Manager over netvæk.
Fra : Kristian

Dato : 30-07-02 12:38

Hej alle som ved noget om CM0102 netværk.
Jeg spiller meget manager og vil gerne spille det over netværk. Problemet er
bare at jeg ikke kan være "opretter". Når jeg starter et nyt netværksspil så
kommer der 2 ip adresser. Disse 2 sender jeg så til ham/dem jeg skal spille
med/mod. De prøver at lokke på men der kan ikke oprettes forbindelse til
netværk. Hvad er der galt. Ingen at dem jeg skal spille med/mod har proxy og
det har jeg heller ikke.
Hvis der sidder en med en løsning så skriv. For CM er små kedeligt at spille
alene.
mvh Kristian

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 30-07-02 21:16

nu siger du nok over netværk.. men hvad mener du fysisk.... sidder i alle på
samme hub/switch.... eller er det over internettet, og sidder du bag router

--
"når man spiller Satans plader baglæns,
kommer der beskeder fra eyeQ"

P.S. Har en Pioneer 12 stk cd.changer til salg
aldrig brugt, og kvitering og garanti medfølger.
giv et bud.
den hedder Pioneer CDX-P1270

Fra : Kristian

Dato : 30-07-02 22:56

Det er over nettet og hvis en router er der hvor netværksstikket sidder i så
ja. Min viden er ikke så stor, så bær over med mig

Fra : Michael Skjolde

Dato : 31-07-02 09:22

Du siger der dukker to ip adresser op hvor f...... er det henne, jeg har
spillet CM over netværk og en oprettede spillet og de andre loggede på
opretterens ip, men det var ikke noget man fik at vide gennem spillet, hvis
alle maskiner står i et netværk så den lokale ellers bare din globale ip,
det kan dog give probs hvis du sidder med en router, har ingen erfaring med
hvordan du kommer omkring det

--
/rasm - The only completely consistent people are dead. -- Aldous

Fra : Kasper

Dato : 01-08-02 16:17

On Tue, 30 Jul 2002 13:37:46 +0200, "Kristian"
> [...]

>det har jeg heller ikke.
>Hvis der sidder en med en løsning så skriv. For CM er små kedeligt at spille

Du skal have åbnet for port 6667 i din router, og sikre dig at dem du
spiller mod har samme subnet mask som du har.

Fra readme filen:

"NOTE: You can only play in a game that is on the same subnet mask,
To check this:

* Open the control panel. (Start->Settings->Control Panel)
* Click on the network icon.
* Click on TCP/IP in the list - If you have more than one network
binding there will be more than one entry, select the one that is
connected to your LAN adapter.
* Click on Properties

Your subnet mask is displayed on the IP Address tab. If this is blank
or differs from the computer you are trying to connect to, see your
network administrator.

If you do not have a network administrator, enter 255.255.255.0 in the
sub net field.

Due to the configuration of some networks, the name of the network
game may not appear on the Join Network Game screen. In this case, it
is still possible to join the game by typing the server's IP address
into the edit box. The server's IP address can be found on
the Manager Status screen on the server."

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Mayor_Tom

Dato : 01-08-02 17:57

"Kasper" <nospam@for.me> wrote in message

> [...]
> * Click on TCP/IP in the list - If you have more than one network
> binding there will be more than one entry, select the one that is

Med andre ord.... CM kan kun spilles over LAN....

/Maui, Hemmelig

Fra : El Groucho

Dato : 01-08-02 18:30

Hejsa

Jeg spiller nu CM over nettet, så det kan sagtens lade sig gøre.
Kan dog ikke selv hoste da jeg sidder bag en router, men min kammerat (han
har kabelmodem) har ingen problemer, og vi er nu i gang med 4. sæson.
Hvis nogen ved hvordan man hoster bag en router vil jeg da gerne høre om
det. Har forsøgt mange ting, blandt andet har jeg prøvet at åbne for den
omtalte port.

michael