NetOp
Fra : Danlamp Teknik

Dato : 30-07-02 11:48

Hejsa
Er der nogle i denne NG der har/bruger NetOp på et Novell netværk ?
Kan programmet ikke selv søge på netværket for at se hvilke computer der er
koblet på netværket ?
Hvis programmet kan, kræver det så at computerne har NetOp Host installeret
?
(jeg ved godt at Host skal være installeret for at kunne fjernstyre)

Henrik

Fra : Aage Brund Nielsen

Dato : 01-08-02 22:41

"Danlamp Teknik" <ha@danlamp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
installeret
> ?
> (jeg ved godt at Host skal være installeret for at kunne fjernstyre)

Vi bruger Netop School på den skole, hvor jeg arbejder. Jeg er ikke helt
klar over, om det er det program eller Netop Remote Control, du spørger til.

Vores netværk er Netware 5.0. Host er ikke nødvendig for at maskinerne kan
se hinanden.

Aage B. Nielsen

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-08-02 02:30

On Thu, 1 Aug 2002 23:40:59 +0200, Aage Brund Nielsen <aage.brundNOSPAM@nielsen.tdcadsl.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
> Vores netværk er Netware 5.0. Host er ikke nødvendig for at maskinerne kan
> se hinanden.

Nej, Host delen er jo en del af NetOP remote control, hvor den tilsvarende
del i NetOP School hedder Student (Eller elev på dansk) Men du er så nødt
til at ha' student delen kørende...

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : HA

Dato : 02-08-02 14:10

Vil det så sige at jeg skal have HOST delen installeret for at kunne se
computeren fra min GUEST del ?

Der er Netop Remote programmet jeg spørger til.

Henrik

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-08-02 02:30

On Fri, 2 Aug 2002 15:09:48 +0200, HA <1ha@ha.dk> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:

> Vil det så sige at jeg skal have HOST delen installeret for at kunne se
> computeren fra min GUEST del ?

Ja, og den skal også lytte efter forbindelse på den rigtige protokol. Jeg
ved dog ikke om nyere versioner of NetOP har en browser der lader dig se
hvilke computere der kører, det havde den version jeg prøvede for en del år
tilbage ikke.

> Der er Netop Remote programmet jeg spørger til.

Så fik vi det på det rene :)