MS Windows
briani 27239
XP mister forbindelsen
Fra : Mike

Dato : 30-07-02 07:41

Hej NG

Mit styresystem er WinXP Pro... Og problemet er at jeg mister
forbindelsen til Internettet præcis hver time... Efter nogle få sekunder er
forbindelsen atter oprettet, men det er temmelig irriterende når jeg f.eks.
downloader, så er jeg nødt til at "resume", og til tider er jeg nødt til at
starte helt for fra.

hvis der er nogen der kender til dette problem, og evt. har en løsning,
ville jeg blive meget taknemlig

MVH
Mike

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-07-02 07:52

Tue, 30 Jul 2002 08:41:12 +0200, skrev "Mike"
<hr_mike@hotmail.com>:

> Mit styresystem er WinXP Pro... Og problemet er at jeg mister
>forbindelsen til Internettet præcis hver time...

Det forekommer jeg har set spørgsmålet før.
Du ville nok fremme et svar ved at fortælle ved at oplyse om,
hvordan du kobler dig op på nettet, analog modem, isdn, adsl
(bredbånd eller netexpress?)

Fra : Mike

Dato : 30-07-02 07:57

> Det forekommer jeg har set spørgsmålet før.
> Du ville nok fremme et svar ved at fortælle ved at oplyse om,
> hvordan du kobler dig op på nettet, analog modem, isdn, adsl
> (bredbånd eller netexpress?)

Ja selvfølgelig ... Jeg er koblet op med ADSL

MVH
Mike

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-07-02 11:10

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> skrev:
> Ja selvfølgelig ... Jeg er koblet op med ADSL

Min første tanke er et dårligt netkort, hvilket kort har du?
Mon ikke man kan aflæse aktiviteten på netkortet et
sted i XP?

/Mikael

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 30-07-02 12:49

"Mike" <hr_mike@hotmail.com> wrote in message

> Ja selvfølgelig ... Jeg er koblet op med ADSL
>
> MVH
> Mike

Leasen på IP er så vidt jeg husker en times tid på TDC BB, har du noget
firewall der kunne tænkes at give problemer med at få dit lease fornyet fra
TDC's DHCP-server ?

--
Magnus Pedersen

Fra : Mike

Dato : 30-07-02 15:35

> Leasen på IP er så vidt jeg husker en times tid på TDC BB, har du noget
> firewall der kunne tænkes at give problemer med at få dit lease fornyet
fra
> TDC's DHCP-server ?

Det svar lyder meget interesandt men jeg ved ikke hvad "Lease" er. LOL
Kan jeg få det uddybet?

MVH
Mike

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 30-07-02 15:41

> fra
>
> Det svar lyder meget interesandt men jeg ved ikke hvad "Lease" er. LOL
> Kan jeg få det uddybet?

Når man får et IP-nummer via DHCP lejer (leaser) man det i et bestemt
stykker tid (f.eks. en time) derefter skal DHCP-serveren have bekræftet at
man stadig hænger på, hvis den så ikke kan komme i kontakt med dig mister du
dit IP og dermed din netforbindelse.
Kører du noget firewall ? Hvis det er tilfældet vil du måske kunne se i en
logfil at den "driller" DHCP-serveren.

--
Magnus Pedersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-07-02 15:01

Telia ADSL? De lukker periodisk forbindelsen.

Fra : Mike

Dato : 01-08-02 22:51

> Telia ADSL? De lukker periodisk forbindelsen.

Nej jeg har TDC ADSL

MVH
Mike