Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Aldi kamera og compact flash
Fra : TheMan

Dato : 30-07-02 16:33

Jeg har et af de meget omtalte Aldi kameraer.

Men nu har jeg købt et compact flash kort til kameraet som jeg ikke kan få
den til at acceptere.

Jeg har købt et 64 mb. flash card (Performance Memory 64 MB Compact Flash)
hos PRC Data.
(http://www.prc-data.dk/ProduktLinkFrame.asp?produktId=19111554)

Ifølge manualen skal kameraet tændes og kortet isættes. Displayet burde
skrive "CF". Men dette sker ikke. Kameraet låser bare. Jeg kan ikke tage
billeder med kortet i. Tages kortet ud kan kameraet anvendes igen.

Hvis jeg indsætter kortet inden jeg tænder kameraet kan jeg ikke tænde det
igen (før jeg tager kortet ud ).

Ifølge manualen skal ekstern hukommelse være: Compact Flash Card type 1
slot. (max 128 mb.)

Er der nogle der ved hvad der går galt? evt. selv har erfaringer med
kameraet og ekstern hukommelse?

På forhånd tak.

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 30-07-02 16:45

Prøv at sætte kortet i først og tænd først derefter for kameraet.

Mvh. Lars.

Fra : TheMan

Dato : 30-07-02 16:52

Hvis jeg gør det, kan jeg ikke tænde kameraet. Jeg kan se der kommer strøm
på, men displayet "starter ikke". Kun en grøn indikationsknappe lyser.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 30-07-02 16:50

Kan du formatere kortet i kameraet, nogle kameraer vil oprette et mappe på
kortet til at gemme billeder i. Måske er det det ???

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : TheMan

Dato : 30-07-02 18:33

Jeg kan desværre intet når jeg har indsat kortet. Jeg har derfor ingen
mulighed for at lave en formatering. Ifølge manualen er det bare at indsætte
kortet, og så skulle det virke.

Kameraet er ikke så avanceret. Så man har ikke så mange muligheder.

Har set et eller andet om at man kan købe type 1 og type 2 indenfor Compact
Flash. Kan det tænkes jeg har fået noget forkert?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-07-02 19:38

"TheMan" skrev i en meddelelse

> Har set et eller andet om at man kan købe type 1 og type 2 indenfor Compact
> Flash. Kan det tænkes jeg har fået noget forkert?

Det er ikke sansynligt med et 64 mb kort - de er
vist altid type 1.....

Type 2 normalt en del flere mb - er også tykkere, så
hvis kameraet kun er til type 1, så vil et type 2 vist slet
ikke kunne sættes i ?

Så du har nok fået et med fejl på ?

Har du prøvet med et andet kort, så du kan udelukke
at det er kameraet, der er sygt ?

--

Jan Vestergaard
jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Kathrin

Dato : 30-07-02 17:37

"TheMan" <TheMan@wert.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg gør det, kan jeg ikke tænde kameraet. Jeg kan se der kommer strøm
> på, men displayet "starter ikke". Kun en grøn indikationsknappe lyser.

Mit Medion tænder altid på den måde. Dvs. at jeg kan se den grønne lampe.
For at få LCD-skærmen på skal jeg trykke på monitor-knappen (den lige over
menu-knappen). Jeg glæder mig til at høre mere, da jeg også gerne vil have
mere Ram.
Hilsen
Kathrin

Fra : TheMan

Dato : 30-07-02 18:35

Jeg kan intet gøre når kameraet er tændt med kortet i. Indikatorlampen lyser
i 2 min, og går derefter ud igen.

Der er intet display på mit kamera. Kun et hvor man kan se hvor mange
billeder man har taget samt vælge kvalitet m.m.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-07-02 19:44

> [...]
> Der er intet display på mit kamera. Kun et hvor man kan se hvor mange
> billeder man har taget samt vælge kvalitet m.m.

OK - jeg fik egentlig først det indtryk, at det var Medion kameraet,
som Aldi solgte på et tidspunkt - men jeg kan så forstå, at det er
det 1.3 mpixel kamera, som de havde for nylig.....

Øhh - er du sikker på at det kan klare et 64 mb kort ?

Jeg har set eksempler på 1.3 mpixel kameraer, der kun kunne håndtere
op til 32 mb - jeg ved ikke om det kan være sådan noget lignede ?

Men det må vel så stå i vejledningen ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-07-02 19:54

Åh - undskyld - det har du allerede checket - du skriver
at det skulle kunne klare op til 128 mb .......

Så få fat på et andet kort - evt lån et - hvis det så
virker, så er det første defekt......

Fra : TheMan

Dato : 30-07-02 20:20

Ok, jeg må prøve om jeg kan få fat i et andet kort så jeg kan finde ud af om
det er kameraet eller kortet.

Håbede bare der var andre med det samme kamera der havde nogle erfaringer.
Der var jo meget tale om det da det var på tilbud.

Fra : max

Dato : 31-07-02 09:06

> [...]
>
> Håbede bare der var andre med det samme kamera der havde nogle erfaringer.
> Der var jo meget tale om det da det var på tilbud.

- Jeg kan ikke hjælpe dig med CF kort problemet endnu, men måske kan
vi lige sammenligne på et par punkter.. Dit kamera blev leveret med 64mb.?

Den medfølgende strømforsyning, har du fået den til at fungere, kan kameraet
køre uden batterier, eller bruger den batterier mens du loader billeder til pc'en..?

Kan man køre på almindelige batterier mens strømforsyningen er tilsluttet, eller
skal man bruge genopladelige.. Hvilke type batterier blev dit kamera leveret med..?

Har dit kamera en tendens til at overexponere, så man skal lave en generel
kompensation på 1/2bl..?

Bortset fra disse punkter har jeg ikke fundet uventede fejl...endnu... Men det er
for tidligt at komme med den endelige dom. så måske kan du suplere med dine
oplevelser..

mvh max

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 31-07-02 09:21

Jan Vestergaard wrote:
> Åh - undskyld - det har du allerede checket - du skriver
> at det skulle kunne klare op til 128 mb .......
>
> Så få fat på et andet kort - evt lån et - hvis det så
> virker, så er det første defekt......

Jeps - hvor bor du - så må vi kunne finde en/nogen der kan hjælpe med at
teste et andet kort, og teste kortet i et andet kamera

mvh

Jesper Brunholm (Odense)

--
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - http://www.phonixfolk.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-07-02 13:11

"Jesper Brunholm" skrev i en meddelelse

> Jeps - hvor bor du - så må vi kunne finde en/nogen der kan hjælpe med at
> teste et andet kort, og teste kortet i et andet kamera

Helt klart - jeg bor i Hillerød, så hvis "TheMan" skulle bo i nærheden !

Så vil jeg da gerne teste hans kort - og så har jeg et par andre kort,
som virker fint i mit Canon A40 - så kan de jo prøves i Aldi-kameraet

Fra : TheMan

Dato : 31-07-02 21:48

Jeg bor i Skive (postnr. 7800).

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 31-07-02 22:08

"TheMan" <TheMan@wert.dk> skrev i en meddelelse news:v1Y19.483$m15.74602@news010.worldonline.dk...
> Jeg bor i Skive (postnr. 7800).

Ja - der er noget langt til Hillerød

Jeg håber at du finder en nærmere, så du kan få testet dit kort/kamera !

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-08-02 09:38

Jeg har et 16 mb liggende - det kan jeg godt sende til dig, så du kan prøve det - så kan du bare sende det retur, når du har prøvet
det ?

Fra : TheMan

Dato : 01-08-02 22:38

Utroligt så flinke folk er. Jan, jeg har sendt en mail til dig.

Fra : Oscar

Dato : 30-07-02 19:53

Kan du ikke skrive lidt mere om dit Medion. Kan man f.eks selv bestemme
lukkerhastigheden?
Umiddelbart tiltaler den ydre form mig. De indre funktioner er kun beskrevet
i bladenes annoncer. Andre steder har jeg ikke kunne finde dem.-

vh oscar

Fra : Kathrin

Dato : 30-07-02 20:08

"Oscar" <oscar@e-postboks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
beskrevet
> i bladenes annoncer. Andre steder har jeg ikke kunne finde dem.-

Det skal lige siges at mit kamera er et Medion 9725, altså med 4 MegaPixel.

Jeg er en glad amatør, og det er mit første kamera, så jeg har ikke så meget
forstand på det. Det jeg kan stille på er:

Focus: Manuel-Auto-Closeup(makro) og Central-Spot

DriveMode: Single-Continuous-Multi-Shot-Selftimer

ImageSize: 2272x1704-1600x1200-648x480

Quality: Fine-Standard-Economy

WhiteBalance: Auto-Daylight-LightBulb-Fluorescent

Exposure: +2.0 til-2.0- og Full-Central-Spot

ImageSharpness: Hard-Normal-Soft

Desuden kan jeg indstille forskellige lysstyrker på LCD-skærmen.

Jeg er godt tilfreds med kameraet, men det har nogle begrænsninger i forhold
til afstandsfotografering (eller også er jeg ikke god nok til at indstille
det).

Jeg håber at dette kunne kaste lys over kameraet.

Mvh

Kathrin

Fra : max

Dato : 31-07-02 09:15

> [...]
> det).
>
> Jeg håber at dette kunne kaste lys over kameraet.

Afstands indstillingen kan stilles til central eller spot, prøv at bruge
spot, tryk udløseren halvt ned, det låser focus på motivet, herefter
kan du komponere motivet i søgeren.. Hvis det altså står rimeligt
stille - det er ikke noget action kamera.. Måske kan du komme med
indput til de spørgsmål jeg stillede til "The Man"
mvh max