/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Flere forbindelser til samme server i XP (~
Fra : kunstner5.tk


Dato : 30-07-02 12:56

Hej NG'ere
Hvordan opretter man flere forbindelser til samme sever i XP (Explorer). Jeg
ved det kan lade sig gøre, for jeg har netop haft det, inden en
re-formattering. Så hentede jeg snildt 6-7 filer fra samme server på samme
tid. Nu kan jeg kun hente 2 af gangen... æv!

Jeg har virkelig ledt, men kan ikke finde det...

Hilsen
Claus Jungersen



 
 
M.N. (30-07-2002)
Kommentar
Fra : M.N.


Dato : 30-07-02 14:50


"kunstner5.tk" <clausjungersen@clausjungersen.dk> wrote in message
news:ai5uss$7cv$1@sunsite.dk...
> Hej NG'ere
> Hvordan opretter man flere forbindelser til samme sever i XP (Explorer).
Jeg
> ved det kan lade sig gøre, for jeg har netop haft det, inden en
> re-formattering. Så hentede jeg snildt 6-7 filer fra samme server på samme
> tid. Nu kan jeg kun hente 2 af gangen... æv!
>
> Jeg har virkelig ledt, men kan ikke finde det...
>
> Hilsen
> Claus Jungersen
>
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000020
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000020


Mogens



kunstner5.tk (30-07-2002)
Kommentar
Fra : kunstner5.tk


Dato : 30-07-02 14:55

> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
> Settings]
> "MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000020
> "MaxConnectionsPerServer"=dword:00000020
>
>
> Mogens
>
>

Æv. Jeg forstår ikke dit svar! Skal det i en txt fil og køres? Og hvad skal
filen hedde?

Hilsen
Claus Jungersen



Mikael Nørrelund And~ (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 30-07-02 15:19

"kunstner5.tk"
<clausjungersen@clausjungersen.dk> skrev:
> Æv. Jeg forstår ikke dit svar! Skal det i en txt fil og
> køres? Og hvad skal filen hedde?

Det er det samme, som jeg sendte dig på mail.

/Mikael



Madsen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-07-02 15:41

kunstner5.tk skrev:

> Hvordan opretter man flere forbindelser til samme sever i XP
> (Explorer).

Ikke Explorer men IExplorer. Explorer er Stifinderen. IExplorer er
Internet Explorer.

> Jeg ved det kan lade sig gøre, for jeg har netop haft det, inden
> en re-formattering. Så hentede jeg snildt 6-7 filer fra samme
> server på samme tid. Nu kan jeg kun hente 2 af gangen... æv!

Hent følgende fil, kør den og sig ja til at tilføje ændringerne til
registreringsdatabasen.
http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/flere_downloads.reg

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-07-02 21:38

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925BA9CB846DCcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> Ikke Explorer men IExplorer. Explorer er Stifinderen. IExplorer er

Explorer er basalt set selve brugerfladen i en moderne Windows...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


Madsen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-07-02 22:05

Jesper G. Poulsen skrev:

> Explorer er basalt set selve brugerfladen i en moderne Windows...

Ja, ok. Det er der selvfølgelig noget om, men derfor er stifinderen
stadigvæk Explorer.exe og Internet Explorer er IExplore.exe.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (30-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-07-02 23:23

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925BEAC1DEF7Dcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> > Explorer er basalt set selve brugerfladen i en moderne Windows...
> Ja, ok. Det er der selvfølgelig noget om, men derfor er stifinderen
> stadigvæk Explorer.exe og Internet Explorer er IExplore.exe.

I Task Manager har jeg en 'explorer.exe' og det er _ikke_ stifinder (som jeg
synes er en ualmindelig dårlig util)...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


Madsen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 31-07-02 00:37

Jesper G. Poulsen skrev:

> I Task Manager har jeg en 'explorer.exe' og det er _ikke_
> stifinder (som jeg synes er en ualmindelig dårlig util)...

Nej, det er vel selve skrivebordet eller programfladen, eller hvad
hulen man nu skal kalde den. Hvis du lukker den forsvinder
proceslinien og alt hvad der ligger på skrivebordet, men derfor
hedder programfilen som starter Stifinder eller Explorer stadigvæk
Explorer.exe :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 31-07-02 09:13

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925C106D07DDFcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> hedder programfilen som starter Stifinder eller Explorer stadigvæk
> Explorer.exe :)

Ja, det ved jeg...

Programmet må checke for om det er startet i forvejen og så åbne en
alternativ instance af sig selv (Stifinder)...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


Jesper G. Poulsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 05-08-02 09:21

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925C106D07DDFcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> Nej, det er vel selve skrivebordet eller programfladen, eller hvad
> hulen man nu skal kalde den. Hvis du lukker den forsvinder
> proceslinien og alt hvad der ligger på skrivebordet, men derfor
> hedder programfilen som starter Stifinder eller Explorer stadigvæk
> Explorer.exe :)

Hmm... Explorer gik ned og blev afsluttet. Startlinien forsvandt og i stedet
kom en stifinder. Afslutte stifinder og ind i taskmanager (CTRL+ALT+DEL).
Afslutte explorer.exe - 'Start new' -> 'explorer' og vupti... Brugerfladen
kom igen.

Der er altså noget lusk med den explorer


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Madsen (31-07-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 31-07-02 14:16

Jesper G. Poulsen skrev:

> Programmet må checke for om det er startet i forvejen og så åbne en
> alternativ instance af sig selv (Stifinder)...

Jeg ved ikke hvordan det virker, men det må være noget i den stil
som du beskriver.

I Win3x var det vel egentlig samme princip. Den fil der styrede hele
skrivebordet var samtidig den fil der åbnede filhåndteringen, hvad
end den så hed. Det har jeg glemt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-08-02 07:08

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925C9B5B939A5copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> I Win3x var det vel egentlig samme princip. Den fil der styrede hele
> skrivebordet var samtidig den fil der åbnede filhåndteringen, hvad

Nej, det er det ikke...

I OS/2 (WinOS2) kan jeg åbne Program Manager'en og filhåndteringen
uafhængigt af hinanden. Det er _ikke_ den samme fil.

Maskinen står desærre usamlet lige nu, for efter at jeg er flyttet har det
været lidt sløjt med at finde plads til den (idet der ikke er plads til den
reol den skal stå i).


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


Madsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-08-02 13:39

Jesper G. Poulsen skrev:

> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:Xns925C9B5B939A5copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
>
>> I Win3x var det vel egentlig samme princip. Den fil der styrede hele
>> skrivebordet var samtidig den fil der åbnede filhåndteringen...
>
> Nej, det er det ikke...

Nå. Så husker jeg forkert.

> I OS/2 (WinOS2) kan jeg åbne Program Manager'en og filhåndteringen
> uafhængigt af hinanden. Det er _ikke_ den samme fil.

Er OS/2 opbygget på samme måde som Win3.x var?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-08-02 21:07

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925D94FA6B3DEcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> > I OS/2 (WinOS2) kan jeg åbne Program Manager'en og filhåndteringen
> > uafhængigt af hinanden. Det er _ikke_ den samme fil.
> Er OS/2 opbygget på samme måde som Win3.x var?

Læg mærke til der står WinOS2... OS/2 har indbygget Windows 3.1 eller
support for seemless Win 3.1.

OS/2 er i familie med Win2000.

\WINNT\system32\os2\


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


Madsen (01-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 01-08-02 22:05

Jesper G. Poulsen skrev:

> Læg mærke til der står WinOS2... OS/2 har indbygget Windows 3.1 eller
> support for seemless Win 3.1.

Aha.

> OS/2 er i familie med Win2000.

Det var jeg ikke klar over.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-08-02 16:13

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns925DEAE1A4034copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> > OS/2 er i familie med Win2000.
> Det var jeg ikke klar over.

NT var oprindeligt tiltænkt rollen som OS/2 3.0, men så ophørte samarbejdet
mellem IBM og MS.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
Det er jo ikke Jeopardy.


Paul Østerby Sørense~ (02-08-2002)
Kommentar
Fra : Paul Østerby Sørense~


Dato : 02-08-02 16:49

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse news:aie7m0$583$1@sunsite.dk...
> "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:Xns925DEAE1A4034copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> > > OS/2 er i familie med Win2000.
> > Det var jeg ikke klar over.
>
> NT var oprindeligt tiltænkt rollen som OS/2 3.0, men så ophørte samarbejdet
> mellem IBM og MS.
>
>
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen
> - Skriv _under_ det I svarer på. Spørgsmål først, svar bagefter.
> Det er jo ikke Jeopardy.
>
Hej Jesper
Er du ikke kommet lidt langt frem samarbejdet ophørte da
dengang Microsoft gik enegang og udviklede Win 95, hvorefter
IBM videre udviklede på OS2 og kaldte det for OS2 Warp.
Men det er da rigtigt at OS2 kan 32bit.
Jeg har forøvrigt altid fået problemer med printere
når jeg har prøvet OS2 både gamle udgaver og nyere.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen



Jesper G. Poulsen (03-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-08-02 22:05

"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> wrote in message
news:3d4aaa37$0$429$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Er du ikke kommet lidt langt frem samarbejdet ophørte da
> dengang Microsoft gik enegang og udviklede Win 95, hvorefter

Nej, samarbejdet ophørte op til NT 3.x

> IBM videre udviklede på OS2 og kaldte det for OS2 Warp.

Det blev de jo nødt til, for det der skulle ha' været 3.0 blev jo til NT.

OS/2 Warp er version 3.0.

> Men det er da rigtigt at OS2 kan 32bit.

Hvor kommer det ind henne?

> Jeg har forøvrigt altid fået problemer med printere
> når jeg har prøvet OS2 både gamle udgaver og nyere.

Jeg har en maskine med OS/2 og har anvendt OS'et problemfrit siden 1993.
Printersupporten har været outstanding.

Brugerfladen er også outstanding. Det samme er filsystemet.
Men spilsupporten er ikke...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
Member of Team-OS/2 Denmark


Madsen (05-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 05-08-02 21:18

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hmm... Explorer gik ned og blev afsluttet. Startlinien forsvandt
> og i stedet kom en stifinder. Afslutte stifinder og ind i
> taskmanager (CTRL+ALT+DEL). Afslutte explorer.exe - 'Start new' ->
> 'explorer' og vupti... Brugerfladen kom igen.
>
> Der er altså noget lusk med den explorer

Sørme så. Du har ret.
I starten med den første version af Win2000, altså før SP1 og SP1
kom på gaden, skete det tit at Explorer døde her og hver gang blev
jeg nødt til at genstarte, eller rettere det troede jeg at jeg var
nødt til, men det her virker jo. Har lige prøvet at kvæle Explorer
i joblisten som resulterer i at alle ikoner på skrivebordet og
proceslinien forsvinder. Jeg kunne så blot vælge at starte en ny
Explorer oppe i File > New task (Run) i joblisten. Faktisk henviste
jeg bare til den genvej jeg normalt har på mit skrivebord som peger
på Explorer og med det samme jeg gjorde det, kom proceslinien og
alle ikonerne tilbage. Det smarte var/er at alle programmerne som
kørte i baggrunden kørte videre som om intet var hændt. Den havde
ikke gået på Win9x.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-08-02 14:14

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns9261E2EE99529copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> > Der er altså noget lusk med den explorer
> Sørme så. Du har ret.

Selfølgelig har jeg ret

> I starten med den første version af Win2000, altså før SP1 og SP1

Du genta'r genta'r aldrig dig selv, hva'?

> jeg nødt til at genstarte, eller rettere det troede jeg at jeg var
> nødt til, men det her virker jo. Har lige prøvet at kvæle Explorer

Jeg har aldrig genstartet for bagateller i 2000. Kender jo slægtskabet til
OS/2

Irriteres til gengæld over at maskinen skal genstartes efter hver
opdatering. Linux-serveren blev opdateret så sent som i aftes og har en
oppetid på 64 dage.

> alle ikonerne tilbage. Det smarte var/er at alle programmerne som
> kørte i baggrunden kørte videre som om intet var hændt. Den havde

En kammerat har problemer med sin SCSI-controller. 2000 booter på
SCSI-systemet. MP3-filerne ligger på den eneste IDE-disk har har. Han
oplever ofte at systemet hænger sig selv som følge af SCSI-controlleren, men
Winamp fortsætter ufortrødent med playlisten indtil han at vælger at
genstarte maskinen. Var der nogen der sgda stabil software?

- En halted linux-kernel kan stadig lege router...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Madsen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-08-02 15:56

Jesper G. Poulsen skrev:

>> I starten med den første version af Win2000, altså før SP1 og SP1
>
> Du genta'r genta'r aldrig dig selv, hva'?

Det var en fehler.

> Jeg har aldrig genstartet for bagateller i 2000. Kender jo
> slægtskabet til OS/2

Hmm, jeg må nok indrømme at Win2000 ikke var nogen fornøjelse på min
gamle pc og nu gentager jeg vist igen mig selv, men dertil skal der
jo nok også siges, at jeg ikke havde drivere til det halve af det
hardware jeg havde i det første stykke tid. Jeg kørte med NT-drivere
til det meste af det. Det burde jo også fungere nogenlunde, men det
er nu alligevel bedre at køre med noget der er skrevet specielt til
styresystemet. Først omkring det tidspunkt hvor SP2 blev frigivet
begyndte min Win2000 at køre som en drøm. Det kan også være den
nyere pc det blev installeret på. Det er nok nærmest en kombination
af begge. Altså gode drivere og en nyere pc.

> Irriteres til gengæld over at maskinen skal genstartes efter hver
> opdatering. Linux-serveren blev opdateret så sent som i aftes og
> har en oppetid på 64 dage.

Sammenlignet med Win9x synes jeg det er sjældent at Win2000 og XP
skal genstartes, men det sker jo da. I går måtte jeg f.eks.
genstarte i forbindelse med en installering af et grafikkort. :)

> En kammerat har problemer med sin SCSI-controller. 2000 booter på
> SCSI-systemet. MP3-filerne ligger på den eneste IDE-disk har har.
> Han oplever ofte at systemet hænger sig selv som følge af
> SCSI-controlleren, men Winamp fortsætter ufortrødent med
> playlisten indtil han at vælger at genstarte maskinen. Var der
> nogen der sgda stabil software?

Ja, det må du da nok sige.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-08-02 17:27

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns9262AC3ED95CDcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> Hmm, jeg må nok indrømme at Win2000 ikke var nogen fornøjelse på min

Jeg kom først på Windows efter SP2.

> Sammenlignet med Win9x synes jeg det er sjældent at Win2000 og XP
> skal genstartes, men det sker jo da. I går måtte jeg f.eks.

Hvis du laver en opdatering via MS-windowsupdate, så skal den genstartes.
Den skal Debian-serveren kun hvis den får ny kernel (glæder mig til Hurd
kommer i 1.0)


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Madsen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 06-08-02 17:49

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvis du laver en opdatering via MS-windowsupdate, så skal den
> genstartes.

Nå ja, det skal den godt nok for det meste, men ikke altid.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jesper G. Poulsen (06-08-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-08-02 21:31

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:Xns9262BF61A2A43copy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk...
> > Hvis du laver en opdatering via MS-windowsupdate, så skal den
> > genstartes.
> Nå ja, det skal den godt nok for det meste, men ikke altid.

Det er mere reglen end undtagelsen...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste