imponerende syn
Fra : Jan Holm

Dato : 30-07-02 12:14

Tjae man har jo hørt om at katte kan se i mørke
men det er lidt svært at forestille sig hvor godt.
Vores killing Magda sover hos os og det er dejligt
med sådan en spinne maskine at falde i søvn til.
Inden hun falder til ro plejer hun lige at ordne
samtlige fluer og andet kravl, perfekt. Derudover
er hun helt vild hvis man kører en finger mod dynen,
så farer hun over "bulen" og dræber den promte.

Det imponerende er at når lyset er slukket og der
er helt mørkt, så fanger hun også den "bule" lige på
og med det samme. Vildt.

Mvh
Jan Holm

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 30-07-02 13:43

Hej
Det kunne være at vi skulle låne Magda, her har vi så mange myg i
soveværelset p.gr.a. et lidt uheldigt placeret guldfiskebassin lige under
soveværelsesvinduet. Selvom vores to "sovemisser" (ja, vi kan altså ikke
have alle 9 i sengen så disse to er lidt privilegerede) + vores to hunde gør
hvad de kan for at udrydde myggene, der lyder hele tiden smaskelyde om
natten
er vi alligevel fyldte med myggestik om morgenen.
Så.. sæt pris på at hun kan fange krybene.
Og ja, det er imponerende at katte kan se så godt i mørket, praktisk når nu
katten er et natteaktivt dyr.
Hilsen Vibeke

Fra : Pernille Scharff

Dato : 30-07-02 14:08

*griner* ja, vi har lige været på ferie hos mine forældre... de bor lidt
landligt og har en (1!) kat som lige er fyldt 18 år... Hun gider ikke
rigtig det der med fluejagt længere, så jeg syntes det var helt
ærgerligt at vi ikke havde taget vores egne fluejægere med!! For der var
dæl'me mange fluer...

Indenfor ½ time efter vi var kommet ind ad døren derhjemme efter ferien
var der en enkelt flue der sneg sig indenfor - og vupti fræsede alle tre
katte rundt efter fluen!! De er meget effektive, jeg har ikke set en
eneste myg eller flue i soveværelset i år...og den ene hveps, vi har
set, slagtede de også, heldigvis uden at nogen af dem kom til skade

/Pernille og super-flue-jægerne Silk, Ce'Nedra og Polgara