MS Windows
briani 27239
W2000 / ME
Fra : Erling

Dato : 30-07-02 16:11

Hej - et spørgsmål fra en "ikke så kyndig".

Jeg har en Toshiba Satelite notebook, 475 Mhz Amd, og 96 Mb ram der ofte
driller mht. at lukke ned. Den kører WinME og ellers udemærket. så jeg
tænkte om det ville være en ide at lægge Win2000 på i stedet. Den bygger jo
på NT og er meget stabil på min stationære, men er den for "tung" - jeg
gider ikke ofre en bondegård på RAM til den bærbare.

Mvh
Erling

Fra : Anders Lund

Dato : 30-07-02 20:18

Erling <go@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> jo på NT og er meget stabil på min stationære, men er den for "tung" - jeg
> gider ikke ofre en bondegård på RAM til den bærbare.

Jeg installere ikke en Windows 2000, uden at der mindst er 128 MB RAM i den.
Det kan godt være at der er andre med andre "regler"... men sådan er jeg. :)

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-02 21:35

"Erling" <go@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg har en Toshiba Satelite notebook, 475 Mhz Amd, og 96 Mb ram der ofte

Jeg har haft Win2000 på en Dual PPro-200 med 96 MB RAM... Kan ikke
anbefales.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Erling

Dato : 30-07-02 22:22

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har haft Win2000 på en Dual PPro-200 med 96 MB RAM... Kan ikke
> anbefales.

Hvorfor ikke ? og hvad er en DualPPro-200 ?

Det behøver ikke gå som lyn og torden !

Mvh.
Erling

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-02 23:16

> Hvorfor ikke ?

Det er ulideligt langsomt og sløvt.

> og hvad er en DualPPro-200 ?

Dual (der er to) PPro (Pentium Pro - forgængeren til Xeon) 200 (MHz)

> Det behøver ikke gå som lyn og torden !

Det gør det bestemt heller ikke, tro mig...

Fra : Christopher Tracy

Dato : 31-07-02 12:52

Hej

> Jeg har haft Win2000 på en Dual PPro-200 med 96 MB RAM... Kan ikke
> anbefales.

Jeg har Win2k på en 266 MHz med 64 MB SDRam, godt nok en desktop, og der må
jeg sige at den bestemt meget bedre og mere stabilt, end da der var Win98Se
på.

/C.T.

Fra : Salva

Dato : 31-07-02 13:33

> Jeg har Win2k på en 266 MHz med 64 MB SDRam, godt nok en desktop, og der

> jeg sige at den bestemt meget bedre og mere stabilt, end da der var
> [...]

Kører Win2k godt med 64K ram?
-Salva

Fra : Madsen

Dato : 31-07-02 14:57

Salva skrev:

> Kører Win2k godt med 64K ram?

Nej, du vil aldrig få den startet med den mængde ram.

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-07-02 16:28

Jo, den vil starte men man skal ikke gøre sig håb om at køre nogle
tunge applikationer på den konfiguration uden at det føles som om man
vader i sirup.

Fra : Pico

Dato : 31-07-02 17:08

Madsen wrote:

> Nej, du vil aldrig få den startet med den mængde ram.

Der synes jeg for en gang skyld du er gal på den Madsen.
Til at lege med, afprøvning af programmer mm., har jeg i
kælderen en 233 Mzh med 128 MB ram. Den køre dualboat
med Win 98 og Win 2000. Selvfølgelig tager det ca. ½ min.
længere at starte Win 2000, men når de først er startet er
de nogenlunde lige hurtige, jeg mærker ihvertfald ikke nogen
forskel.
Før i tiden havde jeg den med 64 MB ram og der var forholdet
nogenlunde det samme.
Jeg vil da tro at en 475 Mzh med 96 MB ram vil køre nogenlunde
tilfredsstilende, ikke noget fartmonster, men
Pico

Fra : Madsen

Dato : 31-07-02 16:35

Jens Peter Karlsen skrev:

> Jo, den vil starte

Med 64K ram? Jeg tvivler. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-07-02 16:43

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : arc@na

Dato : 31-07-02 17:19

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Med 64K ram? Jeg tvivler. :)

Hehe - tid til at finde nogle gamle Atari-ROM'er frem... )

arc@na

Fra : Anders Lund

Dato : 01-08-02 17:53

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Med 64K ram? Jeg tvivler. :)

Jeg har set en Windows 2000 på en maskine med 32 MB RAM! (Ja, 32).
Den klarede det faktisk ret godt og blev også brugt til Outlook + Word +
Excel.
Jeg fatter ikke hvordan den kunne køre så godt som den gjore. Den blev dog
slagtet og brugeren fik en maskine med 256 MB RAM.

Fra : Madsen

Dato : 31-07-02 18:01

Pico skrev:

> Der synes jeg for en gang skyld du er gal på den Madsen.
> Til at lege med, afprøvning af programmer mm., har jeg i
> kælderen en 233 Mzh med 128 MB ram.

Jeg spøger blot. :)
64K ram = 64 KB ram og det er altså ikke nok til at få Win2000
sparket i gang, men 64 MB ram kan, med lidt held, sikkert godt gå.
Jeg tror dog at 64 MB ram vil resultere i en del swappen til sidefil
i Win2000, men har dog ikke testet det. Det kommer nok an på hvilke
programmer man vælger at bruge under Win2000.

Madsen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-07-02 22:56

"Erling" <go@post.cybercity.dk> skrev....

> Den bygger jo
> på NT og er meget stabil på min stationære, men er den for
> "tung" - jeg gider ikke ofre en bondegård på RAM til den
> bærbare.

Det kan lade sig gøre, men det bliver ikke nogen raket. Jeg har selv
haft både NT4, W2K og XP på en PPro200 med 96Mb RAM og en ATA33 disk.
NT4 var klart nemmest at leve med, mens det gik noget mere trægt med
W2K og XP. Jeg ville ikke anbefale det på en bærbar med kun 96Mb RAM.

Iøvrigt blev PPro'en næsten en raket med Linux og en ATA100 disk på
en passende controller.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Erling

Dato : 30-07-02 23:29

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
for

> Det kan lade sig gøre, men det bliver ikke nogen raket.

Tak for svarene og tak til Jesper.

Mvh
Erling

Fra : arc@na

Dato : 31-07-02 17:17

"Erling" <go@post.cybercity.dk> wrote in news:ai6a66$fge$1@sunsite.dk:

> [...]
> Den bygger jo på NT og er meget stabil på min stationære, men er den
> for "tung" - jeg gider ikke ofre en bondegård på RAM til den bærbare.

Jeg har en lap næsten magen til din - den kører Win2000Pro, men jeg har
altså lige givet den ekstra 128 MB RAM (ialt 192 megs). Da den kørte med
64 kørte den enormt dårligt, uanset hvilket styresystem. De 128 MB er
altså værd at overveje. Win2000Pro er også et meget, meget bedre
styresystem end WinME.

arc@na