Uønskede søgemaskiner
Fra : peter

Dato : 30-07-02 22:30

Hvis man nu har nogle filer liggende på sit webhotel, er der så en
sandsynlighed for, at Google eller en anden søgemaskine pludselig indekserer
filerne og derved gør dem søgbare?

Jeg linker ikke til dem nogen steder, og ønsker ikke at "fremmede" skal
finde dem.

Hvad gør jeg?

Fra : dudsen

Dato : 30-07-02 22:41

peter wrote:

> Hvis man nu har nogle filer liggende på sit webhotel, er der så en
> sandsynlighed for, at Google eller en anden søgemaskine pludselig
> indekserer filerne og derved gør dem søgbare?

Ja google er ektremt effektiv men de krver der et ellet andet sted
findes et link til dem.

> Jeg linker ikke til dem nogen steder, og ønsker ikke at "fremmede"
> skal finde dem.
>
> Hvad gør jeg?

Sriver en robots.txt
http://www.google.com/search?q=robots.txt&ie=ISO-8859-1&hl=da&lr=

--
Daniel Udsen
Only kings, presidents, editors, and people with tapeworms have the

Fra : Jonni

Dato : 30-07-02 22:50

dudsen <dudsen@gjk.dk> wrote:

> Ja google er ektremt effektiv men de krver der et ellet andet sted
> findes et link til dem.

> Sriver en robots.txt
> http://www.google.com/search?q=robots.txt&ie=ISO-8859-1&hl=da&lr=

For enkeltfiler kan du bare indsætte:
Ellers er robot.txt løsningen.
Jonni

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-07-02 23:05

Jonni skrev:

>For enkeltfiler kan du bare indsætte:
>Ellers er robot.txt løsningen.

Og alle kan læse robots.txt-filen, så pas på med at "gemme" hemmelige
filer på den måde. Hvis man har en robots.txt der ser sådan ud:

Disallow: /megethemmeligbibliotek/

- så skal der nok være nogle nysgerrige nogle der ikke kan nære sig.

Jeg har selv mine "hemmelige" filer liggende i et password-beskyttet
bibliotek (med htpasswd). Det andet holder ikke rigtig...

Venligst,
Lasse Hedegaard

** - Nu også unlocking af Nokia 3410, 5210 og 6310 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Claus Sørensen

Dato : 31-07-02 08:01

dudsen wrote:

> Ja google er ektremt effektiv men de krver der et ellet andet sted
> findes et link til dem.

Jeg har set eksempler på, at folks webcache er blevet indekseret, da en
eller anden backup er blevet tilgængelig via nettet ved et uheld.

Så husk at bruge robot.txt.

De herligste hilsner