MS Windows
briani 27239
Hvad står XP egentlig for ????
Fra : Jacob

Dato : 30-07-02 14:39

læs subject.

Fra : Klitgaard

Dato : 30-07-02 14:40

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> læs subject.

XPerience så vidt jeg husker

--
....Klitgaard

Fra : Ham Sjel

Dato : 30-07-02 15:02

nej nej du tager fejl det står naturligvis for Xtra Poor haha
- Ham Sjel

Fra : Snuden

Dato : 30-07-02 15:38

On Tue, 30 Jul 2002 15:40:29 +0200, "Klitgaard" <na@na.dk> wrote:

>"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> skrev i en meddelelse

>XPerience så vidt jeg husker

Onde tunger påstår eXPensive eller eXtreme Problems :)

Men ja, det er eXPerience

--
Snuden

Fra : Jacob Twisttmann Jør~

Dato : 30-07-02 15:48

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> Onde tunger påstår eXPensive eller eXtreme Problems :)

eXtra Pay, eXtra Painful ..., mulighederne er legio

Jacob

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-07-02 16:00

"Jacob" <jeo@removemepost6.tele.dk> wrote in message
> læs subject.

Xtra Pop !
Min helt egen holdning er at XP er Win2k på et dårligt syre trip , ikke
andet ..

fut ;)

/Dennis

Fra : Matthiessen

Dato : 30-07-02 22:06

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:zSx19.29413$3k2.597482@news010.worldonline.dk...

> Xtra Pop !
> Min helt egen holdning er at XP er Win2k på et dårligt syre trip , ikke
> andet ..

Så ved du ikke meget om Win XP

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-07-02 06:28

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in message
> Så ved du ikke meget om Win XP

Jamen så synes jeg da du skulle fortælle os andre hvorfor man bør skifte til
XP...!

Lad være med at sige:
- Fart
- Fancy
- Spil
- Integreret brændersoftware
- Flere brugere der kan logge af og på som det passer dem
- Nye menuer og smarte farver

Hvad _er_ forskellen mellem XP Pro og Win2000 Pro...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Matthiessen

Dato : 31-07-02 11:26

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in message

Så vidt jeg kan læse mig frem til, hentyder han til designet i XP - det kan
med få klik deaktiveres.
På samme måde hentyder han til at XP er dårligere end Win2K - det er det
ikke. Bevis det modstatte.

> [...]
> - Nye menuer og smarte farver
>
> Hvad _er_ forskellen mellem XP Pro og Win2000 Pro...?

Det er en optimeret kerne af Windows 2k. Der er bedre netværksunderstøttelse
osv.. Listen er lang hvad angår især brugervenlighed. De brugere der ofte
bruger computere - værende på arbejde eller derhjemme - vil nok synes at
WinXP er lidt for poppet ( man skal huske at de poppede features kan
stoppes ).

BTW kan listen ses her :
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/planning/techoverview/defaul
t.asp
( og ja, pålideligheden af den kan diskutteres )

/Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-07-02 13:52

> Det er en optimeret kerne af Windows 2k.

Så er det da underligt at mange klager over at XP er væsentligt sløvere end
2000.

> Der er bedre netværksunderstøttelse

Sure...

> osv.. Listen er lang hvad angår især brugervenlighed. De brugere der ofte

Brugervenlighed???

Hvor er det lige at 2000 er brugeruvenlig?

Fra : Matthiessen

Dato : 01-08-02 00:09

> "Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in message
> Så er det da underligt at mange klager over at XP er væsentligt sløvere
end
> 2000.

Det vil sige, at fremtidens styresystemer de må ikke blive "tungere" end
win2k ? Det mener du vel ikke selv ?!

> Brugervenlighed???

Her menes for den generelle dansker som ingen forstand har på computere !

> Hvor er det lige at 2000 er brugeruvenlig?

Hvor har jeg sagt at 2000 er brugeruvenlig ? Du er meget god til at dreje
mine ord.

/Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-08-02 07:03

> Det vil sige, at fremtidens styresystemer de må ikke blive "tungere" end
> win2k ?

Korrekt.

> Det mener du vel ikke selv ?!

Jo. Det gavner ingensteder at et OS er så tungt som Win2000. Det gavner
endnu mindre at det er lige så tungt som XP. Win2000 er det tungste OS jeg
har arbejdet med og jeg kan ikke se noget der retfærdiggør at det er så
tungt... Intet...

> Her menes for den generelle dansker som ingen forstand har på computere !

Er smarte farver og fancy gimmicks til fordel for den generelle dansker?

Hvis ikke man _vil_ lære at bruge en PC, så kan man heller ikke lære at
bruge XP. En der aldrig har siddet ved en PC før kan sætte sig ned og bruge
Xwindow eller OS/2 lige så let som Windows...

Apple kender til begrebet brugervenlighed for en Apple kan alle bruge uanset
hvilken maskine de kommer fra.

> Hvor har jeg sagt at 2000 er brugeruvenlig ? Du er meget god til at dreje
> mine ord.

Du siger at XP er mere brugervenligt end Win2000; så må Win2000 alt andet
lige være mere brugeruvenligt end XP...

Fra : Jens S

Dato : 02-08-02 10:10

> Du siger at XP er mere brugervenligt end Win2000; så må Win2000 alt andet
> lige være mere brugeruvenligt end XP...

Så er den myre vist kneppet færdig!!!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-08-02 16:17

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> Så er den myre vist kneppet færdig!!!

Nej, for jeg har endnu ikke fået svar på _hvor_ Win2000 er mere
brugeruvenligt end XP.

Fra : Matthiessen

Dato : 03-08-02 19:16

> Nej, for jeg har endnu ikke fået svar på _hvor_ Win2000 er mere
> brugeruvenligt end XP.

tør dine tårer over min manglende mulighed for at svare før nu :

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/planning/usability/default.a
sp

Fra : Matthiessen

Dato : 03-08-02 19:19

"Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Og her :

While maintaining the core of Windows 2000, Windows XP features a fresh new
visual design based on the results of usability studies. Common tasks have
been consolidated and simplified, and new visual cues have been added to
help you find files, folders, and tasks on your computer more quickly. The
new UI takes the Windows operating system to a new level of usability,
enabling you to complete tasks more easily and faster than ever before.

Kilde >
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/planning/usability/cdburn.a
sp>

_SÅ_ er den myre snart træt af at i leger med den. Skal vi lade den være i
fred ?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-08-02 21:58

> [...]
> new UI takes the Windows operating system to a new level of usability,
> enabling you to complete tasks more easily and faster than ever before.

Gammel vin på nye flasker... Sjovt at MS altid opfinder noget nyt der har
mange år på bagen...

MAO. Ikke nogen fornuftig grund til at skifte.

Fra : Matthiessen

Dato : 03-08-02 22:22

> "Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in message
The

> Gammel vin på nye flasker... Sjovt at MS altid opfinder noget nyt der har
> mange år på bagen...

Hvilken vin er det ?

> MAO. Ikke nogen fornuftig grund til at skifte.

(MAO ?)

Og det er så et personligt spørgsmål. Jeg er sikker på, at hvis en
"nybegynder" skal vælge ( og ved hvad valgte indebærer ), falder valget på
XP.

Du er åbenbart enig med mig nu, hvad angår spørgsmålet om brugervenligheden
i XP vs 2K.

/Anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-08-02 23:20

Med Andre Ord.

On Sat, 3 Aug 2002 23:21:53 +0200, "Matthiessen"

Fra : Matthiessen

Dato : 03-08-02 23:24

> Med Andre Ord.

Takker, mente nok at have kendt betydningen, den må være forsvundet
undervejs i ferien :)

/Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-02 08:10

http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html Læs det og følg det.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-02 08:12

> Hvilken vin er det ?

Alle andre OS'er en MS' egne...

> Og det er så et personligt spørgsmål. Jeg er sikker på, at hvis en
> "nybegynder" skal vælge ( og ved hvad valgte indebærer ), falder valget på
> XP.

Hvis en nybegynder skulle vælge så blev det Mac. MS' OS'er er fancy men
utroligt ringe at bevæge sig rundt i.

> Du er åbenbart enig med mig nu, hvad angår spørgsmålet om
brugervenligheden
> i XP vs 2K.

Nej, absolut ikke.

Fra : Matthiessen

Dato : 04-08-02 11:14

> "Matthiessen" <matthiessen.SLET.@tdcadsl.dk> wrote in message

<snip - mac som jeg aldrig har arbejdet med>

> brugervenligheden
>
> Nej, absolut ikke.

Så vender vi den lige rundt. Hvor er Win2k bedre ? :)

/Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-08-02 12:19

> <snip - mac som jeg aldrig har arbejdet med>

Du skylder dig selv en tjeneste.

> Så vender vi den lige rundt. Hvor er Win2k bedre ? :)

Standardbrugerfladen er mere 'clean'. Du vil vel ikke påstå at alle de fancy
features gør at folk hellere vil bruge XP end 2k, hvis de fik valget?

Og nej, jeg bryder mig ikke om MS-brugerflader. Period.

Fra : Matthiessen

Dato : 04-08-02 12:45

> Standardbrugerfladen er mere 'clean'. Du vil vel ikke påstå at alle de
fancy
> features gør at folk hellere vil bruge XP end 2k, hvis de fik valget?

Der kan jeg delvis give dig ret i (igen smag og behag), det afhænger helt af
hvem der skal bruge den. Dog kan man uden besvær slå de fancy farver fra
-
EOD her fra, det emne er vidst godt uddebateret

/Anders

Fra : arc@na

Dato : 31-07-02 11:45

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in

> Hvad _er_ forskellen mellem XP Pro og Win2000 Pro...?

Den indbyggede spyware i XP?

arc@na

Fra : Thor

Dato : 31-07-02 21:23