wed, 31 Jul 2002 10:35:41 +0200, skrev "Sanne Bülow"
<it@abso.adsl.dk>:

>JA (Jeg syntes dog godt man ind imellem kunne kombinere det med man
>alligevel svarer på pågældendes indlæg,

Hvis man går tilbage, da Bo spurgte om jeg ville være vejleder,
svarede jeg at det ville jeg gerne, men af forskellige grunde
skal man ikke påregne, at jeg vil være nogen særlig aktiv
debattør i dss.

Det var der ingen, der gjorde indsigelse imod.

Når jeg har sender en vejledning og det er f.eks. p.gr.a. forkert
citatteknik eller lign., så prøver jeg at se om, det er en, der
har postet før og hvis det ikke er det (eller det kun er et par
enkelte indlæg), så skriver jeg en Velommen til dss, bla-bla.

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 31-07-02 13:45

On Wed, 31 Jul 2002 11:14:46 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>har postet før og hvis det ikke er det (eller det kun er et par
>enkelte indlæg), så skriver jeg en Velommen til dss, bla-bla.

jamen dte er også fint - da Henning ikke kan nå alt og vejelder -
afruyder holdet er underbemandte som det er !

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-02 09:57

> [...]
> stilling til følgende:
>
> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?

Nej. Det er for mig at se for let at misbruge imod "uønskede" skribenter.

> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Det skal du da helt sikkert! Jeg forstår bare ikke at nogen herinde gives
specielle privilegier.

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Hvem? Jeg er vist ikke stødt på ham.

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

"Henning eller kaos"?

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Jeg er DYBT forundret over holdningen til f.eks. Bo Warming herinde:

Jeg fatter mildt sagt ikke denne "vi accepterer alle minoriteter på nær Bo
Warming"-holdning.

Jeg har snakket med ham over telefonen og han er temmelig undrende over at
han tilsyneladende er den eneste, som ikke må skrive i denne gruppe?

Han er f.eks. mere tolerant end undertegnede hvad angår pædofile og alligeve
l jorder folk ham ved klager til indbyder, ligesom John Sahl - der som
Tiscali-ansat burde være aldeles inhabil - tilsyneladende har misbrugt sin
stilling til at få ham lukket.

Dèt I her ønsker er ikke en åben Usenetgruppe, men derimod en lukket
Groupcare-gruppe. Så kan i klappe hinanden på ryggen og isolere Jer fra
omverdenen, hvis ikke kan tåle at folk stiller spørgsmål "der ikke må
stilles".

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

"Nogle har mere stemmeret end andre?"

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Nå, I bestemmer altså, hvad man må skrive indenfor emnet "seksualitet"?

Hvilke tabuer er der? Skal de ikke for en sikkerheds skyld nedfældes i
fundatsen?

Det her er for mig at se udtryk for hylende dobbeltmoral: Pædofile må gerne
skrive herinde, så folk kan ynke dem for de skal jo "selvfølgelig"
accepteres, men hvis Bo W. skriver nogle lettere kringlede indlæg om
seksualitet så skal han straks lukkes hos udbyderen?

At I vil gøre denne gruppe til et andet TVIND-foretagende, hvor folk skal
mobbes, hvis de bryder visse af Jer definerede ideologiske tabuer er sådan
set jeres eget problem, jeg vil bare lige påpege at I er godt på vej ud imod
fuldstændig at ødelægge "jeres egen" gruppe.

Det er jo det rene "Kammerat Napoleon"...

Anders Peter Johnsen

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-02 10:16

Anders Peter Johnsen <anderspj@post.tele.dk> wrote:
> Jeg fatter mildt sagt ikke denne "vi accepterer alle minoriteter på
> nær Bo Warming"-holdning.

Det er ikke Bo Warming man har noget imod, men hans off-topic
postings.

> Jeg har snakket med ham over telefonen og han er temmelig undrende
> over at han tilsyneladende er den eneste, som ikke må skrive i denne
> gruppe?

Og mig bekendt er der ingen her inde som naegter Bo at skrive i gruppen,
bare han holder sig on-topic.

> [...]
> - der som Tiscali-ansat burde være aldeles inhabil - tilsyneladende
> har misbrugt sin stilling til at få ham lukket.

Der er vist noget du har misforstaaet. Jeg havde _intet_ at goere med
Bo's lukning. Den klage jeg skrev blev sendt efter han var blevet lukket.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-02 10:38

Wed, 31 Jul 2002 10:57:01 +0200, skrev "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post.tele.dk>:

>Hvem? Jeg er vist ikke stødt på ham.

Jeg har da ellers »skældt« dig ud to gange for et par dage
siden...

From: Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
Newsgroups: dk.snak.seksualitet
Subject: Re: Anders Peter Johnsen politianmeldt
Date: Sat, 27 Jul 2002 04:58:20 +0200

From: Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>
Newsgroups: dk.snak.seksualitet
Subject: Re: OT: Ønske om fred til at diskutere i
dk.snak.seksualitet
Date: Sat, 27 Jul 2002 06:13:40 +0200

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-02 11:42

> Jeg har da ellers »skældt« dig ud to gange for et par dage
> siden...

Det vil jeg ikke mene. Du har irettesat mig på en aldeles høflig og sober
måde.

Netop fordi du har en udmærket pointe i at jeg muligvis er OT.

Til gengæld må jeg sige at jeg ikke forstår hvorfor folk tilsvarende vil
lukke Bo W's forbindelse, når han har skrevet 5 indlæg, der IMHO synes on
topic nok til at blive sendt til denne gruppe og ikke i andre.

Er der nogen af jer, der kan give nogle konkrete eksepler på HELE indlæg (og
ikke bare enkelte linjer) der kan betragtes som OT?

I teorien er bare een linje da nok til netop at legitimere et helt indlæg,
hvis resten af indholdet i nogens øjne og af uransagelige årsager menes OT?

Anders Peter Johnsen

Fra : Anita

Dato : 31-07-02 12:53

"Anders Peter Johnsen" skrev

> [...]
indlæg (og
> ikke bare enkelte linjer) der kan betragtes som OT?

Problemet er at mange af de BW-indlæg (jeg beklager, at jeg tillader
mig at udtale mig, selvom jeg ikke har læst BW's indlæg de sidste
uger) jeg har læst er lige omvendt af det du beskriver. Nemlig 2
linjer on topic og resten off topic. Og jeg synes ikke et indlæg har
sin berettigelse bare fordi 2% af teksten strejfer noget om
seksualitet, mens resten er politik eller religion. Så bør indlægget
postes i en gruppe hvor de resterende 98% hører hjemme.

> I teorien er bare een linje da nok til netop at legitimere et helt
indlæg,
> hvis resten af indholdet i nogens øjne og af uransagelige årsager
menes OT?

Det er jeg ikke enig i. For hvis det skulle være sådan, ville næsten
alle indlæg skulle sendes i adskillige grupper, hvilket ville medføre
et enormt rod.

Venlig hilsen Anita

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-02 13:08

"Anita" <anita@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Problemet er at mange af de BW-indlæg (jeg beklager, at jeg tillader
> mig at udtale mig, selvom jeg ikke har læst BW's indlæg de sidste

Så gør det.

> jeg har læst er lige omvendt af det du beskriver. Nemlig 2
> linjer on topic og resten off topic.

Manden har svært ved at begrænse sig til snævert at diskutere seksualitet
uden at inddrage seksualitetens berøring med politiske og religiøse
normer...

Og jeg synes ikke et indlæg har
> sin berettigelse bare fordi 2% af teksten strejfer noget om
> seksualitet, mens resten er politik eller religion.

Er det OT at diskutere politiske og religiøse aspekter af seksualitet?

Dèt forstår jeg ikke, for det ville være MI.DST lige så OT at skrive samme
indlæg i de grupper, der findes om politik og religion.

> Så bør indlægget
> postes i en gruppe hvor de resterende 98% hører hjemme.

Det er for mig at se helt unødvendigt OG praktisk umuligt at praktisere en
så hård adskillelse.

> [...]
>
> Det er jeg ikke enig i. For hvis det skulle være sådan, ville næsten
> alle indlæg skulle sendes i adskillige grupper, hvilket ville medføre

Ja, han skulle dermed netop krydsposte til nogle andre grupper, hvor
indlæggene var endnu mere OT?

Anders Peter Johnsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-07-02 13:16

> Manden har svært ved at begrænse sig til snævert at diskutere
> seksualitet uden at inddrage seksualitetens berøring med politiske og
> religiøse normer...

hvilket der tydeligt står i fundatsen bør undgåes og hører til i andre
grupper........

> Er det OT at diskutere politiske og religiøse aspekter af seksualitet?

ja ifølge fundatsen hvor der står:
Diskussioner omkring politik eller religiøs holdning til sex, bør ikke
foregå i dk.snak.seksualitet. Til dette kan anbefales følgende grupper:
dk.politik og
dk.videnskab.teologi samt dk.livssyn og grupperne herunder.

> Dèt forstår jeg ikke, for det ville være MI.DST lige så OT at skrive
> samme indlæg i de grupper, der findes om politik og religion.

hvorfor?? hvis det omhandler den politiske eller teologiske tilgang til sex?

> Det er for mig at se helt unødvendigt OG praktisk umuligt at
> praktisere en så hård adskillelse.

ikke umuligt nej.... jeg mener ikke det er for meget forlangt at ca 50% af
indholdet bør være on-topic i et indlæg i en bestemt gruppe..... det giver
stadig mere end rigelig spillerum.....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-07-02 18:52

Wed, 31 Jul 2002 12:42:23 +0200, skrev "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post.tele.dk>:

>Det vil jeg ikke mene. Du har irettesat mig på en aldeles høflig og sober
>måde.

Læg mærke til gåseøjene ved »skældt«, det betyder, at det ikke
skal tages så bogstaveligt.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-08-02 15:53

"Anders Peter Johnsen" wrote

> Er der nogen af jer, der kan give nogle konkrete eksepler på HELE
> indlæg (og ikke bare enkelte linjer) der kan betragtes som OT?

Hvad med indlægget om det alternative toilet?

> I teorien er bare een linje da nok til netop at legitimere et helt
> indlæg, hvis resten af indholdet i nogens øjne og af uransagelige
> årsager menes OT?

Nej.

Fra : Anita

Dato : 31-07-02 12:42

"Anders Peter Johnsen" skrev

> Nej. Det er for mig at se for let at misbruge imod "uønskede"
skribenter.

Det handler om tillid. Og selv Henning og Knud er "blot" mennesker og
kan, som alle vi andre, lave fejltagelser.

> Det skal du da helt sikkert! Jeg forstår bare ikke at nogen herinde
gives
> specielle privilegier.

Det er vel heller ikke meningen. Pointen er vel bare at det eneste en
vejleder kan gøre er at vejlede. Der er ingen sanktionsmuligheder,
hvis folk ikke ønsker at følge vejlederens råd.

> Hvem? Jeg er vist ikke stødt på ham.

Han "råber" ikke så højt, men kommer ofte med diskrete vejledninger.

> "Henning eller kaos"?

Nej. "Vejledning eller kaos"?

> [...]
over at
> han tilsyneladende er den eneste, som ikke må skrive i denne gruppe?

Ingen har sagt, at han ikke _må_ skrive i denne gruppe. Nogle så helst
at han lod være, men ingen kan forhindre ham i det.

> Han er f.eks. mere tolerant end undertegnede hvad angår pædofile og
alligeve
> l jorder folk ham ved klager til indbyder,

Vi har UTALLIGE gange henstillet BW om at overholde visse ret simple
regler, såsom at holde emnet, undlade utallige OT citater, undlade at
spamme folk privat osv. Intet af dette har BW ønsket at imødekomme, så
er det vel ikke underligt at man bliver lettere irriteret?

> ligesom John Sahl - der som
> Tiscali-ansat burde være aldeles inhabil - tilsyneladende har
misbrugt sin
> stilling til at få ham lukket.

Det er da en grov anklage, jeg håber du har dine kilder iorden, inden
du hæfter den slags på folk?

> [...]
fra
> omverdenen, hvis ikke kan tåle at folk stiller spørgsmål "der ikke

Og du er bange for, at du ikke må være med? Synes det er en latterlig
påstand. Grupperne er da åbne for alle og alle meninger er velkomne,
så længe de holder sig nogenlunde til emnet og holder en ordentlig
tone.

> "Nogle har mere stemmeret end andre?"

Det er vel ikke underligt at det er brugerne af denne gruppe, der
ønskes hørt i en debat, der vedrører gruppens videre færd. Det ville
være ret underligt at spørge henne i dk.marked, hvad de synes om
vejledninger i dss, ikke?

> Nå, I bestemmer altså, hvad man må skrive indenfor emnet
"seksualitet"?

Hvem I ?

> Hvilke tabuer er der? Skal de ikke for en sikkerheds skyld nedfældes
> fundatsen?

Der er ingen tabuer, så længe de holder sig til emnet, og ikke fx.
politik eller religion eller whatever.

> Det her er for mig at se udtryk for hylende dobbeltmoral: Pædofile
må gerne
> skrive herinde, så folk kan ynke dem for de skal jo "selvfølgelig"
> accepteres,

Der er da aldrig én der har sagt at "pædofil-modstandere" ikke må
skrive deres mening i dss, så jeg forstår ikke hvorfor du føler dig SÅ
ramt? Vi er her vel for at debattere, hvilket ville være ubeskriveligt
kedeligt, hvis vi alle var enige.

> men hvis Bo W. skriver nogle lettere kringlede indlæg om
> seksualitet så skal han straks lukkes hos udbyderen?

Lettere kringlede. Det er da vist årets underdrivelse.

> [...]
ud imod
> fuldstændig at ødelægge "jeres egen" gruppe.

Ideologiske tabuer? Jeg kan på ingen måde følge dig. Jeg synes det er
en god gruppe, der accepterer nye skribenter lyn-hurtigt, hvis bare
nogle få spilleregler overholdes. Det burde ikke være så besværligt.

Venlig hilsen Anita

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-02 13:22

> "Anders Peter Johnsen" skrev

> skribenter.
>
> Det handler om tillid. Og selv Henning og Knud er "blot" mennesker og
> kan, som alle vi andre, lave fejltagelser.

Det er stadig for let at misbruge.

> [...]
> vejleder kan gøre er at vejlede. Der er ingen sanktionsmuligheder,
> hvis folk ikke ønsker at følge vejlederens råd.

Nå, ikke?

Har du egentlig læst hvordan Henning har planlagt at annektere dk.snak.snik
som "skraldespand" for dem, han ikke gider at høre på i dss?

Det er temmelig skandaløst, som der er een i dk.admin.netikette, der ganske
rigtigt påpeger.

> Han "råber" ikke så højt, men kommer ofte med diskrete vejledninger.

Han har tænkt sig at FUTTE folk efter eget subjektive skøn?

> Nej. "Vejledning eller kaos"?

Fascismens hovedargument: "Ordnung muss sein."

> nær Bo

> over at
>
> Ingen har sagt, at han ikke _må_ skrive i denne gruppe. Nogle så helst
> at han lod være, men ingen kan forhindre ham i det.

Han kan ellers fortælle nogle spændende historier om "tålt ophold" i dss?

> alligeve
>
> Vi har UTALLIGE gange henstillet BW om at overholde visse ret simple
> regler, såsom at holde emnet, undlade utallige OT citater, undlade at
> spamme folk privat osv.

Det er han holdt op med. Det skyldes en allerede undskyldt fejl fra hans
side, at han er kommet til at besvare privat i stedet for i gruppen, siger
han.

> Intet af dette har BW ønsket at imødekomme, så
> er det vel ikke underligt at man bliver lettere irriteret?

Kan du ikke give mig et par helt konkrete eksempler?

Desuden er det foragteligt at folk klager UDEN først at advare om det,
endsige blot nævne det, når de gør det?

Er dèt netikette?

> misbrugt sin
>
> Det er da en grov anklage, jeg håber du har dine kilder iorden, inden
> du hæfter den slags på folk?

Det er Bo W's påstand på baggrund af privat snak med John Sahl.

> [...]
> påstand. Grupperne er da åbne for alle og alle meninger er velkomne,
> så længe de holder sig nogenlunde til emnet og holder en ordentlig

Aha. Så kan man jo bruge "ordentlig tone" meget elastisk, ikke?

> [...]
> ønskes hørt i en debat, der vedrører gruppens videre færd. Det ville
> være ret underligt at spørge henne i dk.marked, hvad de synes om

Læs hvad Henning skriver: Det er ikke forundt VISSE personer at stemme.

> "seksualitet"?
>
> Hvem I ?

"Vejlederne".

> Der er ingen tabuer, så længe de holder sig til emnet, og ikke fx.
> politik eller religion eller whatever.

Det kan ikke altid adskilles.

> må gerne
>
> Der er da aldrig én der har sagt at "pædofil-modstandere" ikke må
> skrive deres mening i dss, så jeg forstår ikke hvorfor du føler dig SÅ
> ramt?

På Bo Ws vegne.

>Vi er her vel for at debattere, hvilket ville være ubeskriveligt
> kedeligt, hvis vi alle var enige.

Det er jeg glad for at du synes!

> Lettere kringlede. Det er da vist årets underdrivelse.

Du læser jo ikke engang hans indlæg og udtaler dig alligevel om dem?

Det skal til hans forsvar siges at han direkte har spurgt mig om råd til
hvordan han undgår at få problemer med sine indlæg.

Og dem har jeg givet ham, og dem har han tilsyneladende handlet efter.

Det drejer sig om at han skriver mere sammenhængende, formulerer helt
konkrete spørgsmål/temaer og holder sig til eet emne af gangen, men jeg kan
godt forstå, hvis det er svært for manden pludselig at skulle ændre stil.

> [...]
> en god gruppe, der accepterer nye skribenter lyn-hurtigt, hvis bare
> nogle få spilleregler overholdes. Det burde ikke være så besværligt.

Jeg er bekymret over noget, jeg nærmest opfatter som et gruppeoverfald på
manden og hans internetforbindelse.

Anders Peter Johnsen

Fra : Anita

Dato : 31-07-02 13:59

"Anders Peter Johnsen" skrev

> Det er stadig for let at misbruge.

Det kan du eller jeg ikke forhindre, der må vi stole på de folk vi nu
engang vælger som vejledere. Og mener man ikke de lever op til
ansvaret kan man oplyse dem om årsagen til sin utilfredshed.

> Har du egentlig læst hvordan Henning har planlagt at annektere
dk.snak.snik
> som "skraldespand" for dem, han ikke gider at høre på i dss?

Næh... det har jeg ikke. Men jeg er også helt sikker på at man ikke
løber ind i problemer med vejlederne hvis man opfører sig nogenlunde
efter bogen.

> Han har tænkt sig at FUTTE folk efter eget subjektive skøn?
Øh nå?

> Fascismens hovedargument: "Ordnung muss sein."
Hmm.... kender jeg intet til, taler ikke engang tysk, så jeg melder
pas.

> Han kan ellers fortælle nogle spændende historier om "tålt ophold" i
dss?
Spørger du mig? Jeg betvivler ikke at BW kan "spændende" historier om
ALT.

> [...]
hans
> side, at han er kommet til at besvare privat i stedet for i gruppen,

Handling vejer tungere end ord.

> Kan du ikke give mig et par helt konkrete eksempler?

Selv efter at jeg og flere andre har bedt ham ikke medsende kopi til
afsender privat, sker det utallige gange. Han forklarer det med en
opsætning der gør det, hvor han manuelt skal slette adressen i
cc-feltet. Fair nok, men så find da ud af at ændre den opsætning, det
ville enhver anden have gjort.

> Desuden er det foragteligt at folk klager UDEN først at advare om
det,
> endsige blot nævne det, når de gør det?
>
> Er dèt netikette?

Ja har ikke klaget over nogen, jeg aner end ikke hvordan man gør. Jeg
har henstillet min utilfredshed til kilden, det blev imidlertid
overhørt og ikke respekteret.

> Det er Bo W's påstand på baggrund af privat snak med John Sahl.

Og du tror på alt hvad BW siger? Manden læser ekstra bladet for
pokker.

> Aha. Så kan man jo bruge "ordentlig tone" meget elastisk, ikke?

Det synes jeg ikke er specielt elastisk. Jeg tror de fleste kan se,
hvornår folk træder over "stregen for ordentlig tone".

> Læs hvad Henning skriver: Det er ikke forundt VISSE personer at
stemme.

Ja, hvis de VISSE personer kommer fra en anden gruppe. Er det så
underligt?

> "Vejlederne".

De bestemmer da ikke emnerne, der er jo nedskrevet hvilke emner der
accepteres.

> Det kan ikke altid adskilles.

Så er det da sjovt, at 99% af de personer, der skriver i gruppen godt
kan finde ud af det.

> På Bo Ws vegne.

Han kan vel tale for sig selv?

> Du læser jo ikke engang hans indlæg og udtaler dig alligevel om dem?

Jeg har skam læst masser af hans indlæg, ellers havde jeg heller ikke
udtalt mig.

> [...]
jeg kan
> godt forstå, hvis det er svært for manden pludselig at skulle ændre

Klart, men så længe han i det mindste forsøger, så er der fuld respekt
herfra. Men det er jo bare en skam, at det kun er bestemt udvalgte
personer han vil lytte til. Havde han nu taget mod råd og vejledning
fra starten af, havde der aldrig været skyggen af et problem.

> Jeg er bekymret over noget, jeg nærmest opfatter som et
gruppeoverfald på
> manden og hans internetforbindelse.

Gruppeoverfald? Vi er da individuelle personer med individuelle
meninger. At flere mener det samme er jo ikke forbudt. Jeg mener at BW
selv har bragt sig i den situation han er i nu. Jeg synes folk har
forsøgt i en pæn og ordentlig tone at give vejledning og tilkende give
deres utilfredshed med dele af hans indlæg. Dette har han ikke været
specielt lydhør overfor. Hvilket har medført en hårde tone fra
enkelte.

Iøvrigt troede jeg ikke at hele denne "vejleder eller ej" diskussion
handlede om BW, men om gruppen som sådan... derfor hopper jeg fra her.

Venligst Anita

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-08-02 15:20

"Anita" <anita@stofanet.dk> wrote in message

> Og du tror på alt hvad BW siger? Manden læser ekstra bladet for
> pokker.

Dén bemærkning siger mere end noget andet om dig, Anita, og det er ikke
tænkt positivt

--
-Jens B. (Der snart brækker sig over dss)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 15:23

Jens Bruun <bruun_jens@bruun.com> wrote:

> -Jens B. (Der snart brækker sig over dss)

skal jeg holde en balje frem for dig?? )

det er sjovt som du har skiftet retning jens.... da BW lagde ud med sine
skriverier var du en af dem der var mest højlydte i din utilfredshed.... og
nu er det lige pludselig ok?

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-08-02 19:27

> det er sjovt som du har skiftet retning jens.... da BW lagde ud med sine
> skriverier var du en af dem der var mest højlydte i din utilfredshed....
og
> nu er det lige pludselig ok?

Jeg har ikke skiftet en skid retning, og det vil du også vide, hvis du havde
læst mine indlæg. Jeg har derimod fået rigeligt af selvtilfredshed og
hykleri og bl.a. din kære partners negative udgydelser. En ny skribent
beskrev meget rammende denne ng som sammenspist, og det er lige sådan,jeg
oplever den i disse dage. Jeg vil til enhver tid forbeholde mig ret til at
kill-filtre skribenter som BW, men jeg forbeholder mig ved gud også retten
til at forsvare deres ret til at benytte dette medie på lige fod med alle os
andre. Jeg har _aldrig_ givet udtryk for andet, så lad venligst være med at
skyde mig i skoene, at jeg er en vendekåbe, tak.

--
-Jens B. (der håber, vi snart kan snakke sammen som "i gamle dage")

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 20:13

> [...]

> Jeg har _aldrig_ givet udtryk for andet, så lad venligst være med at
> skyde mig i skoene, at jeg er en vendekåbe, tak.

jeg skyder intet i den retning i dine sko....
nu er jeg bare gentagne gange faldet over dette indlæg skrevet af dig den
28/6 2002 kl 08.53

så det virkede mig bare en anelse underligt at du pludselig virker som BW's
fortaler og endda poster indlæg for ham når det ikke er så længe siden du
sagde at du ikke ville reagere på hans indlæg...... det var såmænd det
hele...

jeg er ked af hvis du misforstod, men du må kunne se hvordan det hele ser
lidt ud udefra.....

Fra : John Sahl

Dato : 02-08-02 20:22

> [...]
> som BW, men jeg forbeholder mig ved gud også retten til at forsvare
> deres ret til at benytte dette medie på lige fod med alle os andre.

På lige fod med alle os andre. Det er jo lige netop det vi kæmper for.

Tak Jens, jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
http://www.MandeZonen.dk når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Jeannette

Dato : 02-08-02 21:54

Med mulighed for at blive skældt ud, tillader jeg mig at skrive følgende
mail.

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

"Jens Bruun" <bruun_jens@bruun.com> skrev i en meddelelse

Osv osv osv...

En eller anden der har tjek på det der med at FUTTE, ...gider du lige?? Så
er du sød.
Deres diskussion har intet med seksualitet at gøre!!!

Venlig hilsen

Jeannette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 22:06

Jeannette <nette98get2net@hotmail.com> wrote:
> [...]

> lige?? Så er du sød.
> Deres diskussion har intet med seksualitet at gøre!!!

du har helt ret
hvorfor i alverden skal du skældes ud for det.....
det eneste problem er jo bare at det er lidt uvist hvor den skal futtes
hen*G*
meeen jeg vælger nok at gøre som jeg mener er rigtigst ud fra at det er
svært at finde den rette gruppe...

fut: dk.snak.snik

ps.... vil du have et kursus kan du bare smide mig en mail )

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-08-02 16:11

"Anders Peter Johnsen" wrote

Jeg regner med at videre debat om de emner jeg har skrevet om vil pas-
se bedst i dk.admin.netikette, derfor har jeg sat opfølgning til den
gruppe.

> "Anita" skrev

> Det er stadig for let at misbruge.

Hvad er det for noget misbrug du tænker på?

> Nå, ikke?

Ikke nogle sanktionsmuligheder alle andre deltager i DSS ikke har.

> Har du egentlig læst hvordan Henning har planlagt at annektere
> dk.snak.snik som "skraldespand" for dem, han ikke gider at høre på i
> dss?

Det er et fjollet forslag, netikette diskuteres bedst i .netikette.

> Han har tænkt sig at FUTTE folk efter eget subjektive skøn?

Ja, det har virket fint hidtil.

> Fascismens hovedargument: "Ordnung muss sein."

Du har vist meget med at putte ting ind i kasser og overgeneralisere?

> Det er han holdt op med. Det skyldes en allerede undskyldt fejl fra
> hans side, at han er kommet til at besvare privat i stedet for i
> gruppen, siger han.

Det er sådan set ligegyldigt at han har undskyldt på forhånd, det er
en uvane at sende kopier af sine indlæg til folks postkasser. Hvis de
er interesseret i at læse indlægget, skal de nok finde det her i grup-
pen.

> Desuden er det foragteligt at folk klager UDEN først at advare om
> det, endsige blot nævne det, når de gør det?

Jeg kan ikke se nogen som helst grund til at kontakte Bo, hvis jeg
mener det er relevant at bede udbyderen om at læse kundebetingelserne
højt for Bo.

> Er dèt netikette?

Hønen eller ægget? Er det netikette at sende offtopic indlæg?

> Aha. Så kan man jo bruge "ordentlig tone" meget elastisk, ikke?

Det kan man sagtens, men hvorfor skulle man?

> Læs hvad Henning skriver: Det er ikke forundt VISSE personer at
> stemme.

Ja, alle de person som ikke deltager i gruppen. De har selv valgt ikke
at deltage, der er ingen som afholder dem fra at deltage i gruppen.

> På Bo Ws vegne.

Det er sørme også synd for Bo, not. Hvordan har han fået dig overbe-
vist om at hans side af historien er den korrekte?

Finder du det ikke underligt, at så mange andre skribenter i andre
grupper også ruller med øjnene når talen falder på BW, samtidig med
at Bo lader som om han er en forfulgt uskyldighed?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 31-07-02 15:04

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d47a65d$0$73494$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
undrende over at
> han tilsyneladende er den eneste, som ikke må skrive i denne

BW må gerne skrive i gruppen. Men det er uønsket at han
sammefletter meget politik og andet uvæsen i de indlæg han poster
herinde. Han kunne snildt copiere og paste og sende det relevante
med samt tilskrivelser til de andre grupper han ynder at debatter
i.

For mit eget vedkommende bruger jeg en adfærdsregulerende tilgang.
Jeg ignorerer simpelhen indlæg med uvæsentlige emner for DSS (
kaldes udslukning) - hvilket jeg vil foreslå alle andre debattører
herinde at gøre også.

Et forslag til nye som gamle DSS´ere:

"Undlad at svare på alle indlæg der indeholder urelevant stof for
denne gruppe - og lad vejlederne være de eneste der svarer. Hvis
samme person skriver on topic indlæg så svar venligt, og undlad
kommentarer om andre uheldige indlæg."

> [...]
Jer fra
> omverdenen, hvis ikke kan tåle at folk stiller spørgsmål "der

Der er ingen spørgsmål der ikke må stilles, de skal blot ikke
stilles her ;)

Kærlige hilsner
J¤mfruen) som holder meget af denne gruppe

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-08-02 15:51

"Anders Peter Johnsen" wrote

> "Henning" skrev

> Nej. Det er for mig at se for let at misbruge imod "uønskede"
> skribenter.

Misbrug?

> Det skal du da helt sikkert! Jeg forstår bare ikke at nogen herinde
> gives specielle privilegier.

Hvilke specielle privilegier har de faste vejledere?

> Hvem? Jeg er vist ikke stødt på ham.

Knud Gert Ellentoft.

> Jeg er DYBT forundret over holdningen til f.eks. Bo Warming herinde:

Der er masser af plads til Bo, hvis han blot vil efterleve fundatsen.

> Jeg fatter mildt sagt ikke denne "vi accepterer alle minoriteter på
> nær Bo Warming"-holdning.

Du ser personforfølgelse hvor der ikke er nogen.

> Jeg har snakket med ham over telefonen og han er temmelig undrende
> over at han tilsyneladende er den eneste, som ikke må skrive i denne
> gruppe?

Han må skrive til han bliver blå i hovedet, sålænge indlæggene er on-
topic.

> Han er f.eks. mere tolerant end undertegnede hvad angår pædofile og
> alligeve l jorder folk ham ved klager til indbyder,

Bo blev jordet langt kraftigere, forrige gang han viste interesse for
at poste offtopic i denne gruppe.

> ligesom John Sahl - der som Tiscali-ansat burde være aldeles inhabil
> - tilsyneladende har misbrugt sin stilling til at få ham lukket.

Det virker ikke som om du har særlig stor erfaring med at skrive til
en abuse-afdeling. Det er meget sjældent at kontoer lukkes/spærres på
baggrund af en enkelt klage. Det er meget sjældent at kontoer lukkes/
spærres første gang udbyderen har modtaget klager.

Man skal faktisk gøre en ret stor indsats, for at blive sparket ud af
en udbyder. Bo har vist efterhånden været kunde hos alle udbydere i
DK, han er meget flittig.

> Nå, I bestemmer altså, hvad man må skrive indenfor emnet "seksu-
> alitet"?

Ja, bl.a. gider vi ikke høre på politik og religion i forbindelse med
seksualitet, det kan passende diskuteres i grupperne oprettet til det
formål.

> Hvilke tabuer er der? Skal de ikke for en sikkerheds skyld nedfældes
> i fundatsen?

Er der noget bestemt du gerne vil have tilføjet fundatsen?

Fra : Tomas O.

Dato : 02-08-02 00:29

Anders Peter Johnsen skrev:

> "Henning" <h2m@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Det er for mig at se for let at misbruge imod "uønskede"
> skribenter.

Jeg siger JA fordi det har fungeret siden gruppens oprettelse og
den eneste grund til at det ikke funker nu er offtopic indlæg fra
Peter Juhl BW og Ejvind Kruse.

Ja.

> Det skal du da helt sikkert! Jeg forstår bare ikke at nogen
> herinde gives specielle privilegier.

Det er bestemt ikke et privilegie at være valgt vejleder.. det er
øretævernes holdeplads! Man skal deltage i admin grupperne og man
er generelt temmelig udskældt af alt og alle.. privilegium min
bare...

> Hvem? Jeg er vist ikke stødt på ham.

Læs tråden igen

> "Henning eller kaos"?

Nej faste vejledere eller kaos..been there done that..

> Jeg er DYBT forundret over holdningen til f.eks. Bo Warming
> herinde:
>
> Jeg fatter mildt sagt ikke denne "vi accepterer alle
> minoriteter på nær Bo Warming"-holdning.

HALLO jorden kalder igen igen.. han ER accepteret hans OT indlæg
er IKKE! Det er sgu da for helvede da BW offtopic lort der gr at
denne gruppe snart liger en stille død for jeg er ved at nå dertil
hvor jeg snart ikke gider være her mere. Her er bøvl og ballade i
et bankende køre og det hele begyndte med BW offtoic indlæg.

> Jeg har snakket med ham over telefonen og han er temmelig
> undrende over at han tilsyneladende er den eneste, som ikke
> må skrive i denne gruppe?

HALLO.. ynk ynk ynk.. manden er et fæ. Han kan da skreive så
tiosset han vil i ALLE grupper bare han holder dsig ON topic. Det
kan manden ikke finde ud af .. jeg prøvede at skrive fornuft til
ham herinde i 3 mdr og opgav. Han fatter bare nada. Han er en
demagogisk platteheimer. Atdu falder for hans crap er mig en gåde.

> [...]
> indbyder, ligesom John Sahl - der som Tiscali-ansat burde
> være aldeles inhabil - tilsyneladende har misbrugt sin

Han bliver kun lukket fordi han ikke overholder sin
abbonementsbetingelser.. det er fandme ingen andres skyld end hans
egen så tør den lort af på ham selv og ikke på os!

> [...]
> og isolere Jer fra omverdenen, hvis ikke kan tåle at folk
> stiller spørgsmål "der ikke må stilles".

Nej jeg tror netop at BW indlæg forhindrer nye tilkomere forid her
er så forbandet meget larm og lorteindlæg der er offtopic at ingen
snart kan tage denne gruppe seriøst mere, undertegnede inklusive.

> "Nogle har mere stemmeret end andre?"

Nej læs igen i tråden. alle der har skrevet et indlæg der er
ontopic har en stemme!

> Nå, I bestemmer altså, hvad man må skrive indenfor emnet
> "seksualitet"?

Sex og samliv! læs fundatsen.. BW's politiske rablerier og hans
citater har intet med seksualitet og samliv at gøre. Hans indlæg
so har startet hele dette cirkus er ofstet kun 10 % offtopic og
efter 3 mdr hvor jeg forsøgte.. glemt det jeg gider kraftedeme
ikke gentage mig selv!

> Hvilke tabuer er der? Skal de ikke for en sikkerheds skyld
> nedfældes i fundatsen?

Der er ingen tabuer.. slå det op i ordbopgen du bruger ordet
forkert. Der er fopr helvede da ligesom ude i det virkelige liv
visse regler for almen sømelig opførsel.. og de er fandenpikkeme
ikke overholdt herinde for tiden af Pether Juhl Ejvind og BW og
jeg gider kraftedeme heller ikke være 'sød' længere.

> [...]
> skal jo "selvfølgelig" accepteres, men hvis Bo W. skriver
> nogle lettere kringlede indlæg om seksualitet så skal han

Hallo.. kringlede indlæg? De er fulde af mundlort.. hvorfor
helvede tager han ikke bare en papkasse og stiller sig op i en
park og samler underskrifter så den demagog (BW) kan komme ind i
folketinget så vi andre kan saliipe for hans lorteindlæg. Jeg
skriver gerne under så har han 1 af de 20.000 han mangler for at
kunne stille op. For jeg slukker aligevel flimmeren når der er
politikere på skærmen.

> [...]
> ideologiske tabuer er sådan set jeres eget problem, jeg vil
> bare lige påpege at I er godt på vej ud imod fuldstændig at

Rend og hop. DU er en lorteudlukker.. du aner ikke hvad du
snakker om. Dette indlæg viser med alt tydelighed at du intet
fatter.

> Det er jo det rene "Kammerat Napoleon"...

Og du slikker en demgog i røven. Gæt selv hvilken.

Rend mig i røven for en gang lort der foregår i denne gruppe!

Tomas

Fra : Kirstine

Dato : 02-08-02 07:50

In article <Xns925EF1461509IMP@teledanmark.dk>, tfo@gmx.net says...
> [...]

> øretævernes holdeplads! Man skal deltage i admin grupperne og man
> er generelt temmelig udskældt af alt og alle.. privilegium min

Jeg forstod Anders' kommentar lidt anderledes : at Henning tillader andet
og mere fra de faste skribenter, inden han vejleder.

Det er også min opfattelse, at de faste skribenter kan tillade sig mere,
inden de vejledes eller futtes...omvendt tror jeg ikke, at det kan
undgåes. Det er altså anderledes, når chat eller off-topic kommer fra
nogle, som man ellers kender som seriøse og aktive skribenter. Og jeg
tror ikke på, at man kan opnå milimeter demokrati på usenet - så at
stræbe efter det, er IMO håbløst.

Wing skriver, at han opfatter gruppen som sammenspist og styret...tjah,
det er vel altid sådan, at de, der er mest aktive, har mest at sige om,
hvordan gruppen former sig. Vil man have indflydelse, må man deltage. Jeg
oplever nu ikke, at der ikke er plads til nye - tværtimod. Selvom jeg
ikke er så aktiv herinde, så har jeg bestemt ikke glemt, hvor godt jeg
blev modtaget, da jeg skrev første gang. Og selvom jeg har været væk i en
periode, så er det min opfattelse, at jeg er velkommen og tages seriøs,
når jeg vender tilbage.

Jeg ved godt, at bølgerne nogle gange går højt i dss - netop temperament
og passion er det, jeg sætter pris på og anser som det, der virkeligt
adskiller dss fra de andre usenetgrupper, jeg læser. Men jeg savner altså
det "rigtige" dss...hvor man debatterer, er uenige uden at det ender i
mudder, får helt nye inputs og lærer noget om andre mennersker. Jeg
håber, at denne debat vil ebbe ud sammen med hedebølgen

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 08:04

Kirstine <minipip@paradis.dk> wrote:
> Jeg håber, at denne debat vil ebbe ud sammen med
> hedebølgen

uh... det var da faktisk en smadder god forklaring på hvorfor folk har været
så irritable..... sådan lidt "LA - santa anas"ting*G*

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-08-02 15:35

Sabina Hertzum skrev:

Hej Sabina

Tak for sidst, det var hyggeligt.

> uh... det var da faktisk en smadder god forklaring på hvorfor folk
> har været så irritable..... sådan lidt "LA - santa anas"ting*G*

Jeg tror at du har fat i noget af det rigtige, med den tilføjelse: at
på grund af varmen har folk fået for lidt sex og er derfor i nusse-
underskud. Det er jo tit set før, at folk kan være i ubalance med sig
selv, når der ikke bliver nusset nok.

Hvad er "LA - santa anas"?
--
Husk nu at hælde masser af ris på Mark-afbrændingen og Vaniliepigen,
hvis du kan nå så højt i morgen (hvis det er i morgen). På forhånd

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 18:32

Peder Vendelbo Mikkelsen <pedervm@myrealbox.com> wrote:

> Hvad er "LA - santa anas"?

LA... nærmere betegnet Los Angeles....
der er så vidt jeg ved en gang om året hvor de blæser nogle ret hede vinde
ind over byen som kaldes "the santa ana winds" eller sådan noget i den
retning....
det er vist noget med at folk bliver totalt kuldrede i den tid vinden
blæser..... pga heden hedder det sig....

nu må du ikke hænge mig op på det*G* det er noget jeg har fra "Beverly Hills
90210"
)))))))))

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 18:34

> [...]

>hvis du kan nå så højt i morgen (hvis det er i morgen). På forhånd
>tillykke til Hr. og Fru Mark Thomas Gazel.

glemte lige denne her

det er skam i morgen det hele løber af staben... og bare rolig... risholdet
er i stilling når tiden er inde

Fra : Knold

Dato : 31-07-02 10:07

"Henning" skrev i en meddelelse

> derfor beder jeg gruppens skribenter at tage
> stilling til følgende:
>
> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

JA

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

JA

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

JA

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

JA

> Andet?

Jeg vil da godt udtrykke min tilfredshed med
og fulde støtte til at vi har valgte vejledere,
samt ud trykke min fulde tilfredshed med de
nuværende 2 og tilsidst opfordre til at en tredie
vælges. Det har der været tidligere og det gav
mindre "slip" når en af de 3 var borte i en kort
tid.

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Fuld støtte til dette.

> [...]
> optræder denne/disse officielt på hele gruppens
> vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Helt enig i denne måde at opfatte vejlederne på.

Jeg vil gerne takke Henning for at skære så klart
igennem og håber at dss igen kommer til at være
dss. Tak til H.P.Holm for at have inspiret Henning

Med venlig hilsen
Henrik

Fra : Ally

Dato : 31-07-02 10:14

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja!

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Ja!

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Ja!

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja!

> Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
> fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Fint med mig!

Ih, hvor jeg håber, det gode gamle dss vender tilbage!!!

De venligste hilsener

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 11:17

"Henning" wrote...

> [...]
> stilling til følgende:

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?

Nej.

Der findes ikke faste vejlederE, to af de tre faste vejleredE gider
ikke mere hvilket efterlader gruppen med dig og kun dig.

Der er ikke nogen grund til at være mange vejledere til at håndtere
denne gruppe med minder man regner/håber på totalt anarki, folk
der befolker en gruppe kan langt han af vejen holde selvjustits så
det er kun op til en officiel repræsentant at håndtere gentagne brud
på netikette etc.

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Nej.

Da jeg allerede i dit forsøg på at lave et "officielt" indlæg (dette) kan
se at du har meget svært ved at håndtere at nogle stiller spørgsmål
ved din måde at håndtere dit hverv vil, vil jeg nøjes med at henvise til
tidligere indlæg.

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Hvem ?

Skylder du ikke lige at nævne hvem, der tales om eller stemmer man
bare i blinde - måske det var sådan du blev valgt ?

Men ellers ville det være et udemærket byt hvis Kund overtog dine
vejleder forpligtelser.

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig og anarkiet
> får lov at råde.

Det er du jo på ingen måde sikker på vel - jeg har påpeget overfor
dig at du var en af de personer, som var med til at gøre tingene
værre så hvis du holder op med dine forsøg på vejledninger kan
det jo være at tingene fandt et normalt leje.

> [...]
> som valgt vejleder for gruppen, optræder jeg officielt på hele
> gruppens vegne, når jeg giver vejledninger!

Nej, der kan ikke bibeholdes status quo - det ville kræve at du kunne
præstere Tomas O og Peder Mikkelsen og det kan du ikke - så i
det mindste skal du præsentere 2 _andre_ kandidater.

> [...]
> smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne gruppe for at
> ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene an på?

Aktive og passive skribenter ?

Er "Gruppens deltagere" ikke nok ?

Skal du på forhånd udelukke bestemte personer fordi du er bange ?

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Nej.

Gruppens deltagere - aktive som passive har ret til at stemme.

Du ved ikke hvor mange, der faktisk følger gruppen.

> Andet?

En hel del - hvis du forsøger at optræde som en officiel repræsentant
ville det så ikke klæde dig at dit indlæg ikke var farvet af dine
personlige holdninger til nogle skribenter - man kunne jo næsten
komme til at tro at du forsøgte at forhindre nogle mennesker i at
komme til orde ?

Du antyder at anarki vil råde hvis du nedlægger dit hverv - kan du se
ind i fremtiden eller kører du bare skræmmekampange.

Ydeligere er der ikke skrevet noget om at sikre "stemmefusk" så jeg vil
da gerne gøre det nemt for mig selv og sige at mine stemmer gælder
gange 6.

/Peter

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-02 12:07

Peter Juhl <peter@post.tele.dk> wrote:
> Der findes ikke faste vejlederE, to af de tre faste vejleredE gider
> ikke mere hvilket efterlader gruppen med dig og kun dig.

Henning og Knud er vejlederE.

> Men ellers ville det være et udemærket byt hvis Kund overtog dine
> vejleder forpligtelser.

Han har vel nok at se til allerede.

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 12:06

"John Sahl" wrote...

> Han har vel nok at se til allerede.

Jeg tror ikke det bliver en større arbejdsbyrde.

/Peter

Fra : John Sahl

Dato : 31-07-02 12:12

Peter Juhl <peter@post.tele.dk> wrote:
> Jeg tror ikke det bliver en større arbejdsbyrde.

Det ved vi saa ikke.

Jeg glemte forresten at oenske dig velkommen til dk.snak.seksualitet,
jeg ser frem til en masse velskrevne og on-topic indlaeg fra dig i
fremtiden.

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 12:12

"John Sahl" wrote...

> Det ved vi saa ikke.
>
> Jeg glemte forresten at oenske dig velkommen til dk.snak.seksualitet,
> jeg ser frem til en masse velskrevne og on-topic indlaeg fra dig i
> fremtiden.

Ja, vi skal nok få det sjovt.

/Peter

Fra : Vanillepigen

Dato : 31-07-02 11:35

Henning wrote:

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Uha - det kan vi ikke have

> [...]
> klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
> optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg

Du og Knud har min fulde opbakning.

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Det hører ingen steder hjemme.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja.

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Og dette kendetegn synes jeg bestemt vi skal holde fast i. Især i lyset af
de sidste par mdr. debat eller mangel på samme.

> Kort sagt: Vælges en eller flere vejledere i gruppen,
> optræder denne/disse officielt på hele gruppens
> vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Yepper.

Mvh Kristine.

Fra : Michael

Dato : 31-07-02 11:44

Ja.

Ja.

Ja.

Bliv!

Og det fungerede fint før i tiden!

Ja.

Hvorfor er der så mange protester imod at et par personer "vejleder" og og
hjælper folk med at være opmærksomme på deres indlæg?? Det fungere meget
meget fint før i tiden! Og der lagde man netop også dårligt mærke til at der
_var_ vejledere! Der behøvede de nemlig ikke vejlede folk særlig meget,
fordi dem der skrev i gruppen havde ontopic emner o.s.v.! Så hvis vi stadig
kunne få det til at virke ser jeg da INGEN grund til at vi sku smide Henning
og Knud væk! For da jeg startede med at læse med her for et års tid siden,
vidste jeg da ikke at der var vejledere herinde, fordi det ikke var
nødvendigt! Der var bare en der en gang i mellem huskede folk på deres
citatteknik o.s.v.

Keep it up Henning og Knud.

Mvh
Michael

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-07-02 11:37

[Henning | Wed, 31 Jul 2002 04:49:01 +0200]

>1. Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
JA (desværre)

>2. Skal jeg fortsætte?
JA (tak)

>3. Skal Knud fortsætte?
JA (tak)

>Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
>og anarkiet får lov at råde.

Ja, desværre. De fleste grupper burde kunne fungere anerkistisk, men
vores gruppe har vist et emne der tiltrækker de væste troll'er :(

>4. Enige i dette synspunkt: Kun aktive skribenter med flere seriøse
JA (for pokker

René
www.rene.hjorth.com

Fra : Gudrun

Dato : 31-07-02 11:46

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> ulejligede sig med at skrive:

>1.
>Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja

....min fornemmelse er klart, at det skaber kontinuitet og mindsker den
"støj" som kunne opstå ved usikkerhed omkring hvem/hvordan o.s.v.

>2.
> Skal jeg fortsætte?
>Ja Nej

Ja da!

>3.
>Skal Knud fortsætte?
>Ja Nej

Ja da!

> [...]

>klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
>optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg

Naturligvis optræder du på hele gruppens vegne.
Jeg formoder, at det er tilladt at kommentere din (eller Knuds)
vejledning, hvis man får lyst til det? Jeg forestiller mig, at jeg
ville sende en mail privat, hvis jeg nogensinde skulle have
kommentarer på det...

> [...]
>indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
>( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja, jeg er nok enig...
Som tingene er lige nu, kan det ikke blive anderledes omend det
strider imod alt indeni, at man skal kvalificere sig til at have en
mening...
Jeg bøjer mig og har forlængst erkendt, at det ikke kan være
anderledes som situationen er, så endnu en gang JA.

> [...]
>med valgte vejledere.)
>
>Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
>fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Det lyder fint herfra - god tid til alle...

>Kort sagt: Vælges en eller flere vejledere i gruppen,
>optræder denne/disse officielt på hele gruppens
>vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

I orden herfra...

Knus Gudrun

Blandt mennesker er der langt flere kopier end originaler.
Citat: Pablo Picasso

Fra : Peter Juhl

Dato : 31-07-02 12:59

"Henning" wrote...

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Hvornår kommer din OTD - det dér kræver en ændring af fundats.

/Peter

Fra : Chokmah Rabias The d~

Dato : 31-07-02 05:00

On Wed, 31 Jul 2002 04:49:01 +0200, "Henning" <h2m@madsen.mail.dk>
wrote:

> [...]
>skal ophører, måske subsidiært valg af ny vejleder for
>gruppen, derfor beder jeg gruppens skribenter at tage

efter som Peter Juhl ikke skriver i dss med undtagelse af nogen få
flames - så er det tilsvarene fuldstændig underordnet hvad Petr Juhl
mener om Dss -
men vi kan da godt tage et nyt valg

ja selvføligt skal du forsætte og det skal Knud også - freYa er ikke
hjemme men jeg er 100 % sikker på hun mener det samme -

i øvrigt mener jeg kun at en stamme kan være gyldig hvis man er og har
været skribent igenem længer tid i dss og har bidraget med topick
indlæg !

man bruger faktisk den samme form i styre gruppen at man foretager en
aftsemning i mellem mål gruppen i nogen sager .

MvH
Bo M Mogensen

Fra : Ally

Dato : 31-07-02 13:19

Hey Bo!

> efter som Peter Juhl ikke skriver i dss med undtagelse af nogen få
> flames - så er det tilsvarene fuldstændig underordnet hvad Petr Juhl
> mener om Dss -
> men vi kan da godt tage et nyt valg

Lige præcis... Peter Juhl er provokatør i ordets ekstreme betydning... intet
andet.

> i øvrigt mener jeg kun at en stamme kan være gyldig hvis man er og har
> været skribent igenem længer tid i dss og har bidraget med topick
> indlæg !

Fuldstændig enig. Ellers kunne mudderkastningsgruppen sikkert levere en
masse stemmer fra folk, som ligesom Peter Juhl kun kommer herover for at
provokere.

De venligste hislener... øh... tastaturet (eller mindre fingre) har fået
hedeslag *G*

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Hanne L

Dato : 31-07-02 18:04

Henning skrev

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Ja

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Ja

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Du kan understå dig i at rende fra gårde

> [...]
> klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
> optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg

Det er da klart, det er du jo valgt til.

> [...]

> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Den bliver svær at administrere, men i princippet er jeg enig, da
det kræver kendskab til dss at tage stilling. Efter flere år i dss
kan jeg se nødvendigheden af, at vi har faste vejledere.

> [...]
> stemmeafgivelse. ( nogle skribenter fra
> dk.snak.mudderkastning står på spring for at afgive stemmer)

Ja

> [...]

> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Det er ok med mig.

> Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
> fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Fint nok.

> Kort sagt: Vælges en eller flere vejledere i gruppen,
> optræder denne/disse officielt på hele gruppens
> vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Ja da, det er der intet nyt i, sådan har det fungeret fint
indtil nu.

Kærlig hilsen
Hanne L
--
"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : Amie

Dato : 31-07-02 21:52

Hejsa i sommervarmen *pyha*

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej
Yepsen

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej
Ja det ville da være øv hvis du stopper *S*

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej
Ups.. jeg er ikke helt sikker på hvem Knud er, så der kan jeg ikke udtale
mig.

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Nu har jeg været i DSS i nogle år ( i perioder mere aktivt end andre *S* )
og hver gang en vejleder er gået af, så skal der nok komme en afstemning om
en ny. Tror ikke at anerki holder så lang tid herinde.. vi er jo voksne
mennesker og ved hvad der sker hvis der ikke er nogen vejleder.. - gruppen
bliver fyldt med spam og andre latterlige indlæg.

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Hmm.. havde en lang snak med mig selv ( og mine to små kattekillinger ) om
jeg skulle stemme. Jeg har ikke været aktiv herinde i lang tid, selvom jeg
har læst med. Det er da helt utroligt så dårlig stemning der er kommet
herinde.. alle er sure og mugger på hinanden.. hvor bliver de gode gamle
dage af hvor alle er søde ved hinanden og det kun er indlæg, omkring sex der
er i gruppen. Jeg tror at der er mange af de "gamle" skribenter, kun læser
med nu, fordi det er blevet en børnehave. Der kommer helt sikkert stadigvæk
masser af fede indlæg, som man virkeligt kan fordybe sig i, men de drukner i
alt det barnlige pjat der nu også er her.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja

Håber at denne stemme også tæller med..

*knuser* og masser af dejlige sommerhilsner
Amie

Ps.. jeg undre mig virkeligt over hvorfor folk der aldrig har skrevet et
indlæg i gruppen, kan lave så meget ballade.. de må ha fået solstik *ryster
på hoved*

Fra : Mic

Dato : 31-07-02 22:24

"Henning" <h2m@madsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> skal ophører, måske subsidiært valg af ny vejleder for
> gruppen, derfor beder jeg gruppens skribenter at tage

Peter Juhl burde skrive nogle relevante indlæg, i stedet for at lege
pladderhovede her, men det hører mudderet til.

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Så skidt da... (det er et ja, Peter)

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Ja.

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Dum idé.

> [...]
> klart og utvetydigt, for som valgt vejleder for gruppen,
> optræder jeg officielt på hele gruppens vegne, når jeg

Officielt kan det aldrig blive, rent fundatsmæssigt, men du optræder med
kernegruppens fulde støtte, såfremt afstemningen falder ud til fordel for
det.

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Lyder meget fornuftigt.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja.

> [...]
> med valgte vejledere.)
>
> Jeg foreslår, at afstemningsperioden bliver på 168 timer
> fra den 31-07 kl. 12.00 at regne. ( 7 døgn)

Plan.

> Kort sagt: Vælges en eller flere vejledere i gruppen,
> optræder denne/disse officielt på hele gruppens
> vegne i denne sammenhæng og kun ved vejledninger!

Med gruppens udtalte støtte, i hvert fald.

> [...]
> bred forstand og kun kommer til at foregå i en begrænset
> periode.
>
> Ovenstående indlæg er inspireret af H P Holm.

Mic

Fra : Roden

Dato : 31-07-02 23:37

> [...]
> skal ophører, måske subsidiært valg af ny vejleder for
> gruppen, derfor beder jeg gruppens skribenter at tage

Er det nu ikke bare noget drilleri som du overreagerer på ?

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?
> Ja Nej

Ja, hvis det betyder at man slipper for futter og klager fra Chokmah og Co.
Nej hvis det betyder at gruppen kommer til at køre ligeså godt som for
eksempel dk.fritid.bil

> 2.
> Skal jeg fortsætte?
> Ja Nej

Ja, jeg har ingen problemer med henstillinger fra dig, de er altid sobre

> 3.
> Skal Knud fortsætte?
> Ja Nej

Tja, han har ikke gjort sig bemærket, såhhh !

> Hvis nej, ophører vejledning fra min side øjeblikkelig
> og anarkiet får lov at råde.

Tak skæbne, så er vi overladt til Chokmah og Tomas. Jeg kan forestille mig
dem stryge uniformen og pudse kniplen samt udfærdige fortrykte
kageformularer til diverse udbydere.

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Jeg er græsk katolsk

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

Og dette skal gælde for alle, ikke kun nye brugere i gruppen ?

Fra : Henning

Dato : 01-08-02 03:46

Indtil nu er der 15 der har sagt klart Ja
til de stillede spørgsmål,
1 der er uklar
1 der er imod (Peter Juhl)

MVH
Henning

Fra : Mic

Dato : 01-08-02 04:43

> Indtil nu er der 15 der har sagt klart Ja
> til de stillede spørgsmål,
> 1 der er uklar
> 1 der er imod (Peter Juhl)

Kan Peter Juhl overhovedet stemme? Jeg kan ikke mindes at have set nogen
seriøse indlæg fra ham her i gruppen???

Mic

Fra : Henning

Dato : 01-08-02 06:46

"Mic" <mico@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan Peter Juhl overhovedet stemme? Jeg kan ikke mindes at have set
nogen
> seriøse indlæg fra ham her i gruppen???

Jeg tog ham med for at vise, at jeg har set det *G*

MVH
Henning

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-02 13:57

> [...]
> skribenter og ikke er til genstand for en principiel debat
> i dk.admin.netikette ( på grund af det unikke kendetegn

I dk.admin.netikette er der en ret aktiv modstand mod at
netikettesporgsmaal bliver futtet andre steder hen end i
dk.admin.netikette, dette kan jeg kun vaere enig i og jeg
mener at hvis folk vil aendre deres stemme ud fra denne
aendring saa staar det dem frit for at goere det.

Jeg haaber at ogsaa Henning kan stoette op omkring dette.

Fra : Gudrun

Dato : 01-08-02 15:11

"John Sahl" <spamtrap5@mandezonen.dk> ulejligede sig med at skrive:

> [...]
>aendring saa staar det dem frit for at goere det.
>
>Jeg haaber at ogsaa Henning kan stoette op omkring dette.

Set herfra og jeg ønsker ikke at ændre min stemme...

Fra : Henning

Dato : 01-08-02 17:55

> [...]
> aendring saa staar det dem frit for at goere det.
>
> Jeg haaber at ogsaa Henning kan stoette op omkring dette.

Naturligvis, jeg er jo ikke rigid *G*

MVH
Henning

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 01-08-02 15:30

"Henning" wrote

> 1.
> Skal ordningen med faste vejledere fortsætte?

Ja

> 2.
> Skal jeg fortsætte?

Ja

> 3.
> Skal Knud fortsætte?

Ja

> [...]
> indlæg bag sig kan der tages hensyn til ved stemmeafgivelse.
> ( nogle skribenter fra dk.snak.mudderkastning står på spring

Ja, men lad dem dog stemme, selvom vi kender reaktionen.

> Såfremt man bibeholder undertegnede som vejleder, vil alle fremtidige
> vejledninger ved behov, blive futtet over i news:dk.snak.snik

Det er en rigtig dårlig ide, som jeg er modstander af.

> også netikette spørgsmål, da vejledninger her i gruppen kun har in-
> teresse for dk.snak.seksualitets skribenter og ikke er til genstand
> for en principiel debat i dk.admin.netikette

Du skal ikke tage dig af H. P. Holm, han har altid været træt af at
..netikette bruges til at debattere netikette og vejledninger i.

> ( på grund af det unikke kendetegn med valgte vejledere.)

Jeg synes at det er lige meget, da vi følger de gængse netikette-ret-
ningslinier, de overordnede retningslinier og DK-OSSs anbefalinger.

Fra : ~~Wing~~

Dato : 01-08-02 23:09

> [...]
> fået den ide at smutte fra dk.snak.mudderkastning over i denne
> gruppe for at ændre den måde gruppen hidtil har grebet tingene

Hejsa

Jeg har fulgt med i denne gruppe i langt over et år, men jeg har aldrig
rigtig haft lyst til at komme med indlæg i gruppen, min oplevelse af denne
gruppe er at der er en fast gruppe på en 15 til 20 personer som har et
rigtig godt forhold til hinnanden, men disse personer styrer også gruppen
fulgt ud. Jeg syntes da også at det er godt at mange af jer faste skribenter
mødes privat, men det gør altså, at oplevelsen af gruppen virker meget
sammenspist og derved bliver meget svært for nye folk at skrive til dss. Jeg
vil med dette syn på dss ikke tage parti for hverken den ene eller den anden
front i dette "cirkus"

Omkring den igangværende afstemning mener jeg ikke den er særlig demokratisk
da kriteriene for at deltage i afstemningen, er tilpasset den faste gruppe
som jeg i forvejen mener styrer denne gruppe.

Håber i kunne bruge et indlæg fra en mulig ny skribent i dss

Med venlig hilsen
~~Wing~~

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-02 23:31

~~Wing~~ <~thepetersen@hotmail.com~> wrote:
Hej Wing, velkommen til

> [...]
> demokratisk da kriteriene for at deltage i afstemningen, er
> tilpasset den faste gruppe som jeg i forvejen mener styrer denne

Afstemningen er rettet mod dem der aktivt bruger gruppen.
Det er mig umuligt at se hvorfor andre skulle stemme.

> Håber i kunne bruge et indlæg fra en mulig ny skribent i dss

Selvfølgelig kan det bruges. Håber du fortsat vil deltage i
nogen af de mere on-topic debatter også

Fra : ~~Wing~~

Dato : 02-08-02 00:50

> Afstemningen er rettet mod dem der aktivt bruger gruppen.
> Det er mig umuligt at se hvorfor andre skulle stemme.

Da det kun drejer sig om ca. tre personer som bare er ude på at ødelægge
gruppen, er det at jeg mener det er fuldstændigt unødvendigt og lave en
afstemning om noget som helst, da flertallet ikke har noget imod den måde
Henning og Knud geberder sig på.. Ved at sætte en afstemning igang, hvor
kriteriene er stillet op således at udfaldet af afstemningen er givet på
forhånd skal det give endnu mere ballade som det også har vist sig at gøre.

> Selvfølgelig kan det bruges. Håber du fortsat vil deltage i
> nogen af de mere on-topic debatter også

Jeg følger gruppen tæt, og kunne godt forstille mig at jeg bliver aktiv
bruger i on- topic debatter med tiden.

Takker for velkomsten

Med venlig hilsen
~~Wing~~

Fra : John Sahl

Dato : 02-08-02 00:58

> [...]
> afstemning igang, hvor kriteriene er stillet op således at udfaldet
> af afstemningen er givet på forhånd skal det give endnu mere ballade

Afstemningen er kun opstået på grund af et par udefrakommende
skribenters jagt på Henning og vores model med faste vejledere.

> Jeg følger gruppen tæt, og kunne godt forstille mig at jeg bliver
> aktiv bruger i on- topic debatter med tiden.

Det ser vi frem til

Fra : Chokmah

Dato : 02-08-02 02:15

On Fri, 2 Aug 2002 01:50:25 +0200, "~~Wing~~"
<~thepetersen@hotmail.com~> wrote:

jamen også hjerteligt wellkommen her fra

> [...]
>forhånd skal det give endnu mere ballade som det også har vist sig at gøre.

både ja og nej - det er nu mere ind 3- det kan være festeligt men alt
med måde og nu har det taget overhånd-men - det er der nu ikke noget
usædvaneligt i der kommer en flame war ca en gang i kvartalet også
falder det til ro igen - PT er det bare nogen skribenter fra dsm der
hygger sig rigeligt meget - hvad afpsore debaten og når det så har
ståed på et stykke tid så tager man slagsmålet om det !

MHT genvalg kan man nok sige at det har en vis beretigelse - da det
trods alt er sbart 3 år siden at Henning blev valgt og der er kommet
mange ny topick skribenter til - siden da - der er reelt ikke noget at
udsætte på Hennings vejledninger - der er i reglen udglatene i mellem
stridene parter og og indtroduktion til nye skribenter der starter med
et par skønhedes fejl - der så lige bliver rettet til !
uden det store drama - knud støtter ham så løbene i det og tager nogen
hænd af vejen der bare lige skal hjælpes på vej med en link til de
nødvendige info !

MvH
Bo M Mogensen
fut :dk.snak.snik ( dvs svar går i dk.snak.snik da jeg synes ikke det
er topick i dss og det er netop det der er så meget balade om pt)
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 00:01

~~Wing~~ <~thepetersen@hotmail.com~> wrote:

> Hejsa

davs og velkommen til

> Jeg har fulgt med i denne gruppe i langt over et år, men jeg har
> aldrig rigtig haft lyst til at komme med indlæg i gruppen,

det er da trist..... jeg synes da ellers vi gør hvad vi kan for at modtage
nye seriøse skribenter på en pæn måde.... se feks den igangværende nudist
tråd eller tråden omkring kæresten der er til SM......

> min
> oplevelse af denne gruppe er at der er en fast gruppe på en 15 til 20
> personer som har et rigtig godt forhold til hinnanden, men disse
> personer styrer også gruppen fulgt ud.

hvordan mener du styrer gruppen?
vi kan jo ikke cencurere hvilke indlæg der kommer... vi svarer efter vor
egen overbevisning.... og ganske rigtigt... vi kender hinanden... men vi er
såsandelig også åbne for at lære nye mennesker at kende, hvilket var den
primære årsag til at sammekomsterne startede i sin tid.......

> [...]
> bliver meget svært for nye folk at skrive til dss. Jeg vil med dette
> syn på dss ikke tage parti for hverken den ene eller den anden front

jamen egentlig burde du da være optimal til at vide hvad der fungerer
bedst.... nu har je gikke helt tjek over hvornår du er kommet ind i gruppen
i forhold til den strøm af off-topic indlæg der har været her de sidste
mange måneder.....men hvis du er kommet ind før må du da have en ide om
hvorvidt det vejledersystem har fungeret som helhed for gruppen??

jeg forventer skam ikke du skal tage parti..... blot sige din mening om
systemet uden tanke for hvordan vi andre kender hinanden...

men ang sammenkomsterne så er alle skribenter i dss velkomne.... men som
udgangspunkt forventes det at der vises respekt for den eller de personer
der lægger hus til.....
til den sidste sammenkomst kom Ghita ud af busken og lagde hjem til for
første gang.... så vi skræmmer da ikke alle væk som du kan se

> [...]
> demokratisk da kriteriene for at deltage i afstemningen, er
> tilpasset den faste gruppe som jeg i forvejen mener styrer denne

den er så demokratisk som den kan blive i et forum som dette... hvordan
skulle den gøres mere demokratisk??
er det ikke optimalt at de brugere der bruger debatten jævnligt bør være dem
der afgør hvordan den fungerer??

> Håber i kunne bruge et indlæg fra en mulig ny skribent i dss

naturligvis kan vi det....og jeg håber vi kommer til at se flere spændende
og ontopic indlæg fra dig i fremtiden
hvem ved... måske kunne du endda få lyst til at sætte ansigter på os )

Fra : ~~Wing~~

Dato : 02-08-02 01:24

> det er da trist..... jeg synes da ellers vi gør hvad vi kan for at modtage
> nye seriøse skribenter på en pæn måde.... se feks den igangværende nudist
> tråd eller tråden omkring kæresten der er til SM......

Jammen vi da enig i at der mange spændende emner i dss... men du må da give
mig ret i at det er de samme 15- 20 personer som svarer relativt hurtigt på
hvert nyt indlag, og indlægende har karakter af næsten private breve, som
man ikke bare bryder ind i.

> hvordan mener du styrer gruppen?

Det lyder også lidt forkert at bruge ordet styrer, men lidt som det jeg
skriver i ovenstående linier omkring den private karakter, i den måde som de
faste skribenter skriver til hinanden her i dss.

> [...]
> såsandelig også åbne for at lære nye mennesker at kende, hvilket var den
> primære årsag til at sammekomsterne startede i sin tid.......

Jeg ved godt at i ikke kan cencurere indlægende (rart hvis man kunne i nogle
sitauasioner*s*)

> [...]
> mange måneder.....men hvis du er kommet ind før må du da have en ide om
> hvorvidt det vejledersystem har fungeret som helhed for gruppen??

Jeg har været passiv bruger af dss i lidt over et år, og det er helt
tydeligt at de sidste måneder har været temmelig rodet herinde. Ideen med
vejledere i gruppen syntes jeg egentlig er god nok og de gør et godt stykke
arbejde, men da de nu er så aktive som de er, giver det altså lidt bagslag
med hensyn til de personer som bare kommer ind i dss for at lave ballade og
få opmærksomhed. Håber at du forstår hvad jeg mener, ellers må jeg prøve at
forklare mig igen.

> [...]
> til den sidste sammenkomst kom Ghita ud af busken og lagde hjem til for
> første gang.... så vi skræmmer da ikke alle væk som du kan se

Jeg er ikke så nem og skræmme, og respekt for andre mennesker i alle livets
forhold er en god ting.

> [...]
> skulle den gøres mere demokratisk??
> er det ikke optimalt at de brugere der bruger debatten jævnligt bør være

Se mit svar til John Sall hvad jeg mener om afstemmningen.

> naturligvis kan vi det....og jeg håber vi kommer til at se flere spændende
> og ontopic indlæg fra dig i fremtiden
> hvem ved... måske kunne du endda få lyst til at sætte ansigter på os )

Jeg tager tilløb

Takker for velkomsten.

Med venlig hilsen

~~Wing~~

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-08-02 07:05

~~Wing~~ <~thepetersen@hotmail.com~> wrote:

hej igen.......

> [...]
> relativt hurtigt på hvert nyt indlag, og indlægende har karakter af
> næsten private breve, som man ikke bare bryder ind i.

jamen jeg vil da godt give dig ret... men du skal huske på at os 15-20
personer, kommer i gruppen ofte og har et dejligt afslappet forhold til
emnet, hvilket gør at vi ikke tænker så meget over hvordan og hvornår vi
skal svare.... det er jo noget at det der gør gruppen god...
og jeg tror ærlig talt at gruppens intime emne også er med til at gøre
indlæggene meget private......
naturligvis er det værre når det er en gammel skribent i gruppen der stiller
et spørgsmål..... det er jo ligesom at svare en gammel ven som man ved en
masse intime deltajer om...... så er det klart at der kommer lidt
smådrilleri og bemærkninger ind
ved nye skribenter er der lidt mere afstand..... men igen bestræber vi os
på at modtage alle der er seriøse og ontopic med åbne arme og vise dem at vi
er rare mennesker ) det gør nok også indlæggene lidt mere får karakter af
private mails...

> Det lyder også lidt forkert at bruge ordet styrer, men lidt som det
> jeg skriver i ovenstående linier omkring den private karakter, i den
> måde som de faste skribenter skriver til hinanden her i dss.

det har jeg så lige forklaret...... iøvrigt er det jo ikke så underlig....
hvis du feks kigger ind i dk.fritid.dyr.kat så har gruppen her også en skare
af faste brugere og kan godt have en aura af indspisthed.... ( dog er
gruppen væsentligt større end her i dss)... men igen betyder det ikke at
alle ikke er velkomne....
og som sagt tror jeg bestemt også at emnets intime karakter har noget at
sige....

> Jeg ved godt at i ikke kan cencurere indlægende (rart hvis man kunne
> i nogle sitauasioner*s*)

oh yeah

> [...]
> dss for at lave ballade og få opmærksomhed. Håber at du forstår hvad
> jeg mener, ellers må jeg prøve at forklare mig igen.

jeg ved hvad du mener.... men håber sådan set at det, lige som de andre
gange, ganske stille løber ud i sandet....
det sker faktisk fra tid til anden at nogen synes det er skægt at provokere
så meget så muligt her i gruppen...... og så kører alt ud på et sidespor i
en tid, for så at normalisere sig på et roligere leje....

..>> til den sidste sammenkomst kom Ghita ud af busken og lagde hjem til

> Jeg er ikke så nem og skræmme, og respekt for andre mennesker i alle
> livets forhold er en god ting.

rart vi er enige

> Jeg tager tilløb

skide godt

> Takker for velkomsten.

og velbekomme....

Fra : Tomas O.

Dato : 02-08-02 09:43

~~Wing~~ skrev:

SNIP

> [...]
> som svarer relativt hurtigt på hvert nyt indlag, og
> indlægende har karakter af næsten private breve, som man ikke

Ork jo.. Bryd bare ind. Grnden til at det mpske virker som breve
er at mange af os ikke har hæmninger om at skrive om vores
seksualitet offentligt, men tønk p at disse indlæg havner på
offentligt tilgængelige servere over hele planeten og at millioner
af mennesker kan læse dem.. der er sgitte meget privatliv her..

Er man rigtig 'heldig' synes nogle få af de faste i muddergruppen
det er sjovt at futte indlæg derover.

Life is tough.

> Det lyder også lidt forkert at bruge ordet styrer, men lidt
> som det jeg skriver i ovenstående linier omkring den private
> karakter, i den måde som de faste skribenter skriver til
> hinanden her i dss.

Åh.. som når jeg skriver til Sanne en af de nyere skribenter? Det
handler jo kun om at jeg gennem dette medie har fået en
fornemmelse af hende og at jeg har mailet lidt med hende.. det har
jeg med en hel del af skribenterne herinde og det er der mange der
gør og derfor kan det virker sådan men jeg tror nu denne gruppe er
langt nemmere at komme ind og være ny i end nogen af edb
grupperne, hvor folk står på spring for at fortælle de nye hvor
dumme de er, hvis de ikke engag ved det de spørger om.. her er der
ingen der kalder andre dumme fordi de sprger om sex, heller ikke
selvom det er om størrelsen på dilleren.. kan du gætte hvor mange
gange det spørgsmål dukker op her om året?

> Jeg ved godt at i ikke kan cencurere indlægende (rart hvis
> man kunne i nogle sitauasioner*s*)

LOL nej da .. det er bare derudaf.. nogen gange for folk klippet
deres linje af deres udbyder og det er IKKE dem der klager der
klipper ledinngen og heller ike klagerne der klipper dme men det
at personen ikke over SINE ABBONEMENTSBETINGELSER som man siger ja
til i samme øjeblik man går på nettet.

> [...]
> lave ballade og få opmærksomhed. Håber at du forstår hvad jeg
> mener, ellers må jeg prøve at forklare mig igen.

De har ikke være aktive nok i en lang periode derfor løber
balladen amok herinde....

> Jeg er ikke så nem og skræmme, og respekt for andre mennesker
> i alle livets forhold er en god ting.

Ja og det er netop mangel på respekt fra visse usenetteres side
der er skyld i al baladen lige nu..

> Se mit svar til John Sall hvad jeg mener om afstemmningen.

> Jeg tager tilløb
>
> Takker for velkomsten.

Også velkommen her fra.. du lader til at kunne holde hovedet
koldt.. måske var vejleder jobbet noget for dig?

Hilsen
Tomas
--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.nyzone.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 02-08-02 17:11

Tomas O. skrev:

Hej Tomas

> ~~Wing~~ skrev:

Hej ~~Wing~~ og velkommen til.

> [...]

Det er kun fordi 10-15 personer er blevet slaver af deres job, ellers
ville tallet have været højere og du ville ikke opdage "kernen" så hur-
tigt.

Klart, de sidder jo og tørster efter indlæg om deres interesse, gruppen
har jo været udtørret i et stykke tid.

> Ork jo.. Bryd bare ind.

Enig, det er og har altid været normal kotume i denne gruppe, kan jeg
påstå med rimelig sikkerhed, bortset fra de 12104 indlæg jeg er bag-
efter (ja, jeg tilhører den ovenfor omtalte gruppe).

> Er man rigtig 'heldig' synes nogle få af de faste i muddergruppen
> det er sjovt at futte indlæg derover.

Jamen, hvad dælen skal de også gøre?

Et eller andet skal de jo forarges over, om ikke andet kan man altid
gøre grin med andres seksualitet, især når vi er så dumme at fortælle
det til andre i et offentligt forum.

På grund af debatten i .netikette, har jeg været ved at hente mudderet
og læse lidt, for at få en fornemmelse af hvem moddebattørene er.

Det skriger jo til himlen, at deltagerne i mudderet ikke har noget at
sige hinanden, den eneste som præsterer originalt materiale er Steen
Johansen, alle andre gentager bare hvad de har skrevet før. Man kan
godt blive bekymret for sin pension, når man ser hvad ungdommen i grup-
pen formår.

Back on track. Som Tomas skriver: Det er en god ide at holde øje med
hvad der står i Newsgroups-linien, i sin news-klient, førend man sen-
der sit indlæg ellers kan det havne andre steder som man måske ikke
lige føler for at sende til.

> Life is tough.

Forkert: Life is a bitch, and then you die!

Du har arbejdet for kort tid i it-branchen.

> størrelsen på dilleren..

Tillad mig at citere fra version 0.008 af OSSen (som er ved at blive
genoplivet, på grund af at vejlederfunktionen bør dokumenteres og
bedst kan blive det i en OSS for DSS (debatten i .netikette har der-
med ikke kun været en dårlig ting) da det vil være ufleksibelt at
have detaljerne stående i fundatsen):

"Hvad er den gennemsnitlige størrelse for en penis ?

Ifølge bogen "Mandens krop (som oprindelig er oversat fra engelsk,
hvad er den originale titel, isbn etc ?)" er gennemsnittet 15 cm og
90 % af verdens peniser er mellem 13 og 18 cm.

Rekorden for en peniser, som er fuldt funktionelle er henholdsvis
1.5 cm og 30 cm.

Er størrelsen vigtig ?

Det er et spørgsmål de fleste mænd og sikkert også en del kvinder
tænker over, faktisk er spørgsmålet lidt spild af tid. Størrelsen er
kun vigtig, hvis du selv fokuserer på det.

Mange kvinder mener, at mænd er for optagede at størrelsen. De siger
at det er lige meget hvor stor den er, hvis du ikke kan bruge den til
noget.

Kussen er i gennemsnit mellem 8 og 13 cm. lang/dyb, så selv en lille
penis, kan røre ethvert sted i kussen.

Kan størrelsen forøges ?

Ja, der er to kirurgiske metoder, som kan forøge størrelsen : Bihari
metoden og ved hjælp af indsprøjtning af fedt (Fat Injection).

Ved Bihari metoden gør man det, ved at skære roden (the ligament) over
mellem kroppen og penisen. Dette bevirker at penisen bliver 1.5 til 2
tommer (inches(amerikanske) hvordan er det nu man omregner ?) længere,
til gengæld stritter den ikke længere, da den ikke er vedhæftet til
kroppen længere.

Ved indsprøjtning (Fat Injection) af fedt, fjerner/suger man fedt fra
bagsiden af låret. Dette fedt bliver så indsprøjtet i penis, så den
bliver tykkere. På grund af, at kroppen udstøder en stor del af det
indsprøjtede fedt, kan det være nødvendigt at gentage indsprøjtningen
mange gange og hver operation indebærer risiko for infektioner.

Hvordan måler jeg min penis ?

Ifølge Harold Reed, DoktorMand (M.D. hvad betyder det på DK'sk ?), som
er leder af The Reed Centre for Ambulatory Urological Surgery i Bay
Harbor i Florida (www.netrunner.net/~south7/reed/centre.htm), er dette
den korrekte måde at måle størrelsen :

Citat i fordansket version :
"Først, mens du står op, sørg for at have en ordentlig erektion. Nu
skal du nænsomt, vinkle dit øøh værktøj nedad indtil det er parallelt
med gulvet. Sæt måleapparatet imod din (pubic bone) og mål helt ud til
enden. Dette er hvordan doktormænd m/k gør det.""

Så er der vist ikke ret meget mere at sige om penisers størrelse, bort-
set fra at jeg skal have lavet en global søg-og-erstat på peniser da
jeg synes at det lyder kunstigt når jeg bruger ordet kusse (mentalt
notat).

Censur er noget kun staten kan foretage. Staten har ikke noget med use-
net at skaffe, da usenet drives på privat initiativ.

Man kunne lave gruppen modereret, for at slippe for de værste tågehorn.
Problemet er blot at finde X antal moderatorer til at bemande modera-
tor-botten, gerne i døgndrift så indlæg kan sendes til gruppen hele
døgnet rundt.

Moddebattørene i .netikette har ret, vi kører et slags moderator-sys-
tem, hvor der dog mangler en global killfunktion.

Det var meget værre i gamle dage, 30-40 år i internettid - divider med
10 hvis du vil have GMT +1.00 med sommertid, da hovedparten af de faste
skribenter følte sig kaldet til at vejlede, vejledningerne var af svin-
gende kvalitet og hed henstillinger dengang, de formastelige.

Hvis du vil se ballade, så gå på groups.google.com og søg efter "sven-
sker-krigen", indskriv dk.* i gruppe-feltet i avanceret søgning.

> Ja og det er netop mangel på respekt fra visse usenetteres side
> der er skyld i al baladen lige nu..

Der er nu også en hvis mangel på "sidde på hænderne til man har hidset
sig ned" (hvis du kan huske den?).

Har du slet ikke set billeder fra festerne endnu?

Velbekomme.

> du lader til at kunne holde hovedet koldt.. måske var vejleder jobbet
> noget for dig?

Ikke så hurtigt, lad nu lige ~~Wing~~ kaste sig hovedkulds ud i grup-
pen og blive "kørt til".
--
Cock Robin er da egentlig meget god, når man har fået et par øl. Det er
nok gode minder som påvirker mine sanser: første gang jeg hørte "The

Fra : Ally

Dato : 02-08-02 00:10

Hej vinge

> Jeg har fulgt med i denne gruppe i langt over et år, men jeg har aldrig
> rigtig haft lyst til at komme med indlæg i gruppen

Synd... håber det ændrer sig

> [...]
> mødes privat, men det gør altså, at oplevelsen af gruppen virker meget
> sammenspist og derved bliver meget svært for nye folk at skrive til dss.

Jeg må personligt give dig ret i ovennævnte. Jeg har det på samme måde. Jeg
har læst og skrevet i gruppen siden dens oprettelse, ligesom en hel del af
den øvrige skribentstab, men jeg har aldrig (endnu) været med til en
dss-fest. Det er nok min egen fejl, men i og med, at jeg kun har mødt 3-4 af
gruppens faste skribenter i virkeligheden, så kommer den hurtigt til at
virke "sammenspist" (i mangel at bedre ord). Og jeg har personligt svært ved
nu at melde mig til en dss-fest, fordi alle kender alle i forvejen, og jeg
ville ikke bryde mig om at være eneste "ukendte"... så følelsen kender jeg
godt.

Omvendt vil jeg sige, at gruppen faktisk at _alt_ andet end "sammenspist".
Jeg har ingen andre steder på usenet mødt en så tolorerende, accepterende,
forstående og vidunderlig samling mennesker. Derfor skal man ikke lade sig
narre af den, i første syn, "sammenspiste" gruppe, for alle bliver modtaget
med åbne arme og/eller kindkys (afhængig af præference .

> Jeg
> vil med dette syn på dss ikke tage parti for hverken den ene eller den
anden
> front i dette "cirkus"

"Cirkus" er meget rammende. Jeg har personligt også meldt mig ud af
diskussionerne, for det gik, endelig, op for mig, at der tankes med vilje
konstant op på bålet af nogle individer, som øjensynligt nyder skænderier.

> [...]
gruppe
> som jeg i forvejen mener styrer denne gruppe.

Dér er jeg til gengæld ikke enig. For det første bliver gruppen ikke
"styret" af førnævnte gruppe, for der er intet at styre. For det andet mener
jeg, at det kun er rimeligt, at det er dem, der rent faktisk benytter
gruppen, der også bør have en demokratisk stemmeret. Ellers forudser jeg, at
de personer, som jeg vist ikke behøver nævne navne på, hiver en masse af
"gutterne" over fra dk.snak.mudderkastning for at stemme. Og dét ville for
alvor være unfair, fordi de jo ikke viser interesse i gruppen, og formentlig
ville forlade gruppen i samme sekund, afstemningen er ovre.

> Håber i kunne bruge et indlæg fra en mulig ny skribent i dss

I høj grad, og jeg håber da at høre meget mere til dig

De venligste hilsener

Ally (som altså hedder Allan ude i det pulserende virkelige liv
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : ~~Wing~~

Dato : 02-08-02 01:35

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
formentlig
> ville forlade gruppen i samme sekund, afstemningen er ovre.

Afstemningen har for mig ingen relevans da det bare er folk på gennemrejse
som vil starte noget ballade op, og det har de så haft held med.

> I høj grad, og jeg håber da at høre meget mere til dig

Jeg tager stadig tilløb

Med venlig hilsen

~~Wing~~

Fra : Mic

Dato : 02-08-02 19:37

> [...]
> ville ikke bryde mig om at være eneste "ukendte"... så følelsen kender jeg

OK. Det slog hovedet på sømmet. Du KOMMER til den næste DSS fest. Om jeg så
skal afhente dig på arbejdspladsen med håndjern og hvad ved jeg....

Mic

Fra : Ally

Dato : 02-08-02 22:26

> OK. Det slog hovedet på sømmet. Du KOMMER til den næste DSS fest. Om jeg

> skal afhente dig på arbejdspladsen med håndjern og hvad ved jeg....

*GGG*... jeg er jo lige blevet arbejdsløs Mic... det ved du også godt
MEN... det kunne da være skægt med håndjern Nah... du er det forkerte
køn... kan du ikke få en veninde til at komme og lægge mig i håndjern og
tvinge mig med? Så skal jeg da nok komme *GG*

Hilsen

Ally
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Mic

Dato : 02-08-02 22:33

> [...]
> køn... kan du ikke få en veninde til at komme og lægge mig i håndjern og
> tvinge mig med? Så skal jeg da nok komme *GG*

Done deal. Jeg får en veninde til at afhente dig i håndjern til den næste
fest.

Mic

Fra : Henning

Dato : 03-08-02 14:40

> [...]

og
> tvinge mig med? Så skal jeg da nok komme *GG*

Vi sender Hanne L. Hun exelere lidt i den genre *G*

MVH
Henning

Fra : Hanne L

Dato : 05-08-02 21:05

Henning skrev

Kære Henning og Ally

Ally skrev

> Vi sender Hanne L. Hun exelere lidt i den genre *G*

Det er da en aftale, hvis det er en fest, jeg kommer til *SMiler*
Så er det ned på knæ, Ally!

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Ally

Dato : 05-08-02 21:23

Hej Hanne *S*

> Det er da en aftale, hvis det er en fest, jeg kommer til *SMiler*
> Så er det ned på knæ, Ally!

Ja Mistress... naturligvis!!!

Hanne, det er tarveligt... nu sover jeg ikke hele natten *GG*

Knus

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Hanne L

Dato : 05-08-02 22:03

Ally skrev

Hej Allan *S*

> Ja Mistress... naturligvis!!!

Du er lærenem!
Det behager mig.

> Hanne, det er tarveligt... nu sover jeg ikke hele natten *GG*

Hihi...........gør det noget? Nyd det!

Knus
Hanne L

Fra : Ally

Dato : 05-08-02 22:18

> Du er lærenem!
> Det behager mig.

Ja, jeg kender jo min plads

> Hihi...........gør det noget? Nyd det!

Hvis der er nogen, jeg vil undvære en hel nats søvn for, så er det dig og
dine håndjern

Sov godt *S*

Knus
Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bo Warming

Dato : 04-08-02 20:29

Ekstase: ved orgasme og ved baptisme

Religion kan kaldes "fattigmands-erotik"

De rige, unge og smukke parrer sig og gejler hinanden op til en
hinanden-bekræftende orgasme, der får dem til at føle sig høje og højt hævet
over andre, der ikke evner at få en bollepartner.

Nogen af taberne må nøjes med at gå til gudstjeneste, hvor nadver er
fattigmands-udgaven af fællesspisningens bånd i en familie. Man nyder lidt
halvhjertet fællesskab og ser præsten i øjnene på nært hold, når han skænker
Jesu blod op, med salvelsesfulde ord.

Men de unge hellige i Faderhuset - og i baptistmenigheder og karismatiske
kirker som Betlehems på Nørrebro, har rytmisk musik og sang og
håndspålæggelse og forbøn og exalterede prædikener, hvor djævlen foragtes
højlydt og frelsens sødme beskrives inderligt.

De unge - og gamle - hoppede og havde hænderne oppe, og havde julelys i
øjnene,

JP har en uge skamrost de autonome der ved rockfestivaler headbanger
farligt - min søn har fra Roskildefestivalen fortalt mig om
ekstase-begejstring der lyder helt som hvad jeg idag oplevede med Moses i
Faderhuset. Virkelig god stemning - men ingen farlig støden ind i hinanden .
Civiliseret god breddeidræt-udøvelse uden ofre - sejt.

Og uden brug af sprut eller stoffer. Ingen tømmermænd og nedtur. Sejt.

Jeg overværede en stor fællesgudstjeneste i en moske i Nairobi , Kenya og
det var stift og rituelt. Men de unge kristne improviserer kreativt.

Kristendommen opfandt computeren, som tankestivnende Islam aldrig kunne have
bidraget til - andre fordele blev tydelige for mig ved dagens
gudstjeneste "Nørrebro tilhører Jesus".

Fra : Sanne Bülow

Dato : 02-08-02 09:06

~~Wing~~ <~thepetersen@hotmail.com~> scribbled:

Jamen velkommen til.

> [...]
> bliver meget svært for nye folk at skrive til dss. Jeg vil med dette
> syn på dss ikke tage parti for hverken den ene eller den anden front

Der er jeg ikke enig med dig, jeg er selv rimelig ny skribent her i gruppen,
og i modsætning til andre grupper er det her jeg har følt det lettest bare
at "hoppe ind" og deltage i debatter. Når man første gang starter sit
abonnement op er det da voldsomt uoverskueligt, fordi der er så mange
indlæg, og prøver man at læse alle disse tråde/indlæg inden man går igang
(jeg prøvede så bliver man jo nærmest aldrig færdig, istedet valgte jeg
at begynde fordi der var en eller anden debat igang som jeg bare måtte
deltage i men jeg havde heller ikke nået at opfatte alt det her med at
folk kende hinanden IRL og holdt fester sammen, for havde jeg læst med
længere kan det da godt være jeg var mere tilbageholdende, og dog...

> [...]
> demokratisk da kriteriene for at deltage i afstemningen, er
> tilpasset den faste gruppe som jeg i forvejen mener styrer denne

Jeg mener så kun du kan snakke om en fast gruppe for dem der har valgt at
deltage i debatter herinde, der er ikke nogen der styrer i den forstand

> Håber i kunne bruge et indlæg fra en mulig ny skribent i dss

Selvfølgelig

Fra : Henning

Dato : 03-08-02 14:47

"~~Wing~~" <~thepetersen@hotmail.com~> skrev i en meddelelse

Hej Wing
Velkommen ud af "skabet"
Jeg kan se du er blevet godt modtaget af de "gamle" og
fået nogle svar du forhåbentlig kan bruge, så det går jeg
ikke videre ind i

> Håber i kunne bruge et indlæg fra en mulig ny skribent i dss

Du er da godt begyndt! Vi gamle elsker "nyt blod" i debatterne,
for på den måde får vi nye vinkler på mangt og meget der angår
parforhold, seksualitet og samliv.

MVH
Henning

Fra : ~~Wing~~

Dato : 03-08-02 17:23

> [...]
> Jeg kan se du er blevet godt modtaget af de "gamle" og
> fået nogle svar du forhåbentlig kan bruge, så det går jeg

Jeg føler mig også godt modtaget, så det vil selvfølgelig hjælpe når man vil
deltage i de emner som hører til her i gruppen. Tak til alle.

Med venlig hilsen
~~Wing~~