Upload til Tiscali
Fra : tobias

Dato : 30-07-02 16:13

Hej

Er der nogle her, som har uploadet (med FP ikke ftp!) til Tiscali efter
deres systemændring?

Hvad er det lige, som skal ændres i url?

(Jeg har naturligvis sendt sp. til deres support, men det lader vente...)

tobias

Fra : Cloos

Dato : 30-07-02 17:22

> Er der nogle her, som har uploadet (med FP ikke ftp!) til Tiscali efter
> deres systemændring?

Ja.

> Hvad er det lige, som skal ændres i url?

Hvis du har eget domain hos tiscali, så INTET:

"Indtast en udgivelsesdestination": http://www.ditdomain.dk

Brugernavn: dom12345

Adgangskode: hvad_du_nu_har_valgt

Hvis du IKKE har eget domain, så:

http://fp.worldonline.dk/fpezzzzzzzzzz

hvor z er dit brugernavn

/steen

Fra : tobias

Dato : 30-07-02 20:10

"Cloos" <mail@REMOVEcloos4000.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du IKKE har eget domain, så:
>
> http://fp.worldonline.dk/fpezzzzzzzzzz
>
> hvor z er dit brugernavn
>
> /steen

Jeg bruger og har hele tiden brugt:
http://fp.image.dk/fpezzzzzzzzzzz

Da jeg har "været med" siden Image Scandinavia via WO til Tiscali.

Jeg får en fejlmeddelelse der siger noget i retning af:

Unknown servertype "Apache"... og så et eller andet med at på windows skal
det være Microsoft Information et eller andet, mens det på unix godt kan
være Apache????

tobias

Fra : tobias

Dato : 30-07-02 20:35

"tobias" <tobi@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det være Microsoft Information et eller andet, mens det på unix godt kan

Jeg har nu prøvet med http://fp.worldonline.dk/fpezzzzzzzzzz og kommer
"igennem", men nu dur mit password åbenbart ikke.... Kors;-(

tobias

Fra : Per

Dato : 31-07-02 08:53

tobias wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Jeg har nu prøvet med http://fp.worldonline.dk/fpezzzzzzzzzz og kommer
> "igennem", men nu dur mit password åbenbart ikke.... Kors;-( >
> tobias

Hej tobias! Jeg kan heller ikke komme ind på min side med mit password, men jeg
er snart ved at opgive efter som jeg altid lander som nr. 7-8-9 i
supporterkøen. Ja, kors og kors hvor Tiscali må miste kunder. Min datter har
stadig ikke fået sin mail op at køre. Den gik også ned med deres systemændring.
Men det hjælper jo ikke dig. Du må ind i køen. held og lykke! Dit pasword skal
garanteres ændres.

mvh
Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-02 19:38

Per wrote:

> [...]
> også ned med deres systemændring. Men det hjælper jo ikke dig. Du må
> ind i køen. held og lykke! Dit pasword skal garanteres ændres.

Prøv at høre en gang:

1. hvis man ikke har eget webhotel hos Tiscali, så har de haft
(og har indimellem stadig) problemer med upload efter at de har skiftet
system.

2.Der står udførlig beskrevet på deres hjemmeside om problematikken -

3.De har også skrevet at man evt. kan prøve at nedlægge og oprette
FrontPage extensions igen - det sker automatisk - men husk: afmeldingen
skal ske først og derefter skal man vente godt ½ time førend man
tilmelder igen - der står ganske vist kun ca. 15 minutter, men vent en
´halv time for at være på den sikre side.

4.Ham, der hos Tiscali har mest forstand på FrontPage hedder Andreas
Paasch - man kan evt. skrive til ham -

5. Jeg har faktisk døjet med deres elendige support på produktet gennem
flere uger førend det lykkedes at få tingene til at fungere -

6. konkrekt: forsøg at uploade med følgende adresse:
http://fp.worldonline.dk/fpebrugernavn -

7. endvidere: når man sætter sin adgangskode på, så skal man faktisk
skrive noget nyt: brugernavn@tiscali.dk eller
brugernavn@worldonline.dk - det står også udførligt beskrevet på deres
hjemmesider.

8. Bemærk venligst: de har en uhensigtsmæssighed på deres side omkring
upload med frontpage til http://fp.worldonline.dk/fpebrugernavn eller
http://fp.tiscali.dk/brugernavn - det er at man får instruktion omkring
oprettelse og nedlæggelse af FrontPage ved at kikke på
funktioner/net/surfer - det er her, man skal klike på "hjemmesider" og
evt. FrontPage oprettelse/nedlæggelse ude i venstre side (menu-side)

Læs tingene grundig igennem - især det med at man har ændret procedure
for opkald - det gælder også e-mail-adgang.
Før i tiden hed brugerid og password: ditbrugerid - password - nu hedder
det ditbrugerid@tiscali.dk og derpå password - men det gælder vist ikke
rigtig for webhotelkunder- der står en hel masse om det på deres
hjemmeside.

Altså: benyt www.tiscali.dk og se, hvad de skriver om tingene - det kan
være at det bliver en hjælp.

(Jeg har såmænd ventet i kø med hele 11 personer - nogle gange går det
hurtigere end man tror -andre gange er det træls. Man kan også skrive
til dem - men det er ikke sikkert at man får noget svar)

Held og lykke
--
ahw

Fra : tobias

Dato : 02-08-02 15:25

"Arne H. Wilstrup" <karl@smart.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at høre en gang:
>

> 3.De har også skrevet at man evt. kan prøve at nedlægge og oprette
> FrontPage extensions igen -

det er så også prøvet - nu får jeg en fejlmeddelelse, som lyder:

"Server error, Cannot open we 80.cnf, no such file or folder"

Siger det dig (eller andre) noget?

tobias

Fra : jokeren

Dato : 04-08-02 17:18

Jeg har flere webhoteller eller rettere havde flere webhoteller hostiscali,
med domænenavne.

Efter overgangen til det nye system var over halvdelen af mine sider ikke
tilgænglige med frontpager serverextensions.

Nogen af sider hjalp det at nedlægge FP ext. og vente 4 timer og orette dem
igen andre ikke.

Ved de andre skulle jeg blot ringe ind og de lavede et eller andet ved deres
sever så det igen kørte.

Men på grund af ca. 14 dage før respons fra dem og yderligere at det
lykkedes dem at slette password oprettet med frontpage (de ligger på deres
server), valgte jeg at flytte til en anden udbyder som forhåbenligt ved hvad
de laver, gad ikke bruge mere tid på tiscali.

Håber det hjælper dig lidt på vej

Hilsen

Jokeren