.dmg-fil
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 30-07-02 21:42

Er der nogen der kan fortælle mig hvad en .dmg-fil er og hvordan jeg
åbner den. Jeg har lige dl'et iTunes3, og den kommer ind som .dmg. Jeg
har har set det før, men er aldrig kommet videre med det.

På forhånd tak
Carsten

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-07-02 21:49

In article <1fg5obe.vgd7f0mg0lscN%vousortmann@oncable.dk>,
vousortmann@oncable.dk (Carsten Ortmann) wrote:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad en .dmg-fil er og hvordan jeg
> åbner den. Jeg har lige dl'et iTunes3, og den kommer ind som .dmg. Jeg
> har har set det før, men er aldrig kommet videre med det.

Det er et disk-image som åbnes med Disk Copy. Hvis du ikke bruger OS X
har du ikke noget at bruge det downloadede til.

Fra : Jesper

Dato : 30-07-02 22:17

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> [...]
> åbner den. Jeg har lige dl'et iTunes3, og den kommer ind som .dmg. Jeg
> har har set det før, men er aldrig kommet videre med det.

Du kan åbne den med en unreleased Disk Copy 6.5 til OS 9, men iTunes 3
er ikke til OS9, den kan kun køre på X
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-07-02 22:42

Jesper <spam@supressor.invalid> wrote:

> Du kan åbne den med en unreleased Disk Copy 6.5 til OS 9, men iTunes 3
> er ikke til OS9, den kan kun køre på X

Nu vi taler om iTunes 3 - er den meget, meget bedre end version 2.04
(det er den jeg har)?
Ikke at jeg bruger det meget, men det kunne være rart at vide ..... når
der går lidt mere musik i det gamle skrog (mig) , det kunne jo være
at jeg anskaffede nogle eksterne højttalere (de indbyggede i min PB G4
er ikke gode).

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-07-02 22:49

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> der går lidt mere musik i det gamle skrog (mig) , det kunne jo være
> at jeg anskaffede nogle eksterne højttalere (de indbyggede i min PB G4

Den har én feature der er ret god. Ud over de almindelige playlister kan
man nu lave "smart" playlister. Hvor man kan lave forskellige regler for
hvad en playliste skal indeholde. Det er først rigtig smart hvis man har
mange numre liggende med diverse oplysninger. <eksempel> Så kan man lave
en slags random afspilning, men hvor man selv bestemmer om det skal være
rock eller jazz numre man hører. </eksempel> Der er selvfølgelig mange
andre måder at lave lister på. Nogen vil sikkert synes det er popsmart,
jeg synes nu det er fedt at man imellem 10 forskellige cd'er med
blandede kunstnere lige præcis kan vælge alle dem ud med Herbie Hancock.

Ellers er det vist bare et par små opdateringer.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-08-02 00:18

Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> [...]
> jeg synes nu det er fedt at man imellem 10 forskellige cd'er med
> blandede kunstnere lige præcis kan vælge alle dem ud med Herbie Hancock.

Dét lyder smart og anvendeligt, og jeg må tilstå, at når du nævner
Herbie Hancock som et eksempel, er vi vist på samme bane. Det har i
hvert fald hjulpet på forståelsen - og fremmet interessen for at have
musik på sin Mac (!)

Er der stadigvæk gang i jazz-livet i Århus? Jeg mener, at have set i
andre tråde, at det er din 'hjemby' (for nuværende?). Det bliver også
min (gen)hjemby i det næste års tid, mindst i hverdagene. Fra midten af
august.

Måske skulle jeg melde mig ind i Mac-Østjylland ?

Det ville glæde mig, hvis der var/er gang i jazzen i Århus. Det seneste
jeg oplevede var i Musikhuset en søndag eftermiddag i begyndelsen af
juni: Mikko Innanen (korrekt stavet?) med en dansk (?) baseret trio, som
jeg ikke lige nu husker navnet på. Gæstesolisten var John Tchicai. En
supereftermiddag! VI gik opløftede derfra. Caféen og derfor 'gratis'
..... desværre véd jeg ikke om koncerten har været udsendt i radioen
(DR), men der var fyldt med optageudstyr .... jeg ville enormt gerne
genhøre den koncert. Har søgt lidt på DR's hjemmeside ... men ikke
fundet noget.

Men jeg kunne jo ikke så godt sidde med min Mac på skødet og pirate
sceancen, vel? Eller ku' jeg?

> Ellers er det vist bare et par små opdateringer.

De er vel også relevante?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 01-08-02 00:51

> [...]

> Herbie Hancock som et eksempel, er vi vist på samme bane. Det har i
> hvert fald hjulpet på forståelsen - og fremmet interessen for at have

Jeg synes det er smart. Og det har faktisk fået mig til at lægge en del
flere cd'er ind i iTunes, netop fordi det er lidt nemmere at lave
playlist som man gider lytter til (istedet for bare at høvle hele
biblioteket igennem).

> [...]
> andre tråde, at det er din 'hjemby' (for nuværende?). Det bliver også
> min (gen)hjemby i det næste års tid, mindst i hverdagene. Fra midten af

Det er ikke fordi der er det store jazzliv i Århus Dog er der en
del unge ukendte men dog meget dygtige folk rundt omkring hvis man
kigger lidt i aviser. Faktisk er det kun i jazz-ugen at der virkelig er
gang i den (og den er lige slut)

> Måske skulle jeg melde mig ind i Mac-Østjylland ?

Det er da en mulighed.

> [...]
> (DR), men der var fyldt med optageudstyr .... jeg ville enormt gerne
> genhøre den koncert. Har søgt lidt på DR's hjemmeside ... men ikke

Ærgeligt, men jeg tror desværre ikke DR har alle deres optagelser
tilgængelige. Jeg synes dog de plejer at være flinke til at oplyse hvor
og hvornår en given udsendelse blir' sendt (eller om det overhovedet
blir' sendt)

Jeg var ellers også til en kanon koncert i musikhuset forleden. Michel
Camilo trio for fuld udblæsning. En helt aldeles fantastisk og unik
oplevelse.

> Men jeg kunne jo ikke så godt sidde med min Mac på skødet og pirate
> sceancen, vel? Eller ku' jeg?

Ja, for lige at blive lidt ontopic... Men jeg tror nu det ville være
nemmere med en lille MD'er

> De er vel også relevante?

Hm... Tjo, mon ikke der er lavet lidt rettelser. Muligvis også lidt
bedre understøttelse af diverse eksterne enheder.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Anders Krøyer

Dato : 30-07-02 22:25

> [...]

> åbner den. Jeg har lige dl'et iTunes3, og den kommer ind som .dmg. Jeg
> har har set det før, men er aldrig kommet videre med det.

Hej Carsten !
Det er en diskimage fil som bruges i forbindelse med installationer på
osX den åbner en disk på skrivebordet hvor man så trækker applicationen
over på ens harddisk eller kører installeren fra.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer