MS Windows
briani 27239
XP pro remote shutdown
Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 30-07-02 22:42

Har følgende problem:
XP remote shutdown (C:\WINDOWS\system32\shutdown) giver blot et lille
"blink", men vil ikke lukke PC'en ned.
Det skulle være muligt at lave en SC, og via denne lukke ned via keyboardet,
men det kræver jo lissom', at programmet SC'en henviser, til virker?!
Er der nogen der har nogen idéer, evt en anden måde at lukke ned på via
keyboard?
MVH
Rune

Fra : Leif

Dato : 30-07-02 22:58

"Rune Feldt-Rasmussen" <feldt@adr.dk> wrote in message
> [...]
> men det kræver jo lissom', at programmet SC'en henviser, til virker?!
> Er der nogen der har nogen idéer, evt en anden måde at lukke ned på via

Når jeg kalder op til min computer via remote desktop udefra, så bruger jeg
da bare Alt+F4 og så kan jeg fint slukke eller genstarte den.
Ellers aner jeg ikke hvad du snakker om

Fra : Thomas Demant

Dato : 30-07-02 22:58

> XP remote shutdown (C:\WINDOWS\system32\shutdown) giver blot et lille
> "blink", men vil ikke lukke PC'en ned.
Hvad er det for et blink? Du skal bruge nogle atributter, for at programmet
ikke bare lukker uden at gøre noget!
Eksempel: "C:\WINDOWS\system32\shutdown -s" lukker computeren med det samme,
"C:\WINDOWS\system32\shutdown -r" genstarter den med det samme,
"C:\WINDOWS\system32\shutdown -i" køre shutdown i GUI mode (dvs. som et alm.
program).
Det er en god start at se her: START
KNAPPEN->Kør...->cmd->Ok->C:\WINDOWS\system32\shutdown /?->[Enter]

> [...]
> men det kræver jo lissom', at programmet SC'en henviser, til virker?!
> Er der nogen der har nogen idéer, evt en anden måde at lukke ned på via
Hvis der er en "Power" (ACPI) tast på tastaturet: Windowstasten+Powertasten
SC ved heg ikke hved er, me det er den nemmeste måde at slukke på, som jeg
kan komme i tanke om, med den omtalte genvejs tast.

--
Thomas

Fra : Peter

Dato : 31-07-02 10:15

"Rune Feldt-Rasmussen" <feldt@adr.dk> wrote in message
> Har følgende problem:
> XP remote shutdown (C:\WINDOWS\system32\shutdown) giver blot et lille
> "blink", men vil ikke lukke PC'en ned.

Hvis du bare skriver Shutdown i Kør/Run er det klart at DOS bare blinker;
den viser lige parametrene og lukker vinduet igen. Hvis du vil se
parametrene før den lukker så skriv CMD ti Kør/Run og skriv Shutdown /?
Personligt bruger jeg den sjældent da den ikke sammenarbejde med APM hvilket
vil sige at den ender ud i "It is now safe to turn off your computer"
Istedet har jeg fundet følgende VB-scripts som du kan bruge. Put den i en
txt-fil. Omdøb filen til fx 'Shutdown.vbs' (vbs for Visual BASIC Script):

--------------------------START på filen-------------------
set wmi = getobject("winmgmts:{(Shutdown)}")
set objset = wmi.instancesof("win32_operatingsystem")
for each obj in objset
set os = obj : exit for
next

'os.shutdown
'os.reboot

Const EWX_LOGOFF = 0
Const EWX_SHUTDOWN = 1
Const EWX_REBOOT = 2
Const EWX_FORCE = 4
Const EWX_POWEROFF = 8

' Choose your Shutdownprocedure from above

os.win32shutdown EWX_POWEROFF '<---- dette er nedlukningsproceduren
--------------------SLUT på filen-------------------

Hvis du istedet for at lukke computeren vil genstarte, eller noget andet kan
du kalde det sidste API-kald med en anden parameter som er angivet i filen
som følger:

Const EWX_LOGOFF = 0
Const EWX_SHUTDOWN = 1
Const EWX_REBOOT = 2
Const EWX_FORCE = 4
Const EWX_POWEROFF = 8

Da de er dimmet som Const (Constanter kan du bruge enten det tal der står
helt ude til højre for hver Const eller selve tekste. Fx så svare
'EWX_SHUTDOWN' til '1', og 'EWX_FORCE' til '4'

Nu sætter du så en nedlukningsprocedure ind, fx hvis du vil Force Shutdown
(tvunget nedlukning - alle programmer lukkes uden tilladelse til at lukke,
alt åbent arbejde vil blive tvunget til at lukke).
Selve nedlukningsproceduren er det sidste kald der sker og består af:

'os.win32shutdown'

Efter det skriver du din nedlukningsprocedure, fx ved en Force Shutdown

'os.win32shutdown EWX_SHUTDOWN '

eller

'os.win32shutdown 4'

Jeg har placeret en Force Shutdown og en Restart i min Startmenu øverst oppe
til venstre sammen med IE og OE ikonet... det er langt hurtigere at lukke
ned på den måde end hvis man skal hen og bruge musen eller genveje.

Hilsen fra Peter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-07-02 22:45

Rune Feldt-Rasmussen wrote:
> XP remote shutdown (C:\WINDOWS\system32\shutdown) giver blot et lille
> "blink", men vil ikke lukke PC'en ned.

Start hjælp og søg på shutdown. Så får du parameterne tegnet og fortalt.

mvh
Henning