MS Windows
briani 27239
HD går helt amok i 3-4 min. Det kan ikke v~
Fra : Salva

Dato : 30-07-02 10:53

Min Hd begynder lige pludselig at arbejde helt vildt i 3-4 minutter og
bruger alt min CPU. Jeg har sat index tjenesten til MANUEL, så det kan ikke
være den service der giver problemer.
Det sker efter hånden ret tit nu!

Jeg har to fysiske HD på 40GB hver og 256 RAM. Det kan da ikke være min
sidefil vel? Den er sat som standart størrelse.

Nogen der har en ide om hvad det kan være?

-Salva

Fra : SonofonoS

Dato : 30-07-02 15:58

> [...]
> sidefil vel? Den er sat som standart størrelse.
>
> Nogen der har en ide om hvad det kan være?

Hvornår sker dette? Er det når du lukker et stort program/spil?
Min maskine gør det, og jeg har bildt mig selv ind at det er når den
virtuelle hukommelse skal tømmes. Så er det jo HD'en der står for skud. :)
Nogen der kan korrigere mig hvis jeg er helt på vildspor...

SonofonoS

Fra : Salva

Dato : 30-07-02 19:43

> [...]
> virtuelle hukommelse skal tømmes. Så er det jo HD'en der står for skud. :)
> Nogen der kan korrigere mig hvis jeg er helt på vildspor...

Det er ikke på et bestemt tidspunkt. Jeg sidder med et program der hedder
filmonitor, hvor jeg kan se hvilke programmer der arbejder på HD'en. (Man
kan ikke se det i Jobliste da man ikke kan se hvad der bliver læst på HD'en)
De eneste programmer der arbejder helt vildt er smc.exe og explorer.exe. Jeg
kan ikke lige se om det er dem der er skyld i det. Og jeg kan desværre ikke
lukke programmerne mens de kører :(
Det er pizze irriterende.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-02 23:25

"Salva" <salvanone@hotmail.com> wrote in message
> Min Hd begynder lige pludselig at arbejde helt vildt i 3-4 minutter og

Hvilket OS ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : SirWheels

Dato : 30-07-02 23:57

> Hvilket OS ?
W2K eller WXP går jeg ud fra. Selvom Indexing Service er slået på manuel,
kan den godt starte alligevel, hvis OS'et ønsker det. Den skal stå på
disable, før du er helt sikker.

En anden ting, hvis det er WXP, så prøv at slå Systemgendannelse fra, hvis
du alligevel ikke bruger det ("Rigtige mænd bruger ikke Systemgendannelse",
hehe).

Kig evt. også efter om antivirus-programmet er sat til at scanne automatisk.
Luk evt. alle de programmer ned indtil der ikke er flere programmer end de
nødvendige og se hvad der sker.

--
Regards/Hilsen
SirWheels

Fra : Salva

Dato : 31-07-02 11:47

> [...]
automatisk.
> Luk evt. alle de programmer ned indtil der ikke er flere programmer end de

Ja, det er Winxp pro
Jeg sætter lige Indexing Service til disable og kigger på
systemgendannelsen...
Det er ikke mit antivirus program...
Tak for det. der er lidt at gå efter :)

-salva

Fra : Salva

Dato : 31-07-02 13:32

> Ja, det er Winxp pro
> Jeg sætter lige Indexing Service til disable og kigger på
> [...]

Piz, den gør det stadig. Jeg har afinstalleret mit defragmentering program
og de nyeste programmer som er installeret her inde på den sidste uge...

Er der nogen af jer der ved hvad SMC.exe gør? Jeg ledt på google og MS uden
et klart svar

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 31-07-02 17:45

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
være min
> sidefil vel? Den er sat som standart størrelse.
>
> Nogen der har en ide om hvad det kan være?

Det er Sygate Personal Firewall der gør det . Den seneste version
virker desværre ikke så godt i XP.
Jeg er vendt tilbage til Zone Alarm da den kører fint i XP.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Salva

Dato : 31-07-02 20:08

> [...]
> virker desværre ikke så godt i XP.
> Jeg er vendt tilbage til Zone Alarm da den kører fint i XP.

Jeg har den firewall installeret. Det vil jeg ligge kigge på.
Tak for tippet. Utoligt, for jeg har ikke nævnt at jeg havde den installeret
!! :)

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 31-07-02 20:39

> Jeg har den firewall installeret. Det vil jeg ligge kigge på.
> Tak for tippet. Utoligt, for jeg har ikke nævnt at jeg havde den
installeret
> !! :)

Helt utroligt er det nu ikke. Jeg har læst tråden, og du nævner
smc.exe - det er Sygate Personal Firewall

Fra : Salva

Dato : 31-07-02 23:24

> Helt utroligt er det nu ikke. Jeg har læst tråden, og du nævner
> smc.exe - det er Sygate Personal Firewall

Ja, selvfølgelig... Kan godt se det nu. Jeg prøver lige at have den lukket i
nogle dage. Så må jeg se hvad der sker..