vedr. køb af WLAN
Fra : Rune AH

Dato : 30-07-02 13:13

Hej Folkens

Jeg har besluttet at sætte et WLAN op i min opgang. vi er 8 der skal dele en
2 MBit ADSL fra TDC bredbånd- Har i nogle gode forslag til valg af hardware
i opbygningen af WLAN'et?

godt - men billigt

På forhånd tak
Rune

Fra : Thomas Demant

Dato : 30-07-02 13:19

> [...]
en
> 2 MBit ADSL fra TDC bredbånd- Har i nogle gode forslag til valg af
Må man dele TDC Bredbånd|ADSL med andre husstande?
Hint: Punkt 2. Parterne i abonnementsvikårene for Bredbånd|ADSL hod TDC
Internet

--
Thomas

Fra : Michael Andreasen

Dato : 30-07-02 13:39

"Rune AH" <you-got@mail.dk> wrote in message
> [...]
en
> 2 MBit ADSL fra TDC bredbånd- Har i nogle gode forslag til valg af

Godt & Billigt: En 150-200 Mhz pentim med www.freesco.org router software
(linux baseret) en switch og noget godt netværkskabel. Bruger selv denne
løsning med stor succes.

Pris:
PC= 3-400 kr
Switch=8-900 kr

Mvh
Michael

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 30-07-02 17:10

On Tue, 30 Jul 2002 14:13:10 +0200, "Rune AH" <you-got@mail.dk> wrote:

> [...]
>2 MBit ADSL fra TDC bredbånd- Har i nogle gode forslag til valg af hardware

Jeg sidder i den samme situation, jeg regner med at dele en Tiscali
ADSL forbindelse med hele ejendommen hvis rækkeviden er stor nok.

Jeg er kommet frem til at http://www.proconsult.dk har godt udvalg,
Til din løsning må
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwgw/netlsbefw11s4.html
være interessant.

Selv overvejer jeg en Linksys WAP 11 som Accesspoint til 1800kr.
Af netværkskort har jeg kigget på 3Com OfficeConnect 11 Mbps Wireless
PC Card til ca. 800kr stk. eller et Netgear MA401 Wireless PCMCIA
Adapter til ca. 700.

VLan PCI netværkskort har jeg ikke set til under 1000kr så hvis der
er nogen der har kendskab til et billigt VLan PCI kort vil jeg meget
gerne høre om det.

mvh
Anders

Fra : Jimmy Lerche

Dato : 30-07-02 23:00

"Anders H. Andersen" <aha@remove.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> VLan PCI netværkskort har jeg ikke set til under 1000kr så hvis der
> er nogen der har kendskab til et billigt VLan PCI kort vil jeg meget

Hej Rune

Jeg har en D-Link 713P som har router, firewall, switch og printserver. Den
kan kører 128 bits kryptering og koster ca. 3500,- Jeg ved Netgear har lavet
en også, men kender den ikke selv. (Den er noget billigere)

Mvh

Jimmy